תוכן שיווקי
לקראת כנס ERP 2019, ב-23 במאי, LAGO, ראשון לציון

חדשנות על הפרק: Comax מבית נייטיב דטה משנה את חוקי ה-ERP

07/05/2019 12:11
Comax

זה שלושה עשורים מובילה Comax את תחום ה-ERP. היא לא מגדירה את עצמה כחברת היי-טק טכנולוגית פרופר, אלא כחברת לואו-טק שמעניקה פתרונות ניהוליים ולא טכנולוגיים. הטכנולוגיה, אומרים בחברה, היא משנית לסיפור, והדגש שלה הוא לייצר פתרונות ניהוליים ואמינים בעולם המפתיע של ה-ERP. דקה לפני כנס ERP 2019 מספר לנו מוטי פרנקל, ממייסדי Comax, על החידושים שלה בתחום.

נייטיב דטה מערכות, החברה האם של Comax, נוסדה ב-1995, עם מיזוג הפעילויות של נייטיב מערכות והחברה הבורסאית דטה מיכון, ומטרתה הייתה להעניק פתרונות מחשוב לעסקים ולארגונים, עם התמקדות בעולם הבנייה. ב-2002 עברה החברה אפיון מחדש וביצעה שינוי אסטרטגי פורץ דרך, שמטרתו הייתה להקדים את העתיד בתחום ה-IT. לשם כך היא פיתחה מערכת ERP בטכנולוגיה ובמודל הכלכלי המוכרים כיום כטכנולוגיית SaaS (ענני מחשוב וכלי ניתוח עסקי). במסגרת הפיתוח החדש שונה שוק היעד למתן פתרונות כוללים לעולם הקמעונות.

חברה של אנשים שנותנים שירות יצירתי לאנשים

אחד התחומים הבולטים בפעילות Comax הוא תחום הקמעונות במגזרי הרשתות הפרטיות והחנויות הבודדות. בפתרונות התוכנה המתקדמים של החברה משתמשים כיום כ-1,500 לקוחות, כאשר לכל חברה או רשת יש עשרות סניפים, מי יותר ומי פחות – החל מרשתות ענק כמו רמי לוי, חצי חינם, ויקטורי, הודי'ס, קרולינה למקה, מניה ומקס סטוק, וכלה בחנויות בודדות או משפחתיות. הפתרון של Comax מספק לאותם עסקים את כל התשתית הנחוצה לניהול העסק – החל מרמת הקופה והמכירות ועד לניהול ארגוני ענק, בהיקף של מיליארדי שקלים בשנה.

הטכנולוגיה ב-Comax היא הסיפור המשני

מייסדי החברה, יצחק ביר ומוטי פרנקל, מובילים את Comax מיום הקמתה. מטרתם היא לאפשר לכל לקוח, מקטן ועד גדול, לקבל מכלול שירותי מידע מבלי להזדקק להשקעה ברכישת מערכות מחשוב יקרות וללא צורך בתחזוקה שוטפת או גיבויים – וכל זאת בעלויות ידועות מראש. זוהי הסיבה שלאורך כל הדרך הם שמו דגש על ביטחון וגיבוי המידע בענן, כמו גם על שירות הדרכה אישי שיאפשר ללקוח לנצל בתבונה את יכולות המערכת. כיום עובדים על המערכת כ-10,000 משתמשים בו זמנית – מה שהופך אותה למערכת ה-ERP הגדולה ביותר בישראל.

מוטי פרנקל, ממייסדי ומנכ"ל Comax. צילום: יח"צ

מוטי פרנקל, ממייסדי ומנכ"ל Comax. צילום: יח"צ

לדברי פרנקל, "אנחנו לא חברת היי-טק, אלא חברת לואו-טק שמעניקה פתרונות ניהוליים ולא טכנולוגיים. הטכנולוגיה היא משנית לסיפור ולא הדבר עצמו, מכיוון שאנחנו רוצים לתת למשתמש מערכת ניהולית אמינה וידידותית לעבודה, כמו גם אפשרויות לעבוד במגוון של שיטות המתאימות לאופי הארגון שלו. האינטרנט מאפשר לתת לעסקים הקטנים הרבה יותר, מה שפעם רק הגדולים יכולים היו לקבל, מכיוון שאנחנו משכירים ללקוח מערכת בעלות קבועה ונותנים לו את כל התשתית הנחוצה".

חברה שמבינה את המטריה ומפתחת פתרונות ניהוליים יצירתיים

Comax הקדימה את זמנה בהרבה מובנים, והיא מתפתחת ומפתחת. בעבר היא נכנסה לתחום האונליין, בהמשך יצאה ממנו ומשהבינה שהאינטרנט הוא חלק אינטגרלי מהעולם הקמעונות המודרנית, היא חזרה אליו. בהתבסס על הבנה זו, החברה הקימה פלטפורמת אי קומרס שמאפשרת ללקוח לקבל את כל השירות בבית. האג'נדה של החברה – "להמשיך להשקיע בפיתוח מערכת ה-ERP, כדי שהלקוחות יובילו את השוק שבו הם פועלים" – כבר הביאה קבלות. לדברי פרנקל, "אנחנו מבינים את המטריה, חיים אותה ומשתדלים להתקדם כל הזמן ולתת פתרונות יצירתיים ומעודכנים בתחום הריטייל".

באחרונה פיתחה Comax חידושים למערכת ה-ERP, שתפקידם לקצר באופן משמעותי את זמן ההמתנה בקופות ולספק ללקוח חוויית שירות שמתאימה לעידן המודרני. אחד מהם הוא קורא ברקוד 360 מעלות, שמאפשר לשים את המוצרים על המסוע והמערכת מזהה את הפריטים המורצים והברקודים. פיתוח זה חוסך את ההרמות של המוצרים על ידי הקופאיות. נציין שהמערכת כבר פעילה ומצליחה בסניפי רמי לוי.

עוד יצוין ש- Comax פיתחה מערכת לקנייה עצמית, כלומר – הלקוח מקבל עגלת קניות עם מסופון עליה, סורק את המוצר ומכניס אותו לעגלה. בתום הקנייה, הוא עובד דרך עמדת תשלום, משלם ויוצא.

פיתוח נוסף הוא פקודות יומן אוטומטיות, שמאפשרות לעשות סדר בכל החשבוניות של ספקים. המשתמש יכול לצלם עם האפליקציה חשבוניות של ספקי שירות והן נקלטות במערכת כפקודות יומן מוכנות. הפיתוח חוסך את ההקלדה של החשבונית במחלקת הנהלת החשבונות.

.להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים