תוכן שיווקי
לקראת אירוע Red Hat OpenShift Commons, איסט תל אביב, 29 במרץ

מה הצורך ביכולת צפייה במערכות הארגון וכיצד משיגים אותה?

מתוך הרצאה של גיל גבעתי, מנהל הפעילות הטכנית של דיינהטרייס במטריקס מוצרי תוכנה, על האתגרים בסביבת עבודה בקוד הפתוח ואיך מתגברים עליהם, שתועבר בכנס Red Hat OpenShift בסוף החודש

16/03/2022 12:02
גיל גבעתי, מנהל הפעילות הטכנית של דיינהטרייס במטריקס מוצרי תוכנה

פיתוח בקוד פתוח ושימוש בקונטיינרים מעניק לארגונים יכולת תגובה מהירה לשינויי השוק תוך פיתוח ושדרוג יכולות בצורה קלה וזמינה, מה שמאפשר להם להישאר רלוונטיים בשוק משתנה ובוער. גיל גבעתי, מנהל הפעילות הטכנית של דיינהטרייס במטריקס מוצרי תוכנה, מספק טעימה מתוך ההרצאה שיעביר בכנס Red Hat OpenShift Commons של רד האט, אשר יתקיים ב-29 במרץ באיסט תל-אביב, על האתגרים בסביבת עבודה בקוד הפתוח ואיך מתגברים עליהם.

פיתוח בסביבת קוד פתוח ושימוש ב-Microservices פותחים בפני ארגונים יתרונות לאין שיעור, משדרגים ומעבים את יכולות מערכות הליבה. עם הוספת יכולות פרטניות במערכת וביצוע שינויים, מתעורר קושי לעקוב אחר פעילות המערכות השוטפת ווידוא תקינותן. כפי שאמזון מעדכנת גרסה, מוסיפה אפשרויות או משפרת פיצ'רים במערכת בממוצע אחת לשש שניות, כך קצב הפעילויות והשינויים במערכות ובתוכנה של חברות משתנה בתדירות גבוהה. תדירות השינויים הגבוהה מקשה על היכולת לעקוב אחר פעילות המערכת ומעלה אתגרים בעיקר בעולמות של ניטור ובקרה, מערכות מידע, קבלת תמונת מצב מלאה אודות פעילות המערכות ויחסי הגומלין בין המערכות והפיצ'רים השונים.

דיינהטרייס (Dynatrace), החברה המובילה בתחומי ניטור, בקרה, מדידת חוויית משתמש וזיהוי בעיות בזמן אמת, מספקת פתרון אוטומטי משלים עבור חברות העושות שימוש בקוד הפתוח ושותפה ותיקה של רד האט. הפתרון של דיינהטרייס מעניק יכולת נראות (Observability) רחבה על כלל מערכות הארגון ופעילותן באמצעות יכולת מעקב כוללת על כלל פעילות המערכות, החל מרמת משתמש הקצה, דרך כל פעולה ותנועה (טרנזקציה) המתבצעת ועד מבט מאקרו על כלל הפעילות ויחסי הגומלין בין המערכות.

הפלטפורמה של דיינהטרייס מבוססת על רכיב ה-One agent, אשר יודע לאסוף ולאגד מידע מכל סוגי הטכנולוגיה ומערכות ההפעלה הפועלות בארגון. המערכת פועלת באופן אוטומטי, קלה להתקנה ותפקידה להמשיך ללמוד בצורה עצמאית על הפעולות המבוצעות וצורת המעקב הרצויה. המעקב האוטומטי ויכולת ההכלה של מגוון טכנולוגיות מאפשרות את הטכנולוגיה הייחודית של דיינהטרייס, המכונה PurePath, אשר מתעדת את כלל הפעולות הבודדות המבוצעות כל העת, וכך מייצרת תמונת מצב רחבה, המספקת מידע על כלל פעילות המערכות. כמו כן, המערכת עושה שימוש במנוע בינה מלאכותית (AI), המכונה Davis, אשר יודע על בסיס אותן פעולות שתועדו לעדכן את מפת המעקב בזמן אמת ככל שהיא משתנה ולאתר תקלות או שגיאות בצורה אוטומטית.

כמות הקונטיינרים בארגונים הולכת וגדלה, מה שבאופן אוטומטי מייצר מורכבות בתפעול מערכות הליבה, שמירה על פעילות תקינה ואיתור תקלות ושגיאות בעת הצורך. יכולת צפייה רחבה וקבלת תמונת מצב עדכנית בזמן אמת הינן קריטיות עבור ארגונים אשר מנהלים אינטגרציה מרובת מערכות, המאפשרות שליטה מלאה בפעילות, מעקב מלא ואיתור שגיאות ותקלות בזמן אמת. בהרצאתו בכנס, ידון גיל גבעתי באתגרים שעלולים להיווצר בסביבה מרובת קונטיינרים, כיצד מתגברים עליהם, החשיבות של קבלת תמונת צפייה (Observability) כוללת ורחבה ואיך משיגים אותה בצורה מיטבית.

גיל גבעתי מציין, כי "רד האט הייתה ועודנה הספקית המובילה בעולם של פתרונות הקוד הפתוח אשר מאפשרת לחברות וארגונים לבצע שינויים ולשדרג את יכולותיהן בצורה גמישה ונוחה. רד האט ודיינהטרייס עובדות בשותפות חזקה וארוכת שנים בעולם, כאשר שיתוף הפעולה ביניהן מספק לארגונים הזדמנות ליהנות מחבילה שלמה של פתרונות המחזקים ומשלמים זה את זה. מטריקס מוצרי תוכנה הינה הנציגה הבלעדית דיינהטרייס בישראל ונציגתה הוותיקה ביותר של רד האט בישראל. הלקוחות שלנו נהנים מבית שמביא ערך של קרבה ליצרנים והתאמה מדויקת ויצירת פתרונות משותפים בקלות יחסית, אני רואה את השינויים אצל הלקוחות וצופה צמיחה וגדילה בשימוש בפתרונות אלו".

אירועים קרובים