צניחה חופשית: וויירקארד הגישה בקשה לחדלות פירעון

אחרי 2.1 מיליארד הדולרים שנעלמו, המייסד והמנכ"ל מרקוס בראון שפרש, ואז המעצר שלו בחשד לניפוח נתוניה - כעת הכריזה ענקית התשלומים הגרמנית רשמית על פשיטת רגל ● זוהי החברה הראשונה ממדד ה-DAX הגרמני שפושטת רגל אי פעם

וויירקארד. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברת וויירקארד הגישה היום (ה') בקשה לחדלות פירעון בשל החובות הכבדים שאליהם נקלעה.

חברת התשלומים הגרמנית הגישה את בקשת חדלות הפירעון לאחר שבשבועיים האחרונים מצאה עצמה מסתבכת קשות בשערוריה פיננסית גדולה. וויירקארד הודתה בשבוע שעבר כי "חור שחור" עצום התגלה במאזנה הכספי, בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולרים, ואישרה שהסכום האיימתני נעלם. החברה הודתה כי הכסף ככל הנראה אינו קיים. סכום המזומנים החסר היה אמור להיות בחשבונות נאמן, אך שני בנקים פיליפיניים שהחברה מסרה כי החזיקו בכסף אמרו כי אין להם שום קשר עם וויירקארד.

הגשת חדלות הפירעון מגיעה ימים ספורים לאחר שהבוס ומייסד החברה לשעבר, מרקוס בראון, נעצר בגלל חשדות לניפוח שוויה ולהונאה כספית. עוד קודם לכן, ביום ו', הודיע המנכ"ל ומייסד חברת הפינטק הגרמנית כי הוא מתפטר מתפקידו, אחרי שדו"ח של EY (ארנסט אנד יאנג) גילה את היעדר הסכום האסטרונומי במאזן, מה שהביא את תאגיד ראיית החשבון לסרב לחתום על הדו"ח השנתי של החברה, אשר את ענייניה הפיננסיים היא מנהלת כבר כעשור.

מנכ"לה לשעבר של וויירקארד, מרקוס בראון. צילום: וויקיפדיה

מנכ"לה לשעבר של וויירקארד, מרקוס בראון. צילום: וויקיפדיה

בראון הסגיר את עצמו לידי רשויות החוק ביום ב' בערב, כשלמד כי התובעים במינכן הוציאו צו למעצרו. הוא שוחרר בערבות בגובה חמישה מיליון יורו ביום ג'. התובעים הגרמנים מאשימים את בראון בזיוף חשבונות של חברת התשלומים והפינטק, בכדי לגרום לה להיראות שווה יותר בעיניי המשקיעים והלקוחות.

עקב הפרשה, מניות ואגרות חוב של החברה קרסו בתוך פחות משבוע. מניותיה של וויירקארד נפלו עוד יותר היום, ב-80% ל-2.50 יורו, לאחר חידוש המסחר בהן בבורסה הגרמנית. אגרות החוב שלה, בסך 500 מיליון יורו שתוארכו לשנת 2024, צנחו לשפל שיא של 12 סנט, על פי נתונים שאסף בלומברג.

חברת התשלומים והפינטק, שהקים בראון ב-1999, היא ענקית פיננסים גרמנית בינלאומית, המפעילה מערך שירותים תשלומים, כרטיסי אשראי ושירותי בורסה לקריפטו, המכונים Crypto.com ו-TenX cryptocurrency. בנוסף תחת מטרייתה של קבוצת וויירקארד פועל בנק ויירקארד (Wirecard Bank) – שהוא בנק אונליין. על פי יאהו! פיננסים, הבנק לא נכלל בבקשת פשיטת הרגל, כך בהתבסס על דיווח של גורם אנונימי שמכירים את הנושא. לפי הדיווחים השונים, הרשות הרגולטורית הפיננסית של גרמניה, BaFin, היא שתחרוץ את גורל הבנק בהמשך הדרך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים