תוכן שיווקי
לקראת ועידת הפסגה, 21.1.24, לאגו, ראשון לציון

"ב-2024 נראה זינוק בפרויקטים שרדי תבצע בתחום ה-GenAI"

17/01/2024 12:06
יאיר רגב, מומחה AI וסמנכ"ל טכנולוגיות בקבוצת רדי

"מהפכת ה-AI שמחלחלת במהירות בשנים האחרונות, נכנסה לחיינו בסערה מוגברת לפני כשנה והיא לא הולכת להיעלם. להיפך, אני מאמין שאחד הדברים שנראה יותר ב- 2024 הוא כיצד ה-AI עולה מדרגה בעולמות הה-AI היוצרת, ואין לי ספק שבקבוצת רדי (Ready Group) יהיה זינוק בביצוע פרויקטים מעניינים מאוד בתחום זה בשנה הקרובה", דברים אלו אומר יאיר רגב, מומחה AI וסמנכ"ל טכנולוגיות בקבוצת רדי, לקראת ועידת הפיסגה של ענף ה-IT הנערכת על ידי אנשים ומחשבים.

לדברי רגב, "ההשתלבות של  ה-GenAI בתעשיות שונות וההתרחבות למגזרים נוספים, כמו אמנות, מוזיקה, משחקים וכו' תדגים את הפוטנציאל הרבגוני שלה. השתלבות זו תגרום ליכולות יצירתיות מתוחכמות ומגוונות יותר תוך טשטוש הקווים בין תוכן אנושי לתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית. אני מאמין שנראה יותר פרסונליזציה בעולמות ה- GenAI,  מאחר שהמשתמש רק נעשה יותר מתוחכם וידרוש תכנים ומוצרים שהוא מעדיף והמותאמים לו אישית. זה גם ייתן דחיפה רצינית ודגש שיושם על חוויית משתמש גבוהה יותר. ההתקדמות וההשפעה של ה-GenAI  בשנת 2024 יתמקדו ביכולתה לאזן בין יצירתיות ופרסונליזציה ויציגו הזדמנויות וגם אתגרים לחדשנות ולשימוש יותר מותאם אישית. לאור שילוב מודלי AI ביותר ויותר אפליקציות ומערכות, אנו מבחינים באופן ברור את הביקוש למומחים בתחום ה-AI ו-הML.

פיתוחים מורכבים בחומרה ותוכנה

קבוצת רדי (לשעבר Rachip) מתמחה ב-R&D 360 ומעניקה מעטפת מלאה לפיתוח שבבים, תוכנה וחומרה מקצה לקצה, תוך מתן מענה מותאם לקוח בשוק ההיי-טק המקומי והבינלאומי באמצעות מיטב מומחי החברה. הקבוצה נוסדה ב-2007 ומעסיקה כ-170 מומחים בפריסה ארצית ובעבודה היברידית. החברה משלבת אג'נדה חברתית של קידום והעסקת נשים חרדיות.

לדברי רגב, "קבוצת רדי מתמחה בפיתוחים מורכבים בתחומי השבבים מהגדרה ועד למוצר, מערכות משובצות, אינטרנט ומובייל, אפליקציות ומערכות ארגוניות, בדיקות ואוטומציה בכל תחומי התעשיות, תוך שילוב כלי פיתוח ובדיקות מתקדמים ובכלל זה יכולות ייחודיות עם כלי AI".

"את ההוכחה למובילות שלנו בתחום ה-AI", מוסיף רגב, "קיבלנו כאשר לפני מספר חודשים רשות החדשנות בחרה ברדי לבצע קורסי הכשרה לתפקידי AI, מדעני נתונים ופיתוח בינה מלאכותית. התוכנית של רדי נבחרה לאחת מ-20 התוכניות המובילות מבין עשרות שהוגשו לרשות החדשנות", מציין רגב בגאווה. "בקרוב נפתח את הקורס הראשון. המשתתפים שיתקבלו לתוכנית יוכשרו  בפיתוחי בינה מלאכותית והטמעתם,  בעיבוד תמונה ווידיאו, בעיבוד שפה טבעית, בעיבוד שמע, בעיבוד של נתונים סנסוריים ובינה מלאכותית יוצרת ועוד – מסלול שימצב אותם בקדמת הטכנולוגיה להובלה בתחום מבוקש כמו AI".

כיצד עוברים עליכם החודשים האחרונים?

"אנו מנסים, כמו כולם בישראל, להתמודד עם התחושות של העובדים בעקבות האירועים והמצב שנכפה עלינו. אנו פועלים לעשות ככל האפשר על מנת לדאוג למורל ולחוסן של העובדים ומשתדלים לתרום ולסייע לחיילים ומפונים וגם לפעול לעידוד העובדים שלנו בתקופה לא פשוטה כזו. בהיבט של העבודה בחברה, אנו מסייעים לחברות טכנולוגיות וביטחוניות, אשר עובדיהם גויסו למילואים, שחסרים להם עובדים או שזקוקים להגביר את קצב פיתוח הפתרונות. גופים אלו מעבירים את פעילות הפיתוח בתחום החומרה והתוכנה אלינו בהיקף ולתקופה הנדרשת להם. קבוצת רדי החלה את דרכה במתן פתרונות בעולם החומרה בכלל ובתחום הצ'יפים בפרט, תחומים הנדרשים כיום לתגבורת של עובדים, בעיקר כאשר מדובר במגזר הביטחוני".

אירועים קרובים