תוכן שיווקי
בעקבות כנס רד האט למגזר הביטחוני

"שילוב הפתרונות של רד האט ודיינהטרייס – מענה לאתגרי המגזר הביטחוני"

12/07/2022 11:31
גיל גבעתי, מנהל הפעילות הטכנית של דיינהטרייס במטריקס מוצרי תוכנה.

גיל גבעתי, מנהל הפעילות הטכנית של דיינהטרייס (Dynatrace) במטריקס מוצרי תוכנה, מספר על אתגרי אבטחת המידע של מגזר הביטחון, ועל שיתוף הפעולה עם רד האט בעקבות הכנס של החברה, שהוקדש למגזר הביטחון.

מהם האתגרים המרכזיים במגזר הביטחון?
"באופן טבעי, מערכות ממוחשבות במגזר הביטחוני עוסקות לא מעט בתחומים אשר עשויים להשפיע באופן ישיר על חיי אדם. לאור זאת, קיימת חשיבות גדולה הרבה יותר לעבודה תקינה של אותן מערכות ולכן, הדבר מייצר דרישות גבוהות יותר ליצירת נראות מפורטת למתרחש בכל רגע נתון, בכל אחת משכבות אספקת המידע. מרמת התשתית ועד למשתמשי הקצה", הסביר גבעתי בשיחה בעקבות הכנס למגזר הביטחון שקיימה רד האט החודש.   

"בנוסף, לפחות בצה"ל, חיילים צעירים הם אלו אשר אחראים לכתיבת ותחזוקת המערכת. למרות הכישרון הרב שלהם, ניסיונם המקצועי יכול להיות מועט ולכן הם נדרשים לכלים רבים יותר לסיוע בזמן אמת באיתור ופתרון תקלות. אתגר אחרון שראוי להתייחסות הוא המגבלה הקיימת על גודל כוח האדם הזמין והצורך לאפשר תעדוף הקצאת משאבים לטובת פיתוח מערכות המחשוב עצמן, מאשר לניהול התשתיות ויכולות הנראות בזמן אמת".

ספר על הפעילות של דיינהטרייס במגזר הביטחון
"דיינהטרייס מאפשרת ללקוחותנו במגזר הביטחוני לקבל מענה לכל אותם אתגרים שצוינו מעלה ולאתגרים רבים נוספים. באמצעות פלטפורמה המאפשרת קבלת תשובות בזמן אמת לשאלות רבות הקשורות לאיכות ותקינות מערכות המחשוב – וכל זאת תוך שימוש מירבי באוטומציה מתחילת הטמעת הפתרון ולכל אורך חיי המערכת, ובבינה מלאכותית – מקבל הארגון יכולת לקצר זמני זיהוי וטיפול בבעיות, לקצר את מרווח הזמנים בין גרסאות ולאפשר התמקדות ב'עסק', קרי, הביטחון של כולנו. דיינהטרייס מאפשרת זאת על ידי שימוש בסוכן (OneAgent), אשר מרגע התקנתו הפשוטה, ללא צורך בכל קונפיגורציה, יודע לזהות באופן אוטומטי את הסביבה בה הוא מותקן, הטכנולוגיות הנמצאות בשימוש ולאפשר ניטור שלם של כל הטרנזקציות העוברות בה בצורה מפורטת, וכל זאת כמעט ללא מגע יד אדם".

גבעתי הוסיף כי, "רכיבי הבינה המלאכותית בלב המערכת מאפשרים לה לזהות את הבקשות השונות ולבנות לכל סוג שלהן ספי התנהגות דינמיים, בנושאים שונים הקשורים לתקינות מערכות כגון צריכת משאבים, זמני תגובה, שגיאות, מידת שימוש, צווארי בקבוק ועוד. בעקבות ההגדרה העצמית של אותם ספים, המערכת מחפשת ללא הפסקה אנומליות, מתריעה עליהן ובעקבות היכרותה עם הטופולוגיה, גם מצביעה על מקור התקלות".

כיצד שיתוף הפעולה שלכם עם רד האט בא לידי ביטוי במגזר הביטחון?
"המגזר הביטחוני, כמו מגזרים אחרים, עובר יותר ויותר לעבודה עם מיקרו שירותים וקוברנטיס. Red Hat OpenShift הינה הפלטפורמה המובילה היום להרצה קלה ונוחה של אשכולות קוברנטיס. דיינהטרייס, עוד מתחילת ימי הפתרון, הייתה למעשה הראשונה אשר 'תרגמה' את היכולות האוטומטיות של כל רכיביה לעבודה עם תשתיות ה-OpenShift, ומוגדרת היום כ-Prime Partner. ככזו, דיינהטרייס מאפשרת היום לפרוס תוך דקות ספורות סוכני ניטור בסביבת OpenShift, באמצעות התקנת רכיב בודד (Operator) אשר עושה את כל הפעולה בעצמו ומוודא שכל רכיב חדש בסביבה יזכה לנראות מקסימלית. כחלק משיתוף הפעולה, דיינהטרייס ורד האט מקיימות אירועים משותפים וקשר הדוק גם ברמת מרכזי הפיתוח, על מנת לוודא שהשילוב בין שתי הטכנולוגיות המובילות בעולם, כל אחת בתחומה, ייצור פתרון מושלם המאפשר לארגונים להתמקד ביעילות בקידום פעולותיהם הטבעיות, ולא לעסוק יתר על המידה בנושאי תשתית ונראות".

מה החשיבות והיתרונות של הפתרונות המשותפים עם רד האט עבור מגזר הביטחון?
"השימוש ב-OpenShift מאפשר למגזר הביטחוני לפתח ולקדם בצורה מהירה יותר מערכות מחשוב סקלביליות וקלות לעדכונים, תוך מתן אפשרויות אוטומציה לניהול התשתיות, וזאת על מנת לאפשר את ההתמקדות במערכות עצמן. דיינהטרייס מצידה מאפשרת, בין היתר בזכות שיתוף הפעולה הייחודי, אוטומציה לקבלת הנראות הנדרשת כדי להשלים את אוטומציית ניהול התשתיות, ובכך, מספקת תשובות באשר למקור התקלות המתרחשות (לאחר שזוהו תוך פרק זמן קצר באופן אוטומטי), מספקת כלים קלים ונוחים למפתחים הצעירים, הנדרשים לוודא את איכות ומהירות הפתרונות, ואף מספקת מקור אמת אחד לכל בעלי התפקידים, בין אם הם מפתחים, אנשי תשתית, בקרה או אפילו מפקדים ואנשי "עסק" בשטח. השילוב הייחודי והטבעי בין שני הפתרונות מייצר מענה שלם, קל ליישום ובעל החזר השקעה מהיר, הנותן מענה לאותם אתגרים של המגזר הביטחוני, כפי שתוארו קודם לכן".

אירועים קרובים