AT&T בוחרת באריקסון לרשת טלקום חדשה בארה"ב; המפסידה: נוקיה

אריקסון זכתה בפרויקט הקמת הרשת של AT&T – שתכסה 70% מתעבורת הסלולר שלה בארה"ב ● בכך תהפוך לספקית הגדולה ביותר של AT&T ותשתלט בהדרגה על חלקה של נוקיה

AT&T בוחרת באריקסון להתקין את רשת ORAN שלה.

AT&T הודיעה אתמול כי בחרה באריקסון כדי לבנות את רשת הטלקום שלה, שתשתמש רק בטכנולוגיית ORAN ותכסה 70% מתעבורת הסלולר שלה בארצות הברית עד סוף 2026. בכך היא מסמנת אבן דרך חשובה לטכנולוגיה החדשה, שלא זכתה לאימוץ המוני.

טכנולוגיית ORAN (ר"ת Open Radio Access Network) היא טכנולוגיה חדשה, שמבטיחה לצמצם עלויות באופן דרסטי עבור מפעילות טלקום, שכן היא משתמשת בתוכנות וציוד מבוססי ענן מספקיות רבות במקום להסתמך על ציוד קנייני שמסופק על ידי חברות כמו נוקיה, אריקסון ו-וואווי, שאינן תואמות זו את זו.

עד כה בדקו כמה מפעילות טלקום את הטכנולוגיה, אבל האימוץ ההמוני היה איטי, מפני שספקיות הטלקום הגדולות התנגדו לפתיחת הממשקים הקנייניים שלהן עבור חברות אחרות בגלל החשש לאבד עסקים. אריקסון הסכימה כעת לפתוח את הממשקים הללו, מה שפתח את הדרך לאימוצה על ידי AT&T.

לאחר שצוות גדול של החברה בדק את הטכנולוגיה במשך שישה חודשים ובחן כמה ספקים, הגיעה AT&T להחלטה לבחור בה, ולפי נשיא החברה, כריס סמבר, "כל הציוד החדש שלנו יהיה בעל יכולת Open RAN… אנחנו חושבים שזה באמת ישנה את התעשייה".

החברה מסרה, כי "התחרות המוגברת בשוק ה-RAN האמריקני תניב חדשנות ויעילות רבות יותר. התחייבות ל-Open RAN עם הספקים שלה הפורסים חומרה פתוחה, מעבר לענן RAN והכנסת מכשירי רדיו של צד שלישי מובילים ליותר גמישות בבחירת ציוד, לעלויות רשת נמוכות יותר וליעילות תפעולית משופרת. גישת הניהול הפתוחה המתקדמת הזאת לבניית הרשת תאפשר לחברה להמשיך ולהשקיע ברשת הפס הרחב הצומחת במהירות שלה".

החוזה עם אריקסון עומד על כ-14 מיליארד דולר בטווח של חמש שנים, ולדברי AT&T, תהפוך אריקסון לספקית הגדולה ביותר שלה ותשתלט בהדרגה על חלקה של נוקיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים