תוכן שיווקי

תכנון ראשוני למיגרציה: המלצות לביצוע המעבר לענן

25/03/2024 17:09
קלאודרייד

AWS נוהגת לשתף פעולה עם ספקיות שירותי אינטגרציה בעלות הסמכות שונות, המהוות מעין תעודת ביטוח לאיכות אספקת השירות, בהם גם שירותי מעבר לענן (מיגרציה). החברה בנתה, במהלך שנות ניסיונה הרבות, אסטרטגיית מיגרציה רב שלבית אחודה, המאפשרת את הגמישות הנחוצה להתאמות אישיות, כגון: היקף הפרויקט, מעבר מלא לענן או מעבר היברידי אליו.

תוכנית הדגל להאצת התהליך קרויה AWS Migration Acceleration Program – או, בקצרה, MAP. התוכנית נועדה להתוות את מסע הענן של הלקוח ולייצר תהליך מובנה, הוליסטי ומסודר, שמקל על תהליך אימוץ הענן על ידי כל שכבות הארגון – ההנהלה, אנשי הכספים, צוות מערכות המידע וכמובן משתמש הקצה.

להלן השלבים לתכנון מעבר נכון ובריא לענן:

הכנה לקראת תהליך המעבר

הקמת צוות מיוחד, שעיקר עיסוקו הוא מצוינות בענן – מה שבשפת AWS קרוי CCoE (ר"ת Cloud Center of Excellence). צוות זה לרוב יורכב מדמויות נבחרות מכל אגפי הארגון: אנשי מערכות מידע, אבטחת מידע, פיננסים וכן מקבלי החלטות עסקיות. הכירו להם את AWS, מושגים בסיסיים בענן וכן את שיטות העבודה המומלצות על ידי חברת הענן של אמזון. בהמשך, הצוות הזה יהיה אחראי על אסטרטגיית אימוץ הענן מהיום הראשון.

בניית מודל משילות ענן

  • ודאו שהמודל עולה בקנה אחד עם תקנות האבטחה של הארגון שלכם.
  • שיקלו את היתרונות והחסרונות של הגישות השונות.
  • התייעצו עם נציגי AWS והשותף המלווה אודות הפתרונות.

יצירת תוכנית הדרכה ארגונית, כזו שתצמצם מראש התנגדויות וחשש מצד העובדים, ותכלול נתיבי למידה ועקומת למידה ספציפיים לכל תפקיד.

מיפוי הדרך הנכונה ביותר להעביר את הפעילויות שלכם לענן

  • גילוי התהליכים הדורשים שינוי או חידוש.
  • מציאת הכלים שיפעלו בצורה המיטבית בענן.
  • אספקת ההדרכה הנדרשת לציוד הצוות בנכסי הידע דרושים למסע ענן מוצלח.
  • יישום שירותים ופתרונות שתומכים בדרישות הרגולטוריות שחלות על הארגון ובהתאמתן לענן.

בחינת הדרישות התפעוליות תסייע לכם להישאר ממוקדים בתמונה הגדולה, תוך עיצוב הסביבה העננית והתאמתה לאסטרטגיה הכללית של החברה.

יצירת מלאי נכסים מעודכן ומדויק, שעוזר לקבוע את סדרי העדיפויות ואומדני לוחות הזמנים, וכן בניית הערכת עלות הפרויקט. שליטה במידע מייעלת קביעת יעדים (KPIs) עבור הפרויקט ואת גבולות הגזרה הדרושים, ומניבה חיסכון בעלויות הצריכה לטווח ארוך.

בחירת השותף המתאים, שתפקידו להקל על המסע. עליו להיות בעל ההסמכות הרלוונטיות, יכולות טכניות מוכחות, וכזה שמאמץ מבנה ניהול פרויקטלי ומתודולוגיית אג'ייל. בנוסף, יש לשקול את המודל התפעולי שבכוונת הארגון להטמיע, וליישם בעזרת השותף את המשימות הכרוכות בהגדרת התהליכים המתאימים, לדוגמה סביבה מבוססת קוד (IaC), ותהליכי אינטגרציה ופריסה אוטומטיים (CI/CD).

מיגרציה לענן. אילוסטרציה.

מיגרציה לענן. אילוסטרציה. צילום: ShutterStock

המעבר לענן

ניתן לפשט את המעבר לענן באמצעות גישה ישירה: הגיעו להישגים מהירים במיגרציית הנתונים ואימותם. כך תבנו אמון בקרב הצוותים השונים. ככל שמקבלי ההחלטות יכירו לעומק את הטכנולוגיה החדשה וייווכחו בשיפורים שאותם היא מציעה, כך הם יבינו מהר יותר את הפוטנציאל הגלום בפרויקט.

בשלב זה חיוני להשתמש באוטומציה. מתפקידו של השותף של AWS לסקור את הפרקטיקות הקיימות בארגון, ולהתאים אותן לסביבה החדשה ולנהלי העבודה שתהליך האוטומציה אמור לשקף. לעיתים, אוטומציה אינה אפשרית בכל ההיבטים, וכאן יש לבחון אילו מהם ניתן ליישם באמצעותה. הצעד הבא יהיה למנות את הצוות ליישום התהליכים בפועל.

יש למנף את המיגרציה לטובת מודרניזציה ולהתאים את תהליכי הארגון אליה. ניצול הטבע המשתנה של הענן יסייע לחברה התפתח ולקשור את מקבלי ההחלטות למעבר החדש.

מתן עדיפות לשירותים מנוהלים והעברת משימות יום יומיות ל-AWS יאפשרו להתמקד במה שחשוב – העסק שלכם.

היום שאחרי המעבר

יש להפוך תהליכים קריטיים, כמו הקצאה והטמעה, לאוטומטיים – דבר שחוסך זמן ומפחית השקעה ומאמצים מיותרים של עבודה ידנית, ומבטיח שהמשימות יושלמו באופן מיטבי.

ספקי ענן רבים מציעים כלים ושירותים שמסייעים בייעול ביצועים ובהפחתת עלויות, כמו גם שימוש בטכנולוגיות הרלוונטיות המובנות כחלק מהשירותים שהם מציעים.

יש לוודא שצוות התמיכה הטכנית המקומי מסוגל להעניק למשתמשי הקצה את התמיכה הנחוצה לעבודה שוטפת מוצלחת, -דבר שיאפשר מסע ענן מוצלח בכל שכבות הארגון.

אסטרטגיות למיגרציה המונית

תיעוד התהליך מתחילתו ועד סופו הכרחי בביצוע מעבר המוני ומיטבי. יש להיעזר בצוותים המיישמים לטובת תהליך התיעוד.

עוד כמה דגשים: כאמור, מרכז מצוינות ענן או גוף לניהול התוכנית – תפקידו לפקח על יישום כל השינויים והנהלים החשובים. בנוסף, יש לפעול באופן אג'ילי כדי להאיץ את התהליך. וכמו בכל פרויקט מערכות מידע – חייבים להחזיק גיבוי, לכל מקרה של הפרעה.

הכשרה ייחודית המוקדשת לחברי הצוות החדשים בתהליך המיגרציה הינה הכרחית. התהליך אמור לעזור לבצע הערכות, לאשר כלים חדשים ולחפש דפוסים במהלך המיגרציה.

בונוס: אסטרטגיית יציאה

מניעת הינעלות לספק מסוים אפשרית על ידי הכנת תוכנית חזרה לסביבת התשתית הנוכחית או מציאת פתרון חלופי. תוכנית זו תעזור לזרז את התהליך על ידי מניעת דחייה מבית ותסייע בבניית תוכנית עמידה להתאוששות מאסון.

לסיכום, מיגרציה של יישומים ל-AWS דורשת הדרכה של שותף AWS כמו קלאודרייד (Cloudride) – חברה המאושרת כמומחית מיגרציה. אימוץ טכנולוגיית ענן חדשה בחברה הוא מורכב, ועל כן דורש תכנון זהיר, חינוך ושיתוף פעולה.

קלאודרייד תנחה את הארגון שלכם בכל שלב במיגרציה הדיגיטלית, תוך וידוא שהתהליך עומד בקו אחד עם יעדי הארגון ותקציבו.

אנחנו מזמינים אתכם לקבוע איתנו פגישה היום, על מנת ליצור לעצמכם מרחב דיגיטלי שמאפשר חוויה חלקה וחסכוני בעלויות.

אירועים קרובים