תוכן שיווקי
לקראת אירוע DevOps Enterprise Israel, יום ג', 20 בפברואר, LAGO, ראשון לציון

"למרות התועלות מאג'ייל ומ-DevOps – ארגונים עדיין בתחילת הדרך"

24/12/2017 12:21
ארז טצ'ר, מנכ"ל אג'יילספרקס. צילום: קובי קנטור ז"ל

לקראת סוף השנה פרסמה אג'יילספרקס את תוצאות הסקר השנתי State of Agile Israel 2017. מתוצאות הסקר עולה כי על אף שהשוק מכיר בחשיבות האג'ייל וה-DevOps, ואף רואה תועלות ניכרות מהטמעת הגישות הללו, מרבית הארגונים נמצאים ברמות הטמעה נמוכות יחסית.

הממצאים העיקריים שעולים מהנתונים הם ש: מרבית החברות נמצאות בשלבים 1-2 (מתוך 5) של הטמעת אג'ייל; השיטה העיקרית ליישום אג'ייל היא Scrum; מרבית החברות נמצאות רק בתחילת המסע ל-DevOps ול-CI/CD, ומיישמות רמות בסיסיות בלבד של אוטומציה; יישום אג'ייל מביא לתועלות משמעותיות ביותר במכלול הפרמטרים, ובעיקר לקיצור זמן סבב, לאיכות ולעמידה בלוחות הזמנים; ושהמכשולים המרכזיים להטמעת תהליכים אג'יליים הם תמיכת ההנהלה והתרבות הארגונית.

לקריאת הסקר המלא לחצו כאן.

ארז טצ'ר, מנכ"ל אג'יילספרקס, אמר כי "זו הפעם הראשונה שבה נערך סקר שכזה בישראל, שכלל יותר מ-100 חברות שונות. בכוונתנו לפרסם את הסקר מדי שנה, בין היתר כדי שארגונים יוכלו להשוות את מצבם למצב בתעשייה ולקבל השראה לשיפורים חשובים".

"בדומה למצב בעולם", ציין, "גם בישראל הבעיה המרכזית היא הפנמה של הנהלות שיש צורך לשנות את תהליכי העבודה כדי להשיג את התוצאות הרצויות. אחד הקשיים הגדולים הוא שבירת ה-Silo mentality, שבמסגרתה כל מנהל רואה רק את האזור שלו (שעליו הוא במקרים רבים נמדד) ומנסה למקסם את הביצועים הלוקאליים. כדי להשיג תועלות ארגוניות, מחלקות שונות צריכות לשתף פעולה ולמדוד פרמטרים ברמת התוצאה והתוצר הארגוניים, כגון זמן סבב כולל – ודברים אלה דורשים שינוי מחשבתי ותמיכה של ההנהלה הבכירה".

עוד אמר טצ'ר כי "חשוב להבין שלא קיימת הפרדה בין תהליכי אג'ייל לתהליכי DevOps – הם מבוססים זה על זה ומאפשרים זה את זה. חברות שסבורות בטעות שניתן להטמיע DevOps על ידי הטמעת כלים אוטומטיים בלבד, מבלי לטפל בצדדים התהליכיים והתרבותיים בארגון, לא יצליחו להשיג את התועלות הרצויות".

"כפי שמראה הסקר, התועלות מאימוץ אג'ייל ו-DevOps אינן מוטלות בספק, וארגונים שרוצים להיות מהירים יותר ולהצליח יותר בשוק צריכים להמשיך ולשפר את תפישות העבודה וליישם תהליכים אג'יליים לכל רוחב הארגון", הוסיף. "ארגונים שמפנימים את המסרים הנכונים שואפים להתעלות מעל רמת אימוץ שטחית של אג'ייל, מה שאנחנו מכנים 'התיאטרון האג'ילי', שלצערי, אנחנו עדיין רואים לא מעט ממנו בשוק. אני מקווה שהפרמטרים הנדגמים בסקר יתנו לארגונים את האפשרות לזהות אזורים לשיפור ויראו להם את 'כוכב הצפון', אליו אפשר להתכוונן".

ב-20 בפברואר הקרוב תערוכנה אנשים ומחשבים ואג'יילספרקס את כנס DevOps Israel 2018, בו תתבצע "צלילה לעומק" לטכנולוגיות ולהיבטים הניהוליים-תרבותיים הנדרשים להטמעת DevOps, ויוצגו Case studies מעוררי השראה.

אירועים קרובים