תוכן שיווקי
בעקבות אירוע New Retail Fest

"תחום המסחר המקוון גדל באלפי אחוזים בתוך ימים"

כך אמר גיא פישר, מנהל אלעד קומרס במסגרת אירוע New Retail Fest של אנשים ומחשבים ● "ראינו בשנה האחרונה התפתחות של קונספט ה-PWA, אפליקציות ווב מתקדמות, שאיפשרו לארגונים להגיע לשוק במהירות ובאפקטיביות"

03/08/2021 12:50
גיא פישר, מנהל אלעד קומרס באלעד מערכות. צילום: ניב קנטור

"התפשטות מגיפת הקורונה במרץ 2020 הייתה נקודת ציון היסטורית עבור תעשיית האיקומרס בישראל ובעולם. ראינו בתוך ימים מעבר של הצרכנים מזירת הריטייל המסורתית לזירת האונליין, וזה היה בהיקפים ובקצבים שבדרך כלל נמשכים שנים. זה לא היה חיזיון נדיר בקרב לקוחותינו, שארגונים עם 1,000 הזמנות אונליין יומיות, גדלו בתוך יומיים-שלושה לכדי 5,000 הזמנות אונליין. זה שינוי שמצריך התאמות ענקיות בזמן אמת, ועבודה 24/7 בכדי לעבור את השינוי הזה בהצלחה", כך אמר גיא פישר, מנהל אלעד קומרס באלעד מערכות, במסגרת ראיון עימו, שהתקיים באירוע New Retail Fest בהפקת אנשים ומחשבים.

"תחום האיקומרס פשוט עבר התפוצצות", תיאר פישר. "אלו היו הצרכנים, שעברו לאונליין בין-לילה, אבל גם הארגונים הבינו שהם חייבים להיות בזירה הזו. בין אם מדובר בארגונים שכלל לא הייתה להם זירת מכירות ושירות אונליין, או כאלה שנדרשו לחזק זרוע אונליין קיימת. זה היה כל כך דרמטי, שלפרק זמן מסוים הפסקנו לשווק את השירותים שלנו ללקוחות חדשים, והתמקדנו בטיפול ומתן מענה ללקוחות הקיימים שלנו".

פישר סיפר כי "בבת אחת נדרשנו לספק פיצ'רים חדשים ויכולות שארגונים עד אותו רגע כלל לא החשיבו כנחוצים. הדרישה הייתה לספק פתרון אונליין טוב לביצוע הזמנה, משלוח או ביצוע תשלומים. אלא שבעוד שלפני התפרצות הקורונה ארגון הסתפק בפתרון משלוח אחד, או ביצוע תשלומים אחד, הרי שבמהלך הקורונה עלו צרכים חדשים".

כך לדוגמה, ציין פישר כי "ארגונים דרשו מספר אפשרויות של ביצוע תשלום, נניח הוספה של תשלום באמצעות אפליקציית ביט, בנוסף לכרטיסי האשראי. דוגמה נוספת היא הצורך להוסיף שיטות משלוח מהירות שכלל לא היו נחוצות קודם, דוגמת מסירה באותו היום, וזה חייב פיתוח של יכולות חדשות. כך גם לגבי יכולת של החזרת מוצרים, שהפכה להיות חיונית ונדרשה על מנת לספק ללקוח רכישה בטוחה וללא חששות".

"במהלך התקופה הזו", אמר פישר, "אנחנו באלעד קומרס נדרשנו לאפיין, לפתח, לפרוס ולהטמיע פתרונות מהירים, ולעיתים גם לתקן אותם במהירות ותוך כדי תנועה. תמיד תחום האיקומרס היה מאוד דינמי, אבל התקופה הזו עלתה על כל מה שהכרנו קודם".

אלעד קומרס

אלעד קומרס

קונספט מוביל בשנה האחרונה: PWA

"אחד הקונספטים שהובלנו בשנה האחרונה", הוסיף פישר, "היה של ה-PWA (ר"ת Progressive Web Application), אפקליקציות ווב מתקדמות. מדובר על אפליקציות המאחדות את היתרונות של אפליקציות ה-ווב והמובייל יחד, לפתרון תוכנה אחוד, המאפשר חוויית משתמש נוחה, מהירה ואמינה. הטכנולוגיה הזו הינה חוצת-פלטפורמות ומערכות הפעלה. מדובר על פתרונות רספונסיביים, שאיפשרו להביא פתרון ב-TTM, זמן לשוק, מהיר במיוחד, ואפקטיבי מאוד".

פישר סיכם ותיאר את פעילות האיקומרס באלעד מערכות. "אלעד קומרס הינה תוצאה של רכישה שביצעה ב-2018 אלעד מערכות של חברת FISHA, שאני הייתי המייסד והמנכ"ל שלה. אנו שותפים רשמיים בישראל של פלטפורמות המסחר המקוון הפופולאריות של מג'נטו מבית אדובי ושל סיילספורס קומרס מבית סיילספורס. אנו מאפשרים לארגונים להדק את הקשר שלהם עם הלקוח באונליין, מאפשרים מסע אונליין מלא, עם הקמה, ליווי, ותחזוקה של זירות מסחר מקוון מורכבות, הכוללות אינטגרציה מלאה למערכות הארגון ולאתרי איקומרס מובילים בעולם. על לקוחותינו נמנות בין השאר – וואלה שופס, יוניליוור, אלדו, מכבי פארם, פמינה, שילב, אלמ, טויס אר אס ועוד".

אירועים קרובים