אריקסון מודה ששילמה שוחד, ותשלם קנס של 206 מיליון דולר

ענקית הטלקום הודתה בהפרת הסכם עם משרד המשפטים האמריקני בכך שהסתירה ראיות להתנהלות בלתי הולמת והפרה את החוק – ותשלם קנס של 206 מיליון דולר

מודה בהפרה ומשלמת קנס

ענקית הטלקום השוודית אריקסון הודתה באשמת שוחד בינלאומי ותשלם קנס של 206 מיליון דולר, לאחר שהפרה הסכם תביעה מותנה (שבמסגרתו התובע מסכים למתן חנינה בתמורה לכך שהנאשם יסכים למלא דרישות מסוימות) משנת 2019 עם משרד המשפטים האמריקני (DoJ).

נמצא כי החברה הסתירה ראיות הקשורות להתנהלות בלתי הולמת בכמה מדינות זרות, ולא סיפקה מידע מיידי לגבי התנהלות בלתי הולמת בעיראק, שעלולה הייתה להפר את חוק השחיתות האמריקני (Foreign Corrupt Practices Act  – FCPA).

בשנת 2019 הגיעה אריקסון להסכם עם משרד המשפטים לאחר שהודתה כי שיחדה פקידים בסין, בג'יבוטי, באינדונזיה, בכווית ובווייטנאם בשנים 2000-2016, תוך הפרה של חוק ה-FCPA. במסגרת ההסכם שילמה החברה קנס של 520 מיליון דולר למשרד המשפטים האמריקני והוחל עליה ההסכם המותנה.

החברה שילמה לפקידי ממשל עשרות מיליוני דולרים באמצעות חברות ייעוץ וסוכני צד שלישי על מנת לזכות בחוזים משתלמים, וביקשה להסתיר אותם על ידי זיוף רישומים ותיעוד חסר של פעולות בינלאומיות מסוימות, ואף העבירה לקרנות קש כספים שהוצאו על נסיעות יקרות עבור פקידים.

בעקבות ההודאה ותשלום הקנס תוסר זכותה של אריקסון לשיתוף פעולה עם משרד המשפטים, וכעת ניתן להעמיד אותה לדין, והחברה תצטרך לרצות תקופת מבחן עד יוני 2024.

אריקסון הסכימה לאפשר לפקח לבדוק את פעילותה במשך שלוש שנים ב-2019, ותקופה זו תוארך כעת בשנה.

"אריקסון עסקה בהפרות משמעותיות של חוק השחיתות וחתמה על הסכם עם משרד המשפטים שלפיו תוכל לקבל חנינה על פעולותיה", אמר התובע האמריקאי דמיאן וויליאמס, "הפרת התחייבויותיה של החברה במסגרת ההסכם הנדחה מצביעה על כך שאריקסון לא למדה את הלקח שלה, והיא עומדת כעת בפני מחיר גבוה על התנהלותה השגויה המתמשכת"."נקיטת הצעד הזה היום פירושה שעניין ההפרות נפתר כעת", אמר בוריה אקהולם, מנכ"ל אריקסון, בהצהרה. "זה מאפשר לנו להתמקד בביצוע האסטרטגיה שלנו תוך הנעה מתמשכת של שינוי תרבותי ברחבי החברה, עם יושרה במרכז כל מה שאנחנו עושים. החלטה זו היא תזכורת מוחלטת להתנהלות הפסולה ההיסטורית שהובילה להסכם הנדחה. למדנו מזה ואנחנו במסע חשוב לשינוי התרבות שלנו. כדי להיות מובילי תעשייה אמיתיים, עלינו להיות מובילי שוק וטכנולוגיה תוך כדי ניהול העסק שלנו. צוות ההנהלה של אריקסון ואני נשארים מחויבים לשינוי הזה, ואנחנו ממשיכים ליישם בקרות מחמירות ושיפור הממשל, האתיקה והציות בחברה שלנו, עם שיפורים תואמים לגישת ניהול הסיכונים שלנו. השינוי נמשך, ואנחנו חברה שונה מאוד היום ועשינו שינויים חשובים מאז 2017 ועד 2022".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים