תוכן שיווקי

DEX מרחיבה את פעילותה עם מיקרוסופט בעולמות הדטה וה-AI

דיירקט אקספרטס הוקמה כיחידה מובחרת של בוגרי ממר"ם וכעת, כשותפה בכירה של מיקרוסופט, הקימה חטיבת דטה ו-AI ● רגע לפני פרויקט ענק בחברת החשמל, מעיד המנכ"ל, אלדד קורדובה: "נולדנו לאנטרפרייז מרקט"

29/09/2022 15:18
מימין: אלדד ועידן קורדובה, מייסדי DEX.

DEX (דיירקט אקספרטס), המתמחה בהטמעת פתרונות ענן ו-IT, ממשיכה להתרחב ולהתפתח. החברה, שהיא שותפה בכירה של מיקרוסופט בישראל ואחד הכוחות המובילים בשוק הישראלי בעולמות ה-Azure ואבטחת הסייבר, מגדילה את סל השירותים ומשיקה חטיבה חדשה, שעוסקת בדטה ובבינה מלאכותית (AI).

"עולמות הענן מתפתחים כל הזמן והשינויים שעוברים על השוק מחייבים את מי שפועל בתחום להיות ערני למגמות", אמר אלדד קורדובה, מנכ"ל DEX. "אחרי שנים ארוכות של התמחות בעולמות הענן והתמקצעות בפתרונות Azure ו-365 של מיקרוסופט, זיהינו את הדרישה הגדלה והולכת לפתרונות הוליסטיים, שמספקים יכולות דטה ו-AI שישלימו את ההיערכות הארגונית. אני שמח לבשר שכיום אנחנו עומדים עם חטיבת דטה ו-AI שמספקת פתרונות בינה מלאכותית מורכבים מקצה לקצה, לצד שלל שירותי הענן, וכמובן עושה את זה ברמה הכי גבוהה שהלקוח יכול לבקש".

מגייסים רק את המובחרים שבמובחרים

במהלך 12 שנות הפעילות של DEX צברה החברה מוניטין של יחידה מובחרת – ולא בכדי. מקימי החברה – אלדד קורדובה ואחיו, עידן – מגיעים מהחממה הטכנולוגית שמצמיחה את האליטה של אנשי המחשבים בארץ: ממר"ם. כשהם החליטו לצאת יחדיו לדרך עצמאית, הגישה שהנחתה אותם הייתה אפס פשרות בכל הנוגע לאיכות הצוות, וכדי שזה יקרה הם החליטו להגביל את עצמם מראש לבוגרי יחידות עילית טכנולוגיות, כמותם. זאת, מתוך ראיית עולם שלפיה מה שטוב לחוד החנית הטכנולוגית של אחד הצבאות המתקדמים בעולם יעשה את העבודה גם באזרחות.

"יצאנו לדרך עם אגו ממר"מי", הודה קורדובה. "החלטנו מהרגע הראשון לא להסתפק בפחות מהטוב ביותר כדי לרוץ בשוק עם החברה הכי טכנולוגית שיש. גם אם זה אומר שנאלצנו בהתחלה להתפשר על קצב הצמיחה, זה היה שווה את זה, כי ידענו לבצע את העבודה שלנו בצורה הכי טובה ולצרף אלינו רק את מי שבאמת מתאים. לא חיפשנו לעשות 'וי' על שורת הרווח, רצינו לעשות שינוי תפיסתי באיך עושים דברים נכון ולכן, כל הצוות שלנו מורכב מהאנשים שצמחו בבית הגידול הטוב ביותר: ממר"ם, 8200 ואופק".

מגמת צמיחה מתמשכת

ההתעקשות על גיוס עובדים בפינצטה התגלתה בתוך שנים ספורות כהחלטה נבונה. DEX פרצה לשוק כאינטגרטור המתמחה במערכות IT ודטה סנטרים גדולים, והמוניטין של חברת הבוטיק יצא למרחוק ותרם לגידול בקצב, שהכפיל את היקף הפעילות וההעסקה של החברה שנה אחר שנה. לפני כשש שנים העבירה החברה את מרכז הכובד של פעילותה לעולמות הענן וכשותפה בכירה של מיקרוסופט, שחתומה על אינספור פרויקטים גדולים בארגונים המרכזיים של השוק הישראלי, תחזיות הגידול של החברה רק מתגברות.

"כיום אנחנו עם 35 עובדים, אבל אני מניח שבקרוב מאוד נעבור את רף ה-40", העריך קורדובה בסיפוק. "יש לנו כרגע שמונה תקנים פתוחים וסביר להניח שגם זה יגדל".

האם אתם מחכים עם איוש התקנים האלה כי אתם עדיין מגייסים רק יוצאי ממר"ם ו-8200?
"בהחלט, עם חריג אחד: יחידת הדטה ו-AI שלנו. מהצד השני, כמובן שגם במקרה הזה נשארנו נאמנים לאג'נדה שלנו, שהיא קודם כל טכנולוגיה גבוהה. יש לנו את כותבי הקודים הטובים ביותר, שעומדים מאחורי התשתית שאנחנו מספקים וכותבים לה את מודל האימון".

מסע הגיוס של אנשי DEX התמקד, בקונטקסט הזה, בעיקר בבוגרי תואר שני בהצטיינות בתחומים כמו מדע הנתונים ולמידת מכונה (או למידה חישובית, בשפה האקדמית). "הבאנו מומחים בדטה ו-AI והם, בשילוב אנשי התשתיות שלנו, DevOps מקצוענים אחד אחד ובונים פתרונות מלאים ללקוח – החל בשלבי תשתית הדטה, ועד למדע הנתונים ולפתרונות AI מורכבים".

היעד הבא: להעלות לענן את חברת החשמל

לצד החטיבה החדשה, עיקר הפעילות של DEX נותרה, כמובן, הבסיס לעשייה שבה החברה מתמחה מזה שנים – הטמעת פתרונות הענן של מיקרוסופט בארגונים, עם דגש על יכולת לספק מענה מתקדם למערכות תקשורת גדולות וסבוכות.

"אפשר להגיד שנולדנו לאנטרפרייז מרקט, אך כיום, עם השינוי לטכנולוגיות הענן, אנחנו מספקים פתרונות גם לחברות קטנות יותר ולסטארט-אפים בכל השלבים", אמר קורדובה. "אמנם, המייסדים היו אחי ואני, אבל מהרגע הראשון היה ברור שאנחנו מכוונים גבוה. השאיפות שלנו תמיד היו מקצוענות ברמה הגבוהה ביותר והתמודדות עם האתגרים הגדולים ביותר". כדי להמחיש את הדברים הוא סיפר ש-DEX נערכת בימים אלה לאחד הפרויקטים יוצאי הדופן במשק הישראלי: העברת מערכות המידע של חברת החשמל למודל פעילות בענן.

"מדובר בפרויקט ענק, שרץ כבר כמה וכמה חודשים ויימשך עוד לפחות כחצי שנה", אמר קורדובה. "זה פרויקט דגל של מיקרוסופט בישראל ואנחנו שמחים שהם, ביחד עם חברת החשמל, בחרו בנו להוציא את החזון שלהם לפועל. אנשים שואלים אותי תמיד מה בעצם המשמעות של להיות שותף בכיר של מיקרוסופט. התשובה שלי היא שמעבר לכבוד הגדול שיש בזה, אלה המקומות שבהם השותפות הזו באה לידי ביטוי – בפרויקטים כמו זה שבחברת החשמל. במיקרוסופט יודעים שהם יכולים לסמוך עלינו בתוכניות הכי מורכבות ומאתגרות שלהם".

להיות בחוד החנית דורש השקעה

ואמנם, ב-DEX גאים בשורה של פרויקטים חדשניים שהם יישמו בארגוני ענק במגזר הפיננסי, במערכת הבריאות ובחברות טכנולוגיות, שבכולם הם פעלו להטמעה של פתרונות מיקרוסופט.

"כשהחלטנו להתמקד בעולמות הענן, החלטנו להמר על התמקצעות שתוביל אותנו לשותפות עם מיקרוסופט, והלכנו על זה אול אין", סיכם קורדובה. "זה דורש המון השקעה, העובדים אצלנו לא מפסיקים להשתלם ולהתמקצע. אנחנו חייבים לצבור הסמכות, להציג סיפורי הצלחה מלקוחות מרוצים ולספק קשת שלמה של שירותים, כולל רישוי וייעוץ, ומענה 24/7. מעבר לזה, אנחנו משקיעים המון בללמוד את הביורוקרטיה המיקרוסופטית ויש לנו אפילו תפקיד אין האוס של אשת קשר למיקרוסופט. אנחנו עובדים בזה כדי להיות בחוד החנית. מדובר בהמון השקעה, אבל זה משתלם, כי הכלים של מיקרוסופט מסייעים לנו להגשים את היעד שלנו כארגון מוביל".

אירועים קרובים