תוכן שיווקי
לקראת האירוע העולמי של פוג'יטסו, 6-8 בנובמבר

פוג'יטסו משיקה מערכת מהפכנית: קירור בהטבלה בנוזל

המערכת החדשנית - שמפחיתה את צריכת החשמל הכוללת עבור מערכת השרתים בכללותה בכ-40%, בהשוואה למערכות קירור אוויר קיימות - תשווק תחילה ביפן ובהמשך בכל העולם, כולל בישראל

29/10/2018 15:42
מערכת קירור מהפכנית בהטבלה בנוזל. פוג'יטסו. צילום: יח"צ

פוג'יטסו מכריזה כי היא תחל את המכירות של שרתים מסדרת PRIMERGY, המקוררים על ידי הטבלתם בנוזל קירור, תחילה ביפן ובעתיד הקרוב בכל העולם, כולל ישראל.

זו היא מערכת קירור מהפכנית, אשר נועדה לקרר באופן יעיל את כל מערכות הדטה סנטר באופן שווה, על-ידי הטבעתן של המערכות בנוזל קירור. ציוד קירור בקנה מידה גדול אינו נדרש, ולכן המערכת מפחיתה את צריכת החשמל הכוללת עבור מערכת השרתים בכללותה בכ-40%, בהשוואה למערכות קירור אוויר קיימות. הפחתה דרמטית זו של צריכת החשמל מאפשרת ללקוחות להכפיל את צפיפות השרתים באותו מקום התקנה.

פוג'יטסו תמשיך לפתח פתרונות להפיכתם של עסקי הלקוחות ליעילים יותר, על ידי אספקת מערכות שרתים עתירי ביצועים באמצעות טכנולוגיות חדשניות של קירור נוזלי.

טכנולוגיות חדשות דורשות כוח עיבוד עצום בכדי לטפל בכמויות רבות של נתונים, כולל פתרונות מבוססי IoT ובינה מלאכותית, שהפכו נפוצים יותר בשנים האחרונות, מה שמוביל את המשתמשים לדרוש שיפורים נוספים בביצועים מהשרתים המהווים את פלטפורמות המערכת עבור טכנולוגיות חדשות אלה. בו בזמן, עיבוד מהיר גורם לעלייה אדירה בחום שנוצר על ידי השרתים, וכתוצאה מכך, כמויות גדולות יותר של אנרגיה וחלל נדרשות לקירור. אתגרים אלה יוצרים צורך דחוף במערכת המספקת יכולות קירור משופרות.

הטכנולוגיה החדשה טומנת בחובה מספר יתרונות חסרי תקדים:

1. קירור השרת כולו ביעילות
טכנולוגיית קירור יעילה במיוחד מקטינה באופן משמעותי את צריכת החשמל ואת דרישות החלל שמסביב על ידי הטבלת שרת בנוזל בעל תכונות פיזור וספיגת חום גבוהות ומאפיינים בידוד חשמלי, מערכת זו מקררת את השרת כולו ביעילות. בנוסף, בגלל החום שנוצר על ידי השרת שאינו נפלט לחדר השרת, ציוד מיזוג אוויר עבור אזורים כאלה או מתקנים אחרים יהיה מיותר. מערכת הקירור מספקת גם יעילות אנרגיה גבוהה מכיוון שהשרת אינו דורש מאווררי קירור פנימיים, ובו בזמן הינה יעילה אנרגטית: יחס PUE של 1.07. זה לא רק מקטין את צריכת החשמל הכוללת של מערכת השרתים, בכ-40% לעומת מערכות קירור אוויר (כולל ציוד הקירור שלה), אלא גם מאפשר כפילות צפיפות השרתים באותו שטח ההתקנה ותורם להפחתת העלות הכוללת של הבעלות (TCO).

2. תחזוקה קלה
המערכת שפותחה לצורך הטבלת השרתים ממזגת את האידוי של נוזל הקירור. תחזוקה של המערכת נשארת קלה מאוד, שכן הנוזל המשמש כמדיום קירור הוא גם לא דליק, לא מזיק לבני אדם, ולא צריך להיות מוחלף באופן קבוע כי איכותו לא מתדרדרת.

זאת ועוד, אין צורך במאווררים פנימיים בשרתים, מה שמונע הצטברות לכלוך ואבק סביב המאווררים ועל הלוחות המודפסים הפנימיים בשרת. הנוזל מבודד אף מהחמצן שבאוויר, ובכך מונע קורוזיה פנימית.

3. שקט
מאחר שהשרתים מוטבלים בנוזל, ואין בהם מאווררים – הם שקטים לחלוטין, בניגוד למצב שבו הקירור נעשה על ידי מאווררים פנימיים רבי עוצמה. זהו יתרון המאפשר לוותר על בידוד אקוסטי במקרים בהם השרתים מותקנים בקרבת המשתמש.

4. התקנה במקומות סגורים בהם אין אספקת אוויר רבה
מגבלת אוויר לא קיימת כלל, כך שניתן להתקין את השרתים במקומות צפופים הדלילים באוויר או שאספקת האוויר בהם מוגבלת.

5. פתרון one-stop
פוג'יטסו מספקת פתרון one-stop, מההתקנה ועד לתמיכה לאחר המכירה. החל בהתקנת אמבטיית הטבילה וקירור יחידות הפצה (CDUs) ועד האינסטלציה, פעולות תחזוקת השרתים ותמיכה לאחר ההתקנה, כולל תחזוקת ציוד. בנוסף, מכיוון שמערכת זו מוצעת כאופציה עבור סדרת שרתים מסוג פוג'יטסו Server PRIMERGY של שרתי x86, ניתן לשלב את המודלים העדכניים ביותר במערכת הטבילה הזו.

ניתן לצפות בפתרון ביוטיוב:

אירועים קרובים