בעקבות ביטול הסכם שיתוף הרשתות: סלקום תובעת את אקספון

אקספון ביטלה את ההסכם מאחר שלטענתה, רכישת גולן טלקום על ידי סלקום מרוקנת אותו מתוכן ● בסלקום טוענים כי הביטול חסר כל בסיס, ומבקשים מבית המשפט לאכוף את החוזה

מי צודקת - סלקום או אקספון? בית המשפט יחליט

סלקום הגישה באחרונה תביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אקספון ובעל השליטה בה, חזי בצלאל, לאחר שזו הודיעה שהיא מבטלת את הסכם שיתוף הרשתות שהיא חתמה עמה. בתביעה מבקשת סלקום מבית המשפט לאכוף את ההסכם ולבטל את ההחלטה של אקספון , בטענה שהביטול הוא חד צדדי וחסר כל בסיס.

בתביעה מבקשת סלקום לפסוק שאקספון תשלם לה 34 מיליון שקלים בגין התשלומים החודשיים שהיא לא העבירה לה עד כה, ולטענתה מחויבת להעביר לה בחוזה. כמו כן, היא מבקשת צו ביניים שימנע מאקספון להתקשר עם גורם אחר כלשהו בכל הנוגע לשיתוף רשתות – מה שלמעשה יוציא אותה משוק הסלולר.

במרכז המחלוקת: רכישת גולן טלקום

סלע המחלוקת הוא הרכישה שביצעה סלקום של גולן טלקום – מה שלדעת היועצים המשפטיים של אקספון פגע בהסכם שיתוף הרשתות, שעליו חתמו שלוש החברות – סלקום, אקספון וגולן – עוד ב-2014. במסגרת ההסכם הוקמה חברה חדשה, שטיפלה בכל הסוגיות של הרשת המשותפת. כמו כן, ההסכם קבע שכל הוצאה עתידית בפיתוח הרשת היה אמור להתחלק בין השלוש.

אקספון טוענת שברגע שסלקום רכשה את גולן טלקום, כל מבנה ההסכם שובש והוא רוקן מתוכן. לטענתה, כל הניסיונות שלה להגיע לסיכום עם סלקום לאחר הרכישה לא צלחו, ולא נותרה לה ברירה אלא לבטל את ההסכם באופן חד צדדי.

תוקף החוזה המקורי הוא עד 2024, ואחד מהסעיפים שבו אומר שבמידה שההסכם יופר, הצד הנפגע יקבל את כל הסכומים שהוא היה אמור לקבל עד לסיום החוזה. לאור זאת, החלטת בית המשפט היא בעלת חשיבות כספית רבה לשתי החברות, של 100 מיליון שקלים, שכן במידה שאקספון צודקת, סלקום תיאלץ לספוג הפסד הכנסות בסכום זה, ואם היא תנצח ותתקבל טענתה שעל פי החוזה, על אקספון לשלם לה למפרע את כל הסכום שהיה מתקבל בגינו עד 2024 – גם במקרה זה מדובר ב-100 מיליון שקלים, שמהם הנתבעת תיפרד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים