תוכן שיווקי
בעקבות טקס מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים - IT Awards 2022

נטפים זכתה באות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים

האות ניתן לנטפים בזכות פרויקט דאטה רחב היקף שבוצע בשיתוף עם חברת איטרניטי ● המערכת החדשה מאפשרת לנטפים, בין היתר, לחסוך באנרגיה על ידי ניטור מכונות הפועלות ללא תכלית במקרים נקודתיים בזמן אמת

28/02/2023 13:19
נציגי נטפים ואיטרניטי* בטקס מצטייני המחשוב 2022.

נטפים זכתה באחרונה באות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים, בזכות פרויקט דאטה ואנליטיקה בענן, שביצעה עבורה באמצעות חברת איטרניטי.

מטרתו העיקרית של הפרויקט היא יצירת מאגר נתונים של חיישני קווי הייצור והוספת יכולות ניתוח מתקדמות מעל נתונים אלה בהזרמה בזמן אמת (realtime streaming).

הפרויקט החל ב-2021 כהמשך ישיר לתכנון אסטרטגיית הדיגיטל והדאטה ארוכת הטווח של נטפים, ומעבר מפעלי החברה לטכנולוגיות industry 4, שהחל עוד קודם לכן. היקף הפיתוח נמשך כ-15 חודשים, מתוכם כחצי שנה הושקעה בבניין הכוח (הקמת התשתיות, קונפיגורציה, אמ"מ, הכשרת הצוות וכדומה) והיתר בפיתוח תהליכים המייצרים ערכים חדשים בארגון.

המערכות מאפשרות בין היתר לנטר אונליין את מאות המכונות ב-200 קווי היצור ב-17 המפעלים של נטפים מסביב לעולם, והיא מתריעה על שיבושים או פעילות לא יעילה של המכונה בזמן אמת. באמצעות ניטור זה נטפים יכולה להחליט על סגירה נקודתית של המכונה ובכך לחסוך באנרגיה.

הפרויקט, שבוצע כאמור בידי מומחי חברת איטרניטי מקבוצת אמן החל משלב האסטרטגיה ועד שלבי הפיתוח, היישום והניהול, מרחיב עבור נטפים את יכולות האנליטיקה והאינטגרציה הארגונית ומוסיף מידע שלא נאסף בעבר, המאפשר לארגון:

  • תמיכה בפתרון תקלות בזמן אמת בקווי הייצור
  • חיזוי תקלות ואופטימיזציה של פורמולת הייצור
  • קיצור תהליכי setup מורכבים
  • בקרה ומציאת סיבות לתקלות בעזרת אלגוריתמי אנומליה וסריקה
  • יישום פלטפורמה פתוחה ואינטגרטיבית המאפשרת שימושי data מתקדמים: Data science (כרגע 3 מודלים מיושמים ונוספים בעבודה); הנגשת דו"חות מלאה בנייד; תמיכה ב-IoT data; כמו גם Real time data streaming and analytics כולל התרעות ב-Push לניידים (למשל התרעות על מכונות שמבזבזות אנרגיה שלא לצורך).

הפרויקט משרת כ-300 עובדי נטפים מדרגים ומחלקות שונות בארץ וב-16 מדינות בהן היא פועלת, החל מה corporate (בישראל) ואגף התפעול' וכלה במהנדסי הייצור בארגון, מנהלי המפעלים והטכנאים ברצפת הייצור.

כאמור, פרויקט זה משפר באופן אבסולוטי את הביצועים של נטפים ומקדם עבורה את האינטרסים המגוונים והוא מxפק לה מגוון ערכים מוספים ובהם:

  • הוספת מידע שלא נאסף בעבר
  • מתן אפשרות לניתוח מעמיק היסטורי וחיזוי עתידי
  • שיפור ב-UI/UX
  • שיפור בחווית המשתמש במפעלים
  • תמיכה ב-self service BI
  • מתן פתרונות אנליטיים לצוותי ההנדסה וטכנאי המפעל
  • שיפור בכושר הייצור ובאפקטיביות של צוות ה BI

"בשורה גדולה עבור מאות עובדי נטפים בארץ ובעולם"

עלאא חורי, ארכיטקט דאטה ו-Tech lead, נטפים: "אנו מביאים בשורה גדולה עבור מאות עובדי נטפים בארץ ובעולם עם מהלך טכנולוגי רחב היקף, המפיק עבורנו תובנות עומק על תהליכי הייצור, משפר עבורנו את הביצועים ותומך בטכנולוגיות אחרות המיושמות במערכות החברה. הפרויקט מאפשר לנטפים תחקור קווי הייצור וחיבורם לנתוני רצפת הייצור, והמערכת מספקת כלים לצוות ההנדסה ולטכנאי המפעל להתמודד עם תקלות בזמן אמת, מבצעת אינטגרציה בין מערכות ותהליכים שונים ומפחיתה את עלות התחזוקה וה-TCO. תודה מיוחדת לאנשים ומחשבים על אות מצטייני המחשוב, ולחברת איטרניטי על הקמת הפרויקט החל משלב האסטרטגיה ועד ההטמעה והניהול בפועל".

אסף בר מנכ"ל איטרניטי מקבוצת אמן: "אנו גאים לזכות פעם נוספת בפרס היוקרתי מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים, בזכות פרויקט מהפכני המייעל עבור נטפים את תהליך העבודה ומשנה את תפישת העבודה של הארגון. מאז הקמתה, איטרניטי מייצרת עבור לקוחותיה ערך בזכות גישה חדשנית וכלים מחזית הטכנולוגיה העולמית. הפרס הנוכחי משקף את התנופה בה אנו מצויים עם למעלה מ-350 פרויקטי דאטה, שמאות המומחים שלנו ביצעו בשנת 2022 בארץ ובעולם, ואני משוכנע שקצב הגדילה שלנו יימשך ונתראה כאן גם בטקס מצטייני המחשוב הבא".

*בתמונה מימין לשמאל: אסף בר, מנכ"ל איטרניטי; נטלי סגס, מנהלת מערכות מידע רצפת ייצור, נטפים; נירן בדיחי, מפתח BI, נטפים; עלאא חורי, ארכיטקט דאטה ו-Tech lead, נטפים; לירון עזרא, ראש תחום דאטה ואנליזה, נטפים.

 

אירועים קרובים