תוכן שיווקי
לקראת אירוע מטריקס ויבמ, 15 בנובמבר, משרדי מטריקס, אבא אבן 3, הרצליה

האם תהליכים ידניים יוחלפו בתהליכים רובוטיים אוטומטיים?

מטריקס ויבמ משיקות פתרון חדש מבוסס RPA לאוטומציה של תהליכים רוטיניים

08/11/2018 15:07
אורן יוסף, ראש אגף פתרונות אינטגרציה ודיגיטל פיננסי בחטיבת פתרונות פיננסיים וטכנולוגיות במטריקס. צילום: יח"צ

מטריקס ויבמ יערכו ביום ה' בשבוע הבא, ה-15 בנובמבר, שולחן עגול בו יושק פתרון חדש מבוסס RPA של הענק הכחול לשוק הישראלי. בכנס יתארח ניל ווארד-דוטון, אנליסט בכיר מחו"ל המתמחה בתחום.

טכנולוגיית RPA (ר"ת Robotic Process Automation) של יבמ בשיתוף Automation Anywhere מאפשרת הפיכת תהליכים רוטיניים וידניים לאוטומטיים, ומשלבת אותם עם היכולות המובילות של הענק הכחול בתחום ניהול התהליכים העסקיים (BPM). החיבור עם פתרון ה- BPM מגשר על הפערים הקיימים כיום בפתרונות שמבוססים על RPA בלבד.

RPA היא טכנולוגיה לאוטומציה רובוטית של תהליכי עבודה שחוזרים על עצמם. פלטפורמת IBM Digital Business Automation מספקת חמש יכולות אוטומציה מרכזיות בתחומים: החלטות, תוכן, זרימת העבודה, לכידה ומשימות. ביצוע אוטומציה של משימות רפטטיביות כחלק מתהליך הוא רק חלק מהפתרון. פתרונות צריכים תזמור מקצה אל קצה של המערכות, האנשים, ההחלטות והרובוטים לתוך תהליך עסקי דיגיטלי. ניהול תהליך זה יכול לתת מענה כולל, בשילוב עם טכנולוגיית ה-RPA.

"חלק מהתהליכים הידניים המבוצעים כיום ניתנים להחלפה בתהליכים רובוטיים אוטומטיים", ציין אורן יוסף, מנהל אגף פתרונות אינטגרציה ודיגיטל פיננסי בחטיבת פתרונות פיננסיים וטכנולוגיות במטריקס. "המושג עבודה דיגיטלית (Digital Labor) מתאר את התהליך המתהווה בו עבודות דיגיטליות רוטיניות יוכלו להתבצע על ידי רובוט תוכנה באמצעות שילוב טכנולוגיית RPA עם יכולות נוספות – דבר שיחסוך זמן, טעויות וכסף, ויפנה את העובדים לעיסוקים אחרים, יעילים ויצירתיים יותר לחברה. שילוב של IBM RPA עם הפיתוח של Automation Anywhere מהווה פלטפורמה אולטימטיבית לעבודה דיגיטלית".

יוסף הוסיף כי "מחקר של חברת הייעוץ מקינזי טען ב-2017 שמ-60% מהעבודות המבוצעות בצורה ידנית ניתן לחסוך כ-30% על ידי מעבר לתהליך אוטומטי, מה שיאפשר התייעלות משמעותית של העבודה הקיימת. מקינזי צופה שבשנים הקרובות, 800 מיליון תהליכים ידניים יעברו אוטומציה".

זיו נכט, מנהל מחלקת אינטגרציה במטריקס. צילום עצמי

זיו נכט, מנהל מחלקת אינטגרציה במטריקס. צילום עצמי

לדברי זיו נכט, מנהל מחלקת אינטגרציה במטריקס, "אוטומציה של תהליכים ידניים יכולה להיות אפקטיבית מאוד בכל הנוגע למשימות בהן צריך לבחון מספר רב במיוחד של אובייקטים; משימות רפטטיביות בהן צריך לעבד תהליכים שחוזרים על עצמם; הזנת נתונים ידנית ממקורות מידע רבים; תהליכים מורכבים בהם צריך ללכוד נתונים ממערכות מרובות ולקודד אותם במערכת חדשה; תהליכים המבוססים לוגיקה וחוקים (שבהם יש לרובוטים יתרון מובהק על פני בני אדם); ותהליכים שדורשים זמן עבודה של 24/7".

"חברות דיגיטליות כבר משתמשות באוטומציה כדי להשיג תפוקה גבוהה יותר פר עובד. שימוש באוטומציה לתהליכים רפטטיביים מאפשר לעובדים להתרכז בפעילות בעלת ערך גבוה יותר, ומכאן מגדיל את הפרודוקטיביות שלהם ומצמצם עלויות. בנוסף לכך, שימוש באוטומציה משפר את חוויות הלקוח ומגדיל את נאמנותו, מקדם עסקות חוזרות ומגדיל רווחים", אמר.

נכט הדגים את היכולות של התפיסה החדשה של RPA: "בוטים רגילים של RPA יכולים לעבד מידע מובנה בלבד. עם זאת, בתהליכים עסקיים קיימת כמות גבוהה של מידע לא מובנה. RPA בשילוב IBM Datacap (מוצר לזיהוי טקסט מודפס ובכתב יד) יכול לזהות גם מידע לא מובנה, ועל ידי כך לבצע תרחישים עסקיים נוספים, שעד היום ביצעו צוותי בק אופיס באופן ידני, מה שמביא לייעול משמעותי של פעולות רוטיניות נוספות".

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים