תוכן שיווקי
בעקבות כנס Commvault Connections21

מיקרוסופט + קומוולט = הגנת נתונים בכל מקום

15/11/2021 11:29
מימין לשמאל: ענת גיל - מנהלת תחום שותפי תוכנה במזה"ת ואפריקה במיקרוסופט; לאה רוזן - מנהלת שותפי תוכנה, מזרח תיכון ואפריקה במיקרוסופט; ושירה פרונר, מנהלת השותפים בקומוולט ישראל.

מאת: הילל יוסף

"הגיבויים הולכים ותופסים חשיבות, משתי סיבות: חשיבות הנתונים שהם הדלק, הנפט הארגוני, והצורך בגיבוי בכל סביבות ה-IT, מהדטה סנטר לענן ובחזרה. הגיבוי כבר אינו בבחינת 'נחמד שיהיה', כי אם הכרח. הוא הפך להיות מרכיב קריטי בממד ההתאוששות בכל חברה וארגון.

שיתוף הפעולה של מיקרוסופט (Microsoft) וקומוולט (Commvault) מוביל לפתרון אינטגרטיבי בענן המאפשר time to market מהיר, כך אמרה ענת גיל, מנהלת תחום שותפי תוכנה במזה"ת ואפריקה במיקרוסופט.

גיל התראיינה לקראת כנס Commvault Connections21. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בשבוע שעבר (ה'), באולם אירועים LAGO בראשון לציון.

"קומוולט שותף אסטרטגי של מיקרוסופט", ציינה גיל, "והדבר בא לביטוי בכמה פתרונות משותפים אותם אנו מציעים יחדיו ללקוחות. ככל שמיקרוסופט מצויה בהליכי התרחבות בסביבת התשתית והדטה סנטר – בעולם וגם ישראל – כך גם מעמיקה השותפות עם קומוולט". הדטה סנטר של מיקרוסופט יושק בשנה הקרובה בישראל.

השאלה איננה האם להעביר עומסי עבודה לענן, אלא מתי

לאה רוזן, מנהלת שותפי תוכנה, מזרח תיכון ואפריקה במיקרוסופט, אמרה כי "מנמ"רים ומנהלי תשתיות מתמודדים עם כמה מגמות טכנולוגיות, כשמעל כולן מרחפת אי-ודאות. המגמה הראשונה היא המעבר לענן. לפי גרטנר, עד סוף השנה, ארגונים בעולם ישקיעו בתחום כ-258 מיליארד דולר. מתוכם, כ-105 מיליארד יופנו לתוכנה כשירות, SaaS. לכן, השאלה איננה האם להעביר עומסי עבודה לענן, אלא מתי. איומי הסייבר גדלים, ועל פי גרטנר, חווינו השנה נסיקה של 400% בהיקף של מתקפות כופרה. גם פה השאלה היא לא האם הארגון יותקף, אלא מתי, והאם אנו ערוכים לקראת האיומים. זאת, לצד הצורך בטרנספורמציה דיגיטלית, כדי לא להישאר מאחור. ברור לכל כי לא ניתן להמשיך ולהשקיע בתפעול התשתיות. ארגונים נדרשים לחשוב מחדש על האופן שבו הם פועלים להתאוששות עסקית".

"היוזמה להגנת נתונים משולבת – בענן ובדטה סנטר המקומי, של קומוולט, המסופקת במודל ענן SaaS, בשם מטאליק (Metallic), מספקת מערך פתרונות תוכנה כשירות", הסבירה רוזן. "היא מציעה הגנה וניהול נתונים מאובטח, בעל יכולת גידול וקיטון (סקלביליות), עם יכולת הלימה לתקנות ולרגולציות, לצד חיסכון משמעותי בהוצאות. מטאליק תוכנן כפתרון תוכנה כשירות בשיתוף מיקרוסופט העולמית. הוא ממנף את יכולות Azure, הענן של הענקית מרדמונד, ואת פלטפורמת הגנת הנתונים של קומוולט, כדי לספק פתרונות הגנת נתונים וגיבוי נתונים מקיפים, עם ניהול מרכזי ואחוד ממסך אחד – עבור סביבות מקומיות, ענן ציבורי, או עומסי עבודה היברידיים.

הפתרון אף מסייע בהלימה לרגולציות השונות, לרבות GDPR. חברות חייבות לעמוד בתקנים מחמירים לאחריות, אבטחה, סודיות ועמידות של הנתונים. מטאליק מספק את היכולת לפקח על מדיניות ההלימה ועל כמות וסוגי הנתונים המאוחסנים, ומעניק את היכולת לעמוד בדרישות אלו".

אזור ענן ישראלי חדש

יצויין כי, בשנת 2020 הודיעה מיקרוסופט על השקעה אסטרטגית נוספת בשוק המקומי, עם השקת דטה סנטר חדש בישראל, שיאפשר לה להציע שירותי ענן לוקאליים, חכמים, סקלבילים, מאובטחים ועמידים ולהאיץ תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית ארגוניים. הדטה סנטר, שיהיה זמין בשנה הקרובה יהיה ה-Datacenter Global Hyperscale הראשון בישראל. ארגונים יוכלו להעביר את הדטה שלהם בצורת מאובטחת ואמינה לענן, תוך שמירה על Data Residency ו-Compliance. ה-Cloud Region הישראלי יצטרף לתשתית הענן הגלובלית של החברה, אחת מתשתיות הענן הגדולות והחדשניות בעולם, המשרתת למעלה ממיליארד לקוחות ו-20 מיליון עסקים ברחבי העולם. האזור הישראלי יופעל בהתאם לעקרונות הענן והסטנדרטים של מיקרוסופט העולמית.

"יחד עם קומוולט", סיכמה רוזן, "אנו מביאים את היתרונות של גיבוי כשירות ארגוני מבוסס ענן. כך, לקוחות ארגוניים בישראל יוכלו להתמודד בקלות וביעילות עם חששות עסקיים הולכים וגדלים סביב עלות, סקלביליות ואבטחה – בכל הנוגע להגנה על נתונים קריטיים. הגידול באימוץ ענן על ידי ארגונים, יחד עם הגידול באימוץ פתרונות Office 365 – מוכיחים שארגונים מעוניינים לעבור לעבודה במודל תוכנה כשירות – להגנה ולניהול הנתונים. הפתרון מאפשר לטפל בהיבטים מגוונים, כגון גיבוי, שחזור, ניהול חכם, חיפוש מידע והגנת נתונים במסגרת הטרנספורמציה הדיגיטלית שהארגונים עוברים. אימוץ הפתרונות של מיקרוסופט וקומוולט מאפשר לארגונים לעבוד באופן מהיר ויעיל, ומבטיח שרידות עסקית מירבית – בכל זמן ומכל מקום".

גיל הוסיפה כי "השותפות הזו הוכיחה את עצמה: בשנתיים האחרונות חווינו גידול של מאות אחוזים במכירה של הפתרונות המשותפים, כי רמת התעניינות של השוק היא דרמטית. כך, אנו מעניקים לארגונים שקט נפשי, עם שירות מנוהל לחלוטין, המאפשר לארגונים להתמקד באתגרים האמיתיים שלהם".

אירועים קרובים