תוכן שיווקי
לקראת כנס הלקוחות של GIV Solutions, ה-27 בנובמבר, מלון שרתון, תל אביב

הטרן של פוליסיטי

13/11/2018 11:56
לירון טרן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של טלדור בפוליסיטי וראש אגף מערכות המידע של המכללה הלאומית לשוטרים. צילום: מיכאל אפריאט

לירון טרן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של טלדור בפוליסיטי, עומד בראש אגף מערכות המידע של המכללה הלאומית לשוטרים, שאמון על כל הטכנולוגיות באתר הענק. בזכות צוותיו, אלפי החניכים ומאות אנשי הסגל והעובדים העוברים בשערי המתחם בשנה נהנים מעיר חכמה ומודרנית, המנוהלת על גבי מערכת חכמה לניהול עיר ומצטיינת גם בייעול אנרגטי, בשיתוף עם GIV Solutions, שהקימה, יישמה, מתחזקת ומתפעלת את מערכת ניהול העיר כקבלן משנה של טלדור, לכל תקופת הזיכיון.

טרן הוא אדם מאוד עסוק. אגף מערכות המידע במכללה, שעליו הוא אמון, בנוי מצוותים רבים וכולל כ-30 עובדים: צוותי סיסטם, תשתיות פאסיביות/אקטיביות, אבטחת מידע וטלפוניה, צוות של מרכז תמיכה, בקרת מבנה, צוות נוסף של טכנאים הנותנים שירות במטווחים והסימולטורים ועוד שני צוותים שמנהלים את שתי מערכות הליבה של פוליסיטי – ניהול ההדרכה ומערכת ניהול העיר על בסיס Infor EAM שסיפקה GIV Solutions. ללא אגף מערכות המידע – המכללה כמעט משותקת.

"יש גם צוות של שירות מקצועי, שנותן פתרונות בנושא דטה בייס אפליקטיבי ופיתוח תוכנה", אמר טרן, "ויש את האחריות של האגף כולו על תחום מתח נמוך ומולטימדיה במכללה, ועל מערכת בקרת המבנה – מערכת שאחראית על ניטור כל התשתיות במקום: תקשורת, מצלמות, מתח נמוך, מים, חשמל ועוד. הכל נעשה בעזרת מערכת של כ-5,000 בקרים שמפוזרים בכל רחבי המכללה. המידע מהמקורות השונים מגיע למערכת ניהול העיר ומאפשר ניהול יעיל בכלל היבטי התפעול".

האחריות גדולה, וטרן מסביר למה: "יש בכל יום במכללה אלפי חניכים ומבקרים, מאות אנשי סגל ועובדים. בסך הכל לומדים בשנה עשרות אלפי חניכים באלפי מחזורים. יש אלפי תחנות קצה, חוות שרתים המכילה כ-150 שרתים פיזיים ו-וירטואליים, חוות התאוששות מאסון שנותנת המשכיות עסקית בעולמות התקשורת, אבטחת המידע וה-Wi-Fi, ובאתר מופעלות שלוש רשתות תקשורת שונות. זה לא פשוט. מערכת ניהול העיר מנהלת את כל התהליכים בפוליסיטי, ולמעשה מנהלת מספר סוגי ארגונים שונים במקביל: ניהול מלון והלנה של החניכים, הסעדה, שירות וכדומה; ניהול קמפוס הדרכה/אקדמי בהיבטים הלוגיסטיים: ניהול המבנים והכיתות, ניהול הציוד והמשאבים ההדרכתיים, ניהול החניכים עם ממשקים למערכת הלמידה; וכמובן, ניהול הארגון הכללי: ניהול תקציב, רכש, מלאי, אחזקה, משאבי אנוש, מוקדי שירות, ניהול ה-SLA ועוד".

התייעלות וחיסכון על ידי הטמעת מערכת ייעול אנרגטי חדשנית

פרויקט חדשני וראשון מסוגו, החוסך מאות אלפי שקלים בשנה, שפותח באחרונה במכללה על ידי אגף מערכות המידע הוא מערכת אינטרנט של הדברים לייעול אנרגטי. המערכת היוותה את פרויקט הדגל של המכללה בשנת 2018.

"חיברנו והטמענו ממשקי אנרגיה, שדוגמים את מוני האנרגיה, כמו חשמל ומים, והם מעבירים מידע באונליין למערכת ניהול העיר", תיאר טרן. "כיום מקבלים נתונים של עלויות אנרגיה בכל רגע נתון, ובמקביל גם מידע על תקלות. זה מתקבל לתוך אפליקציה ייעודית עבור האתר וגם ב-SMS לאחראים. ההתראות שמקבלים הן לא רק בצורת נתונים פשוטים, אלא גם ברמת סוג התקלות: הצפת מים, בעיה של מונה חשמל מסוים, תצרוכת יתר של דוד, ואפילו מקרר שהדלת שלו פתוחה והוא מאבד קור. הכל באונליין, כשהמנהלים של המערכת מסוגלים לטפל בחלק מהתקלות מרחוק".

לירון טרן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של טלדור בפוליסיטי וראש אגף מערכות המידע של המכללה הלאומית לשוטרים. צילום: מיכאל אפריאט

לירון טרן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של טלדור בפוליסיטי וראש אגף מערכות המידע של המכללה הלאומית לשוטרים. צילום: מיכאל אפריאט

"בנוסף, על אותו הבסיס אנחנו מקבלים, דרך הממשקים והבקרים, נתונים על תקלות בעולמות המחשוב: נפילת חשמל בריכוז תקשורת, מערכות אבטחה שלא עובדות (כמו מצלמות גדר או רגשים של הגדר) ועוד", ציין.

"המערכת יודעת לייעל את התפעול הארגטי של החשמל באופן אוטומטי במתחם ההדרכה, לפי לוח זמנים שמועבר בממשק אוטמטי בין מערכת ניהול ההדרכה למערכת ניהול העיר ושמוגדר מראש – דבר שחוסך משאבים וכסף רב", אמר טרן.

מי שאחראית, יחד עם טלדור, על תחום האנרגיה במכללה הלאומית לשוטרים היא GIV Solutions. "שיתוף הפעולה איתם הוא מאוד מקצועי, מאוד עם ראש פתוח, והם לגמרי מבינים את הצורך של הארגון והמנהלים, ועמלים על שיפור מתמיד של העולם הטכנולוגי בקבלת מידע אונליין בכל תחום האנרגיה", ציין טרן. "המערכת שלהם היא אחת החזקות ביותר הקיימות בשוק. יתרון גדול שלה טמון בגמישות ובאפשרות לחבר אותה למערכות נוספות. הצוות של GIV בנוי ממתכנתים מאוד חזקים וממהנדסי תעשייה מצוינים, ושיתוף הפעולה איתם הוא יוצא מהכלל".

שיתוף פעולה בין המדינה לזכיין/ספק פרטי

"אם אני מסתכל במרחק של כמעט ארבע שנים מיום הקמת האתר, אנחנו בהחלט רואים ששיתוף הפעולה בין גוף של המדינה – המשטרה – לבין פעילות מול זכיין פרטי הוא חשוב מאוד לקידום הטכנולוגי של המכללה הלאומית לשוטרים", סיכם טרן. "זה מראה שאפשר לעשות ולקדם טכנולוגיות ולתת כלים טכנולוגיים מהשורה הראשונה לגוף ממשלתי, על מנת שיוכל לשרת את המדינה והאזרחים באופן טוב וחכם יותר, עם תוצאות טובות יותר, בפרק זמן קצר יותר. המידע נשמר והכל באונליין, תוך שמירה על אבטחת המידע במשוכה הגבוהה ביותר. בעיניי זו הצלחה כבירה ואני מברך את המשטרה על כך".

.להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים