תוכן שיווקי

ארבעה פרסים ל-COMAX – ליבת ההיי-טק של הקמעונאות הישראלית

23/02/2023 10:19
אילן גת, מנכ"ל קומקס

חברת קומקס (COMAX) מוכיחה את העובדה שעולם הקמעונאות בישראל הפך כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מתעשיית ההיי-טק הישראלית.

עם כ-3,000 לקוחות בישראל, 30 שנות פעילות טכנולוגית ואלפי פרויקטים, החברה מובילה את חוד החנית של תעשיית הריטייל-טק ומערכת ה-ERP הייחודית והייעודית לעולם הקמעונאות.

עולם הקמעונאות בכלל וקמעונאות המזון בפרט כפוף לרגולציה ולצרכים ייחודיים ודינמיים המשתנים תכופות. מערכת קןמקס הינה מערכת ERP, חלוצת התחום בפעילותה בענן, אשר מתעדכנת בפיתוחים שוטפים על בסיס שבועי לכלל לקוחותיה.

עם לקוחות החברה בתחום קמעונאות המזון ניתן למנות את מרבית הרשתות המובילות בענף קמעונאות המזון בישראל, כדוגמת רמי לוי, מגה, יוחננוף, יינות ביתן, ויקטורי, חצי חינם, טבע קסטל, נתיב החסד ועוד רבים אחרים, לצד מאות חנויות מזון ונוחות עצמאיות.

לחברה פעילות ענפה גם בתחומי מסחר נוספים, כדוגמת אופנה ואקססוריז, פרזול, מתנות וצעצועים, חומרי בניין/טמבוריות, מאפיות, אופטיקה, כלי כתיבה, סלולר וציוד נלווה, משקאות חריפים ויינות ועוד. עם לקוחותיה בתחומים אלו נמנות חברות פארמה, וחברות אופנה, כגון, אורבניקה, הודיס, קרולינה למקה ועוד.

השנה, לראשונה, השתתפה החברה בתחרות מצטייני המחשוב לשנת 2022 של אנשים ומחשבים וזכתה עם ארבעה פרויקטים ייחודיים במערכת קומקס, שבוצעו עבור לקוחותיה:

מקס סטוק – פרויקט מחשוב וייעול שרשרת האספקה המקומית כחלק ממערכת ה-ERP של קומקס תוך שילוב מערכת קומקס וסגמנט. במסגרת הפרויקט ביצעה מקס סטוק מהפכה של ממש במחשוב תהליכי אספקה וניהול תהליכים ידניים אצל כ-100 ספקים שלה, תוך שהמערכת מאפשרת לספק לבצע רכש הפוך עבור מקס סטוק. בזכות הטמעת הפרויקט בארגון השיגה החברה חיסכון ארגוני של מערכת רכש שלמה (!). מלבד החיסכון והייעול הארגוני הושגה שקיפות מלאה של תהליך הרכש מהספקים לסניפים ואל מול המטה. את הפרויקט מטעם הלקוח הוביל חן גולדפרב, מנמ"ר.

מעיין חיים – פארמה ברוקחות אישית – פרויקט בניית מערכת ייעודית למחשוב תהליכי ייצור ותיעודם בענף הרוקחות כחלק ממערכת ה-ERP של קומקס. הפרויקט בוצע בכפוף לדרישות רגולטוריות בענף הפארמה והקיף כ-600 בתי מרקחת המשתמשים ביישום. את הפרויקט מטעם הלקוח הוביל שי דרור, מנמ"ר.

כרם תעשיות מזון – אופטימיזציה ואוטומציה של שרשרת האספקה, כולל יישומי מובייל מקיפים. הפרויקט המיר תהליכים ידניים רבים לתהליכם מובנים במערכת, משלב ההזמנה המתבצע על ידי הסוכן באפליקצייה, דרך מנהלי המחסנים והמלקטים ועד לנהגי החלוקה והחתמת הלקוח באפליקצייה. את הפרויקט מטעם הלקוח הובילה דולב זוהר, יועצת מערכות מידע.

שוק העיר – הפעלת ציוד הקצה הקמעונאי – קופות, קנייה עצמית, יישומי מובייל ושילוט דיגיטלי כחלק ממערכת הERP של COMAX. הפרויקט הקטין את עלויות התפעול, השפיע מהותית על הרווח ואפשר סנכרון מלא בין המטה לסניפים, תוך יצירת חוויית לקוח משמעותית. את הפרויקט מטעם הלקוח הוביל דור שטיינברג, מנמ"ר.

אילן גת, מנכ"ל קומקס, בירך את הזוכים, וציין את החדשנות כערך מנחה ומוביל בפיתוח ואת האחריות המונחת על כתפי החברה כמובילת עולם המסחר בישראל.

כמו כן, ציין גת, כי "הפרויקטים הזוכים הם רק דוגמה מזערית להיקף הפעילות של החברה ומייצגים את מגוון התחומים שהחברה נדרשת אליהם ויודעת לתת מענה". בתוך כך ציין  גת את השימוש הנרחב שמבצעים לקוחות הקצה במערכות החברה באמצעות הקניות ברשתות ובחנויות המסחר ותרומתה הגבוהה של החברה לפעילות המשק הישראלית.

"נמשיך להוביל את עולם ההייטק של תחום הקמעונאות עם פרויקטים ויכולות פורצי דרך כחלק ממערכת COMAX המהווה את ליבת המסחר הישראלי", סיכם.

אירועים קרובים