תוכן שיווקי

מגאנט לבינה מלאכותית

עולם ניהול הפרויקטים עובר בשנים האחרונות מהפכות רבות, המשנות את פני המקצוע ● סקרנים לדעת לאן זה מוביל? קבוצת אורנטק חוקרת, מפתחת וכבר מיישמת פתרונות ניהול פרויקטים שיהפכו להיות נפוצים בשנים הקרובות.

03/06/2018 16:18
מקור: אורנטק

הטכנולוגיה נכנסת לחיינו בכל תחומי החיים והיא לא פוסחת גם על עולם ניהול הפרויקטים. כבר כיום קשה לדמיין ניהול פרויקטים שאינו מתבסס על טכנולוגיה כזו או אחרת, אך בעתיד הקרוב טכנולוגיות חדשניות צפויות להיכנס לתחום ולשנות משמעותית את הדרך שבה אנחנו מנהלים פרויקטים כיום.

BI – בארגונים שבהם הוטמעו מערכות EPM/PPM קיימים אין ספור נתונים במערכות אלה בכל רגע נתון. בשנים האחרונות מחלחלת ההבנה כי נתונים אלה מאפשרים הפקת תובנות עסקיות יקרות ערך באמצעות מערכות BI. התובנות הללו מאפשרות לנהל את הפרויקט הבודד טוב יותר, על סמך תמונת סטטוס אינטגרטיבית שמתבססת על נתונים ממקורות מגוונים, וביניהם מערכת ה-PPM, ה-ERP הארגוני, מערכות הפיתוח, כמו TFS או JIRA, ומערכת ניהול הסיכונים. אך חשוב מכך, מערכת ה-BI מאפשרת בפעם הראשונה את שיפור תהליך ניהול הפרויקטים בכלל הארגון על סמך ניתוח תבניות ומגמות אופיניות בכלל הפרויקטים. באורנטק אנחנו קוראים לתחום PI (ר"ת Project Intelligence) וכבר מיישמים אותו בהצלחה אצל לקוחות רבים. ניתן לקחת את ה-PI צעד נוסף קדימה ולבצע גם RI (ר"ת Risk Intelligence).

לימודי מכונה – יכולות ה-BI מאפשרות לנו לקבל תשובות לשאלות העסקיות שלנו, רק בתנאי שאנחנו יודעים לשאול את השאלות. היתרון בטכנולוגיית לימוד המכונה (Machine learning) הוא שהיא מוצאת בעצמה תלויות והקשרים בין הנתונים ומצביעה על תובנות שאפילו לא ידענו לבקש. לדוגמה: מערכת מבוססת לימוד מכונה יכולה לנבא האם הערכת הזמנים שלנו נכונה או שגויה, לשייך חברי צוות למשימות מתאימות לפי יכולותיהם ולמצוא סיכונים.

משחוק – לא מדובר בתיאוריה חדשה, כבר לפני שנתיים התחילו לדבר עליה, אבל עכשיו רואים יישום ותוצאות בשטח. למי שעדיין לא מכיר – תיאוריית המשחוק דוגלת ביצירת מעורבות של המשתמשים ושינוי התנהגות באמצעות רעיונות ואלמנטים מעולם המשחקים. כלומר, להכניס פאן בתחומים אפורים יותר, באמצעות ניקוד, לוחות מובילים וחוויית משתמש נעימה יותר, המתבססת על תחרות. שואלים את עצמכם: איך זה משתלב בניהול פרויקטים? שאלה טובה! הטמעת שיטות ותהליכים בארגון נתקלת בקשיים רבים, והמשחוק תורם לנטרול ההתנגדויות ולהגדלת המעורבות של המשתמשים השונים, במטרה לעמוד ביעדי הארגון.

בוטים – אנחנו חווים בחודשים האחרונים שילוב של בוטים בחיינו. כך, ניתן לבצע הזמנת פיצה או תיקון תקלות טכניות באמצעות צ'ט עם בוט. אז למה לא לשלב זאת גם בעולם ניהול הפרויקטים? מדוע לדווח באופן ידני במערכת כשאפשר, בפקודה קולית פשוטה, לבקש מהבוט לדווח עבורנו? למה לעבוד קשה ולחפש נתונים במערכות כשאפשר לדרוש ממנו להוציא עבורנו נתונים מהמערכת ולהציגם בפשטות? אורנטק פיתחה בוט שעושה בדיוק את הדברים האלה. הבוטים צפויים לחסוך לנו זמן רב ולאפשר למנהלי הפרויקטים להתרכז במשימות מהותיות יותר.

בינה מלאכותית – בכל מקום שומעים את מילות הבאזזז האלה. לדעתנו, לא מדובר רק בטרנד חולף, אלא בטכנולוגיה שתשנה את כללי המשחק גם בעולם ניהול הפרויקטים. למי שלא מכיר, טכנולוגיית ה-AI היא שלב אחד מעל ה-ML, ומאפשרת למחשב ללמוד מתוך התנהגות המשתמשים ולקבל הבנה עמוקה של הפרויקט באמצעות למידה מתמשכת. מערכות ניהול הפרויקטים החכמות יוכלו לבצע פעולות מסובכות יותר, להמליץ על דרכי פעולה ואף לקבל החלטות בעצמן.

אין ספק שניהול הפרויקטים שאנחנו מכירים הוא לא ניהול הפרויקטים שנחווה בעוד שנים בודדות. אנחנו חיים בעידן השינוי ונחווה גם מהפכות רבות במקצוע, קטנות כגדולות. ארגונים שישכילו לאמץ את השינוי יהנו מיתרונות תחרותיים על פני אלה שיישארו מאחור.

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים