קיבלה iPhone דור 1 במתנה – ומכרה אותו השבוע בסכום עתק

קארן גרין לא פתחה את אריזת ה-iPhone שקיבלה מחברים ב-2007 לרגל העבודה החדשה שלה ● עם השנים היא הבינה שהמכשיר יהיה פעם יקר ערך, והשבוע היא מכרה אותו במכירה פומבית תמורת 63 אלף דולר

iPhone מהדור הראשון (לא המכשיר שנמכר).

אישה אמריקנית בשם קארן גרין התקבלה ב-2007 לעבודה חדשה וקיבלה מחבריה כמתנה מכשיר iPhone מהגרסה הראשונה שלו, שרק יצאה אז. אלא שהיא מעולם לא פתחה אותו, ובטח שלא השתמשה בו. השבוע היא מכרה את המכשיר במכירה פומבית בסכום של, תחזיקו חזק… 63 אלף דולר. 63,356.4 דולר, ליתר דיוק, שהם קרוב ל-230 אלף שקלים (!).

מדובר ב-iPhone עם נפח זיכרון של 8 ג'יגה-בייט ומצלמת 2 מגה-פיקסל, ובאריזה שעליה מוטבעת תמונה של המכשיר ועליו סמלים של 12 אפליקציות. הוא נמכר אז ב-599 דולר – סכום שבמונחים של היום הוא 860 דולר. מכאן שגרין מכרה אותו השבוע במכפיל של יותר מפי 100 לעומת מחיר הקנייה ושל פי 73, אם ממירים לשווי הדולר כיום. יצוין שיש להפחית מזה את העמלה שגבה בית המכירות הפומביות LCG מלואיזיאנה, שבאמצעותו נמכר המכשיר.

מחיר המכירה גבוה ביותר מרבע מההערכות המקסימליות המוקדמות, שלפיהן המכשיר יימכר בסכום של עד 50 אלף דולר. שמאים העריכו את השווי שלו ב-5,000 דולר, אבל כמו בהרבה מקרים, יש לא מעטים שמוכנים לשלם הרבה יותר, בטח כשמדובר בגרסה הראשונה של ה-iPhone, שאם אכנה אותו "פורץ דרך" אעשה לו עוול. בית המכירות קבע את המחיר הראשוני על 2,500 דולר, והוא נמכר אחרי 27 הצעות.

כאמור, מדובר ב-iPhone מהדור הראשון באריזתו המקורית – דבר נדיר כיום. נכון שקצת מוזר שגרין לא פתחה את האריזה, כשרבים רבים כמעט נאבקו כדי לקנות את הפלא, שרק הפציע אז לאוויר העולם? אז לא, משום שהיא שדרגה את המכשיר הסלולרי שלה למכשיר חדש זמן קצר לפני כן. שניהם, אגב, לא היו סמארטפונים – היו בשוק טלפונים חכמים לפני ה-iPhone, אבל לא הרבה.

גרין שמרה על המכשיר באריזה, ועם השנים הבינה שיום אחד הוא יהיה שווה הרבה כסף. היום הזה הגיע השבוע. מי הקונה? ובכן, זהותו אנונימית. מה שכן, האיש הזה קנה אותו בסכום גבוה הרבה יותר מזה של שני אייפונים מהדור הראשון, שיצאו ישירות מהמפעל – אחד מהם נמכר באוגוסט האחרון תמורת 35,414 דולר והשני באוקטובר תמורת 39,339 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים