תוכן שיווקי
בעקבות אירוע נטאפ

פתרון חדש של נטאפ ורובריק עונה על בעיות של מתקפות כופר

13/07/2022 15:24
רובריק

בשנת 2021 עלה מספר מתקפות הכופרה (Ransomware) בכ-13% והן היוו כ-25% מכלל מתקפות הסייבר, כך דיווחה ה-Verizon Data Breach Investigations. בנוסף, בתקופה זו, מתקפת שרשרת האספקה אחת הייתה אחראית לכ-62% מכל הפריצות לארגונים.

מרבית מתקפות הכופרה נועדו למטרת סחיטת כספים, אך חלקן, כפי שאירע גם במספר ארגונים בארץ, נבע מסיבות בעלות מטרות פוליטיות.

בתקופה האחרונה, אנו עדים לעלייה במוטיבציה לפגיעה והתוקפים מנסים לפגוע במידע ובעותקיו בצורה שתמנע התאוששות מהירה. במקרה זה, הגיבוי הופך ליעד אסטרטגי למתקפות ייעודיות ולהדלפת מידע – כגון מתקפת ה-vivsection של Conti.  

לפתרונות מהדור הקודם אין יכולת להתמודד עם נוף האיומים המורכב של היום. חלק מהפתרונות הקיימים מספקים הגנה מסוימת על המידע שנמצא בגיבוי, אך הם אינם מותאמים לסייע באתגרים של אירוע מסוג זה. אתגרים כמו זיהוי האם הארגון נמצא תחת מתקפה פעילה; מתי התחילה המתקפה; איזה מידע נפגע; מהו העותק הנקי האחרון של כל המידע הארגוני; האם יש איומים במידע המגובה; כיצד ניתן להתאושש בצורה מהירה; האם נפגע מידע ארגוני רגיש; ועוד.

אם הארגון לא מסוגל לענות על שאלות אלו, הוא צפוי להיפגע מהשבתה ארוכה, תהליכי חקירה והתאוששות ארוכים, מניעת שירות, הפסדים כספיים נרחבים, פגיעה במוניטין, חשיפה לתביעות וכדומה.

הפתרון המאוחד של רובריק ונטאפ 

חברת רובריק (Rubrik) בשיתוף עם נטאפ (NetApp) – חברת תוכנה גלובלית המתמקדת בנתונים בענן – יצרו פתרון העונה על בעיות אלו. הפתרון המאוחד מספק יכולות אחסון, הגנה ושחזור נתונים בצורה המשמרת את זמינותם – אפילו בסביבה פגועה.

שילוב יכולות המערכת של רובריק עם מגוון רחב של פתרונות נטאפ מספק מענה מהיר לניהול מידע בנפחים עצומים. באמצעות אינטגרציה מובנית בין הפלטפורמות, הפתרון המשותף הופך את ההגנה על הנתונים לפשוטה ולאוטומטית, מאחד את הניהול ומאפשר שחזורים מיידיים, הן באתר הארגונים והן בענן.

התמיכה של רובריק בנטאפ כוללת שימוש ב-StorageGRID – מערכת ה-Scale-Out Object Storage המתקדמת של חברת נטאפ – בצורה המאובטחת ביותר, תוך שימוש ביכולות מתקדמות להגנה על המידע המגובה, שיפור בזמני ההתאוששות, העלאת יתירות המידע המגובה והורדת עלויות שמירה המידע לטווח ארוך.

כמו כן מספקת מערכת רובריק הגנה אוטומטית עבור מערכת ONTAP, כגון ONTAP NAS, Azure NetApp Files ועוד.

הפתרון גם כולל יכולות מתקדמות לאיתור נקודת התאוששות נקייה, זיהוי מאפייני פגיעה במידע המגובה (IoC) ופתרון להתאוששות מהירה מאירועי סייבר.   

"מתקפות כופרה הופכות לחמורות ולנפוצות יותר ויותר וארגונים נדרשים לחשיבה מחדש. ארגונים חייבים להניח שהמידע של הארגון, מערכות המחשוב ונתוניו (הנכס החשוב ביותר) חשופים לפגיעה ולהדלפה", אמר דוד פרטוק, מנהל טכני ברובריק ישראל.

"אם בעבר מתקפות וירוסים גרמו נזקים אך ניתן היה לנקות מידע פגוע בקלות יחסית, כיום המתקפות המודרניות גורמות לנזקים חמורים יותר, אשר אינם מאפשרים התאוששות ללא תשלום לתוקף או שחזור", הרחיב פרטוק.

ארז גל-חן, CTO בנטאפ ישראל: "באמצעות שילוב יכולות הגנה מלאה על המידע, ניתוח המידע המגובה והתאוששות מהירה, יכולים ארגונים להתמודד בצורה יעילה ומהירה עם האיום הגדול ביותר על תשתיות המחשוב בעידן המודרני. נטאפ בשיתוף עם רובריק מספקת מענה לאיום זה".

אירועים קרובים