תוכן שיווקי
לקראת כנס דאטה סנטר - Data Center 2023 - ה-28 ביוני, לאגו ראשל"צ

עיריית לוגנו – פסטורליה דיגיטלית

מאז הטמעת מערכת Camunda בשנת 2019, עיריית לוגאנו צמצמה את הזמן והעלות המושקעים במשימות מנהליות ב-90%, הגדילה את מספר הבקשות הדיגיטליות ב-70% והעלתה משמעותית את האמון בין האזרח לשלטון המקומי

26/06/2023 10:57
עברה אוטומציה דיגיטלית. עיריית לוגאנו.

העיירה הציורית לוגאנו, הממוקמת בדרום שוויץ, נחשבת לאחת הערים הדיגיטליות והמתקדמות באירופה במתן שירותים לאזרחיה. מעל ל-67 אלף תושבים יכולים לקבל שירותים דיגיטליים מהעירייה באמצעות פורטל השירות שהוקם על ידיה.

חזון העירייה הוא לשפר את איכות חיי התושבים ולספק שירותים טובים יותר ובני קיימא. אחת מהדרכים בהן היא עושה זאת, היא על ידי הנגשה דיגיטלית של שירותים בצורה שקופה, המאפשרת לאזרח לעקוב אחר התקדמות הטיפול בבקשה שלו.

בהתאם להמלצות שקיבלה העירייה מממשלת שוויץ, היא בחרה להטמיע כלי ניהול תהליכים עסקיים (BPM), על מנת למדל תהליכי עבודה ולעקוב אחרי התקדמות התהליכים מלוח בקרה (דשבורד) מרכזי.

לאחר שבחנה שלוש חלופות של מערכות BPM שונות, בחרה העירייה במערכת של חברת Camunda לצורך מימוש החזון הדיגיטלי שלה.

בקשת רישוי עסק

בקשת רישוי עסק

אוטומציה דיגיטלית באמצעות BPM

"המערכת של Camunda הייתה היציבה ביותר והמתועדת ביותר, תמכה בתאימות לתקנים והייתה הכי קלה להתממשקות", אמר אנריקו גולפי, מנהל השירותים הדיגיטליים בעיריית לוגאנו. "בזמן קצר ועם ידע מוגבל של המערכת, הצלחנו לבנות אב טיפוס עובד", סיפר.

פורטל השירותים שבנתה העירייה בנוי מסביב למנוע ה-BPM של Camunda. החברה מנהלת את כל הבקשות והתהליכים מול גורמי הקצה השונים, בין אם אנשים או מערכות מחשוב.

בתחילת השימוש במערכת זיהו בעירייה כ-120 תהליכים המתאימים לאוטומציה דיגיטלית באמצעות BPM, והחלו בתהליך הדרגתי של המרת התהליכים לתהליכים דיגיטליים. עם השקת הפורטל, עלו 12 תהליכים, ותוך כדי פיתוח מתווספים בכל שנה תהליכים נוספים, המשפרים את איכות החיים של התושבים, מגדילים את מספר היוזמות המקומיות ומקלים על בעלי עסקים.

היכולת לנטר את התהליכים בזמן אמת, יחד עם האפשרות לאתר צווארי בקבוק, אפשרו פיזור משאבים נכון יותר בעירייה, כך שזמן הטיפול בבקשות התקצר וממשיך להשתפר מיום ליום. תהליכי גבייה שהוכנסו, הגדילו את הכנסות העירייה מתשלומי אגרות ומיסים. המערכת זמינה בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, ומאפשרת לכל אזרח שקיפות מלאה בנוגע לבקשות שלו.

בקשות לרישיון עסקי

בקשות לרישיון עסקי

גיא אלישע, מנכ"ל ומייסד חברת NG Workshop, נציגת Camunda בישראל, ציין כי "סוגי התהליכים הניתנים למידול באמצעות כלי BPM דוגמאת Camunda ברשויות מקומיות הם מגוונים, ומאפשרים יישום מהיר, יחד עם חיסכון במשאבים לרשות".

מספר דוגמאות לתהליכים הניתנים ליישום מהיר ברשויות בישראל:

–         הגשת בקשות להיתרי בנייה

–         רישוי עסקים

–         טיפול במטרדים

–         תעודות תושב

–         הגשת מועמדות למשרות בעירייה

–         רישום לגני ילדים ובתי ספר

–         בקשות לקיום אירועים

–         בקשות להנחה או פטור מארנונה

–         גביית חובות ותשלומים

לפרטים נוספים והרשמה לכנס – לחצו כאן

אירועים קרובים