תוכן שיווקי
לקראת אירוע Gaming 2020, ביום ד' הבא, ה-23 בדצמבר

איך משחקי מחשב יכולים לתרום לילדיכם?

15/12/2020 16:14
משחקים יותר. למשל בפורטנייט. צילום אילוסטרציה: BigStock

כתב: נבו היימן סעדון מנובוס (NOVOS), שמציעה פלטפורמת אימון לפורטנייט ולמשחקי מחשב נוספים.

אם אתם הורים לילדים מתבגרים, ייתכן שאתם מרגישים לעתים שהם משחקים יותר מדי במחשב או בקונסולות. אתם לבטח רגילים לראות את ילדיכם חוזרים הביתה מהלימודים, או בימים אלה – מתנתקים מהזום, מרכיבים אוזניות, פותחים את המשחק האהוב עליהם ונבלעים לשעות ארוכות בעולם משל עצמם.

הצורך בשגרת משחק מאוזנת (Play Diet) הוא נושא שנחקר ונכתב עליו רבות, והחסרונות בישיבה ממושכת ידועים וברורים. אין ספק שכדאי לנסות לעודד את ילדינו לקיים סדר יום מאוזן, שכולל תזוזה ואינטראקציה חברתית בעולם שבחוץ.

עם זאת, עלינו להבין שעולם הגיימינג לא הולך לשום מקום, ההפך הוא הנכון: מדובר באחת התעשיות הצומחות בעולם. לפי הערכות, יש יותר מ-2.5 מיליארד גיימרים פעילים, ואירועי הגיימינג התחרותיים (E-Sports) יגיעו לשיא של 645 מיליון צופים עד 2022. ענף הגיימינג צפוי להכניס בסיכום השנה הנוכחית 159 מיליארד דולר, שבהערכה גסה מהווים פי ארבעה ממה שהכניסה תעשיית הקולנוע בשנה שעברה (42 מיליארד) ופי שלושה מתעשיית המוזיקה (57 מיליארד).

עולם הספורט האלקטרוני וצמיחתו מהווים הוכחה חותכת ללגיטימציה ולממדים של הגיימינג. אם פעם, משחקי מחשב היו נחלת קומץ אוהדים נלהבים וחלק מתרבות שוליים, כיום התחום עקף במספרים את שאר תעשיות הבידור. ברחבי העולם מתקיימים טורנירים ותחרויות נושאות פרסים של סכומים בלתי מבוטלים. כך, בשנה שעברה חולקו באירוע של המשחק DOTA 2 פרסים בסך של 34 מיליון דולר.

אם כן, רכבת הגיימינג כבר עזבה את התחנה, ועלינו, כהורים, לקבל את העבודה שמשחקים הם חלק בלתי נפרד מחייהם של ילדינו. יש לזה לא מעט צדדים חיוביים: מחקרים מהשנים האחרונות מראים כיצד משחקי מחשב תורמים לרווחה נפשית ופורקן מתח אצל ילדים ומבוגרים.

כך משחקי המחשב יכולים לפעול לטובת הילדים שלכם

להלן כמה דרכים שבהן משחקי מחשב יכולים לתרום לילדיכם:

זירה חברתית – אם תיכנסו לכיתה בבית ספר בזמן ההפסקה, תופתעו לגלות שהילדים הפופולריים ביותר הם לא המצטיינים בכדורגל או בכדורסל, אלא אלה שמדורגים גבוה במשחק שהם וחבריהם משחקים בו. המציאות משתנה וכפועל יוצא גם הצורה בה הילדים שלנו מנהלים מערכות יחסים ביניהם. יותר מאי פעם, ילדים ונערים רואים במשחקי המחשב כמקום לבלות בו עם חבריהם. באופן כללי, כאשר הילדים מתקשרים במשחקי המחשב, חלק גדול מהשיחות הן שיחות יומיומיות אגביות, שלא עוסקות במשחק עצמו.
פתרון בעיות – משחקי מחשב יכולים לעזור לילדיכם לפתח כישורים הקשורים בתכנון ופתרון בעיות. משחקי מחשב עוסקים באופן אינהרנטי במחזורים של כישלון והצלחה, שמובילים לחשיבה מונחית השתפרות עד לניצחון. למעשה, גיימרים מקצועיים הם פותרי בעיות מהמעלה הראשונה.

כישורי מנהיגות – משחקי מחשב בקבוצות יכולים להיות הזדמנות מעולה לילד \לגלות ולהפגין כישורי מנהיגות ולהוביל את הצוות שלו לניצחון. פעמים רבות שחקנים נחשפים להזדמנות להנהיג תוך התמודדות עם אתגרים חברתיים וקוגניטיביים, עליהם להפגין יכולת מנהיגות, לעורר מוטיבציה אצל חבריהם לקבוצה ולקבל החלטות. זוהי הזדמנות מעולה, שרוב הילדים לאו דווקא זוכים לה כחלק משגרת היומיום שלהם.

פיתוח יצירתיות – יש ז'אנרים של משחקים שיכולים להוות כר פורה ליצירתיות וכישורים אומנותיים. אם פעם, פימו וצבעי גואש היו המדיומים להפגנת יכולת יצירתית, כיום ילדים מייצרים עולמות, מבנים ומפות במחשב, וזוכים להכרה ולהערכה על כך.

זמן משותף אתכם, ההורים – אין זה משנה אם אתם או הייתם שחקני מחשב. נסו מפעם לפעם להתעניין ואף להתנסות במשחק שבו הילד שלכם משחק. התנסות כזאת היא חוויה מעולה לחיזוק היחסים עם הילד, ויכולה לעזור לייצר גשר לשיחה על נושאים ובעיות שאיתן הוא מתמודד.

תחרותיות בריאה – משחקי מחשב מספקים מסגרת נגישה ביותר לתחרויות. אם פעם ילד או נער היו צריכים ללכת לחוג ולחכות חודשים להזדמנות להתחרות, בימינו הם יכולים להיחשף באופן שגרתי למצבים שבהם הם מתחרים על מנת לנצח. יצר תחרותי בריא יכול להיות מתורגם לחיים האמיתיים ולגרום לילדכם לשאוף להצלחה והישגיות.

מה נובוס עושה?

המטרה שלנו, בנובוס, היא לספק מסגרת הכשרתית מקיפה, שבה שחקן חובב שמעוניין לקחת את כישורי הפורטנייט (ומשחקים נוספים) שלו לרמה הבאה יוכל לקבל אימון מקצועי המותאם באופן אישי לחולשותיו וחוזקותיו.

נובוס

נובוס

הפיתוח שלנו מספק לשחקן את התשתית שלה הוא זקוק על מנת להתקדם בצורה חלקה בדרכו להפוך לשחקן מקצועי (E-Athlete). כיצד? אנחנו מנתחים את צורת המשחק שלו ובונים שגרת אימונים מותאמת אישית. השחקן נחשף לתוכניות אימונים ותכנים שנכתבו על ידינו ועל ידי המאמנים המובילים בתעשייה, תוך מתן תשומת לב להיבטים שלא נוגעים באופן ישיר למשחק, כגון מנוחה נכונה, ניהול עומסים ותוכן משלים. כאשר כלל התכנים הם מבוססי ראיות ומגובים מדעית.

המשימה שלנו היא לעזור למאות מיליוני שחקנים תחרותיים בכל הגילאים להגיע רחוק ולשפר את ביצועיהם על ידי שיפור היכולות שלהם. אנחנו יודעים כמה קשה לשחקן לדבוק בשגרת אימונים אפקטיבית, אבל אנחנו יודעים גם איזו השפעה חיובית יש לאחת כזו. לכן הגענו למסקנה שאם אנחנו רוצים לעזור לשחקנים תחרותיים לשפר את היכולות שלהם, עלינו לעזור להם בכל דרך שהיא לדבוק בשגרת אימונים יעילה.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר נובוס.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים