תוכן שיווקי
לקראת אירוע ענן היברידי וקוברנטיס, ב-9 בספטמבר בלאגו, ראשון לציון

הדור הבא של פתרונות קוברנטיס בענן

05/09/2019 11:38
אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח למזרח התיכון ולאפריקה במיקרוסופט. צילום: מיקרוסופט

כתב: אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח למזרח התיכון ולאפריקה במיקרוסופט.

אין ספק כי פרויקט קוברנטיס הפך בשנים האחרונות לאחד מפרויקטי הקוד הפתוח המובילים בעולם, עם כמות עצומה של הורדות, תורמים וקבוצות פיתוח מכל החברות הגדולות בתעשייה. הקוברנטיס נולד במטרה לאפשר לארגונים לבנות, לנהל ולהרחיב אפליקציות מבוססות קונטיינרים ומערכות מבוזרות באופן פשוט יותר בסביבות הפרודקשן. שירות AKS (ר"ת Azure Kubernetes) של מיקרוסופט, שהושק בשנה שעברה בהובלת ברדן ברנס (אחד המייסדים המקוריים של הפרויקט, שגויס לצוות ה-Azure של החברה), הפך עד מהרה לאחד השירותים הצומחים במהירות בתולדות הענן של החברה, עם אלפי לקוחות ופרויקטי דגל ב-Azure. בחמש השנים שלאחר התנעת הפרויקט נוצר אקו-סיסטם ענק של פתרונות ופרויקטים, כך שכיום נדיר למצוא בישראל ובמקומות אחרים בעולם ארגון שלא נמצא בשלב בחינה כזו או אחר של הטכנולוגיה.

עם זאת, במקביל לקוברנטיס התפתחו בסביבות הענן טכנולוגיות משמעותיות נוספת, דוגמת יכולות Serverless (מחשוב ללא שרת) ו-Event Driven Functions, בהן הענן מנהל באופן מלא את תשתיות השרת ומאפשר למפתחים להתמקד אך ורק בפיתוח הקוד ואפליקציות הליבה שלהם. כחלק מהחזון של קבוצת הקוד הפתוח במיקרוסופט, בחרנו בחודשים האחרונים להתמקד בפיתוח ובשחרור פרויקטים של Serverless Kubernetes, שיאפשרו את מיזוג הטכנולוגיות הללו באופן פשוט וזמין. כך יתאפשר לכל מפתח וארגון להשתמש בהם תוך שמירה על שכבות הבידוד והאבטחה הנדרשות.

אסטרטגיה זו טומנת בתוכה השקעות ורכיבים רבים שפותחו בשיתוף עם הקהילה, באופן שבו AKS מצליח להוביל את החדשנות בתחום באמצעות סטנדרטים ושיתופי פעולה בסביבת הענן של Azure. שירות ה-Virtual Nodes שהושק באחרונה מציע תפיסה חדשנית של שימוש בצמתים וירטואליים, שמריצים בקונטיינרים בסביבת Serverless עננית, כך שניתן לבצע Scale פשוט ומידי לכל אפליקציה באופן שקוף על גבי תשתיות Azure. לא רק שהקונטיינרים הללו נוצרים בזמן מהיר במיוחד, אלא שהם מעלימים את הצורך בניהול, עדכון או השקעה של התשתיות שמריצות את האפליקציה ומשחררות את הארגון להתמקד בקוד עצמו במקום בניהול תשתיות שרת. כמו רכיבים רבים של קוברנטיס שפותחו במיקרוסופט, גם את היכולת הזו, שמבוססת על פרויקט הקוד הפתוח Virtual Kublet, תרמה החברה ל-Cloud Native Computing Foundation, והיא זמינה לשימוש והרחבה באופן מלא לרוחב האקו-סיסטם של הקוברנטיס.

Kubernetes Event Driven Autoscaling

שירות משלים נוסף שהושק באחרונה על ידי קבוצת הקוד הפתוח הוא Kubernetes Event Driven Autoscaling, או בקיצור KEDA. השירות מאפשר ללקוחות מנגנון פשוט ומידי להקצאת משאבים לקונטיינרים כתגובה לאירועים חיצוניים או עומס שמתרחש בזמן אמת, באופן שמזכיר שירותי Serverless אחרים, דוגמת Azure Functions. השירות, שפותח בשיתוף רד-האט, מאפשר חיבור למנגנוני אירועים כמו Cloud Events או Kafka וניטור תמידי שלהם בזמן אמת, כך שניתן יהיה להגדיל את המשאבים המוקצים לקונטיינרים בכדי להתמודד עם עומס אפשרי באופן אוטומטי. פרויקט KEDA, שאף הוא נתרם לקהילה, זמין באופן מלא כיכולת מובנית של Azure Kubernetes או Red Hat OpenShift, שהושק באחרונה כשירות מנוהל מלא על Azure.

לסיכום, בין אם אתם משתמשים מנוסים של קוברנטיס שרוצים ליהנות מיתרונות האוטומציה והפשטות של שירות מנוהל בענן, או שאתם מפתחים מתחילים שמחפשים לעשות צעדים ראשונים באסטרטגיית קונטיינרים מבלי להכניס מורכבות ניהול משמעותית לסביבת הפרודקשן, Azure Kubernetes Service מספק את אחד מפתרונות הדגל של סביבות קוברנטיס, עם דגש רחב על פשטות, אבטחה ואמינות השירות. כאחת התורמות הגדולות ביותר לפרויקט, וכשירות הקוברנטיס המנוהל היחיד בעולם שכבר פרוס על פני 24 אזורים גיאוגרפיים ברחבי העולם, צוות הקוד הפתוח של מיקרוסופט ממשיך להוביל פרויקטים ושיתופי פעולה חדשניים, המאפשרים את הרחבת הפלטפורמה לעולמות מתקדמים של Serverless ו-Event Driven, לצד המשך הנגשתה בקלות ופשטות למפתחים וארגונים ברחבי העולם.

לפרטים נוספים:
למדו את הבסיס של קוברנטיס.
קראו על מסלול הלמידה של קוברנטיס.
עוד פרטים על שירות Azure Kubernetes.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים