תוכן שיווקי

חשיפה: החממה של פרוסיד ליזמים וחברות אינטגרציה בתחילת דרכן

29/04/2021 11:31
גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד.

חברת פרוסיד (Proceed) חושפת תכנית אינקובציה/חממה חדשה, המיועדת לתמוך ביזמים וחברות צעירות בתחילת דרכם, הפעילים בעולמות ה-IT – בדגש על אינטגרציה, הפצה, ייעוץ ו-Professional Services. התכנית, IT SHARK שמה, מיועדת לסייע ליזמים וחברות צעירות בליווי, הכשרה, מעטפת, תהליכי מכירה, הגעה ללקוחות, נטוורקינג, ליווי פיננסי וצמצום הסיכונים של החברות בשלבים הראשונים לפעילותן. את התכנית יזם גילי רגב, מנכ"ל חברת פרוסיד, וזאת בהתבסס על ניסיונו האישי.

התכנית החדשה יוצאת לדרך לאחר שבשנים האחרונות התבצעו פיילוטים מוצלחים של שיתופי פעולה בין פרוסיד וחברות IT צעירות, ואשר הניבו עד היום שלוש פעילויות משותפות משמעותיות. כעת, במסגרת התכנית החדשה, מזמינה פרוסיד יזמים וחברות להתמודד על מספר מקומות, וליהנות מתהליך מנטורינג, ליווי ושיתוף פעולה עם שחקנית משמעותית בשוק ה-IT הישראלי.

תכנית IT SHARK

תכנית IT SHARK

גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד, מדוע יזמתם את תכנית האינקובציה IT SHARK?
"בעולם הטכנולוגיה הישראלי ישנן חברות סטארט-אפ שעיקר פעילותן סביב R&D. חברות אלו זוכות לסיוע מגורמים ממשלתיים – כדוגמת רשות החדשנות – ומגורמים עסקיים – כדוגמת קרנות הון סיכון. מצד שני, ישנן יזמויות וחברות טכנולוגיה המתמחות בעולמות השירותים והאינטגרציה, שעל פי רוב אינן זוכות לאותו סיוע – לא הממשלתי, ולא מהתעשייה.
תכנית IT SHARK באה לסייע לאותן חברות, שנמצאות בתחומי השירותים והאינטגרציה של תעשיית ה-ICT הישראלית, וצמאות לסיוע ולמיקוד שיסייעו להן לצלוח את חבלי הלידה. לצערי, יש מעט מאוד יוזמות המיועדות לפלח זה – אם בכלל – והתכנית שלנו מטרתה להאיר את הנחיצות לקדם סקטור זה של חברות, ולהזרים עזרה לכיוון שלהן".

למי מיועדת התכנית, ומה יהיו הערכים המוספים לחברות שישתתפו בה?
"אנחנו מדברים על חברות הנמצאות ממש בתחילת דרכן – יזם שהחל לפעול, או יזם ביחד עם מספר עובדים ולקוחות, ניסיון של עד שנתיים-שלוש שנות פעילות, הצגת היתכנות עסקית וטכנולוגית ליוזמה שלהם, ושסיוע מצד גוף כמונו יוכל להעמיד אותם על הרגליים לכיוון של צמיחה.
פרוסיד תספק לאותן חברות ליווי והכשרה. אנו נכשיר אותן בפורמליזציה של תהליכי מכירה, בניית נרטיב שיווקי, תמיכה של מנגנוני כספים ו-HR, נפתח להן את השוק באמצעות הקשרים שלנו, נתמוך בהן פיננסית, נסייע להן לבנות מודלים מתאימים לתעשייה, ונצמצם להן את הסיכונים הכרוכים בהגדלת הפעילות".

כיצד יתבצעו המיונים לתכנית, ואיך היא תתנהל?
"המועמדים יידרשו להציג תכנית עסקית מקיפה בפני הנהלת פרוסיד וקבוצת HMS, אליה אנו שייכים. החברות שיעברו את שלבי המיון ייכנסו לאינקובציה של מספר חודשים במודל היברידי – במשרדינו בתל אביב – ובאמצעות סשנים של עבודה מרחוק. הרעיון הוא לייצר תהליך מהיר, שמאפשר לבדוק היתכנות, וגם אם נכשלים – אז לעשות זאת במהירות. לשלב החממה יעברו חברות בעלות פוטנציאל עסקי וטכנולוגי להתקדם".

לסיכום, מה הסיפור האישי שלך כיזם שהוביל אותך לפעילות הזו?
"בתפקיד האחרון שלי לפני פרוסיד עבדתי כשכיר ביחידת IT גדולה. היה לי רעיון, והרגשתי שאני ממש חייב לצאת לעצמאות ולקדם פתרונות, שחשבתי שנכונים לשוק ה-IT בארץ. אני מכיר את הבעירה לצאת לדרך עצמאית, ואני חושב שזה מפתח חשוב להצלחה.
במהלך המסלול אותו עברתי – נחשפתי בעצמי למודל די דומה של עבודה, והבנתי עד כמה חשובים התמיכה, הגב, היכולת להתייעץ ולהנות ממנגנון שכבר קיים ועובד. למדתי המון בדרך, גם מהצלחות וגם מכישלונות. כיום, כאשר ב-פרוסיד כבר קרוב ל-100 עובדים עם מטה חזק וניסיון רב, אנו מאמינים כי זאת העת לקדם, לתמוך ולסייע ליזמים וחברות בראשית דרכם".

לרישום לתכנית IT SHARK אנא פנו אל: [email protected]

אירועים קרובים