פרטנר, פלאפון וסלקום יקימו בישראל רשתות דור 5 מבוססות ענן

אריקסון תקים עבור פרטנר את רשת 5G SA – רשת דור 5 מבוססת ענן,שתספק את התכונות המתקדמות ביותר ● היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים ● גם סלקום ופלאפון הודיעו שיקימו ליבת רשת עצמאית של דור 5 בישראל

קבוצת פרטנר הודיעה, כי חתמה הבוקר על עסקה מול חברת אריקסון העולמית, שבמסגרתה תקים לראשונה בישראל את הרשת מבוססת הענן 5G Standalone – המהווה את השלב הבא ברשתות דור 5 בעולם. היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

כפי הנהוג בשוק הסלולר העולמי וכאבולוציה טבעית, רשתות דור 5 מתבססות בשלב ראשון על ליבת דור 4, כשהשלב השני והמשלים הוא הקמת רשת מבוססת ליבה עצמאית "Standalone". הקמת הרשת תארך כשנה וחצי, כאשר שיתוף הפעולה בין פרטנר לאריקסון יימשך חמש שנים.

הטכנולוגיה החדשה תאפשר ניצול מיטבי ומקסימלי של תכונות הדור ה-5, בהן אולטרה מהירות, שיהוי וזמני תגובה נמוכים, זרימת מדיה חלקה, יציבות, אמינות, אבטחה, הצפנה, רציפות וקיבולת גבוהה של מכשירים מחוברים – עד מיליון מכשירים במרחק של קילומטר רבוע בודד.

הרשת החדשה תאפשר לחזק בישראל מגמות IoT עולמיות, כמו מכוניות אוטונומיות, רובוטיקה תעשייתית, רפואה מרחוק, חווית גיימינג ועוד. זאת, במקביל למימוש הזדמנויות עסקיות ומסחריות חדשות, על ידי התאמת הרשת לאופי ארגון ומשימותיו.

חתמו על עסקה. מימין: דגנית קרמר - משנה למנכ"ל פרטנר, יגאל גלעדי - סמנכ"ל הנדסה בפרטנר, אלון ברמן - מנכ"ל אריקסון ישראל, אבי גבאי - מנכ"ל פרטנר, ניר אטרצי - משנה למנכ"ל אריקסון.

חתמו על עסקה. מימין: דגנית קרמר – משנה למנכ"ל פרטנר, יגאל גלעדי – סמנכ"ל הנדסה בפרטנר, אלון ברמן – מנכ"ל אריקסון ישראל, אבי גבאי – מנכ"ל פרטנר, ניר אטרצי – משנה למנכ"ל אריקסון. צילום: יח"צ פרטנר.

אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, אמר, כי "אנחנו גאים להוביל את מהפכת דור 5 בישראל ולהיות בחזית החדשנות העולמית. נמשיך להשקיע בתשתיות איכותיות ושירות מצוין על מנת להעניק ללקוחות שלנו יותר ערך".

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל, ציין, כי "אני שמח וגאה שזכינו מחדש באמון של פרטנר. אריקסון מביאה לישראל את טכנולוגית ה-G5 המובילה בעולם, תשתית תקשורת מתקדמת מבוססת ענן שתאפשר שיפור בחוויית הלקוח וחדשנות ביישום מגוון שירותים חדשים".

גם פלאפון מודיעה: נקים ליבת רשת דור 5 עצמאית של אריקסון

בתוך כך, גם פלאפון הודיעה כי סיכמה עם אריקסון על הקמת ליבת רשת דור 5, במהלך שישלים את תשתית הרדיו הקיימת בדור 5 ביצירת רשת גמישה ויעילה, שתאפשר יצירה דינמית של שירותים המצריכים קצבי גלישה גבוהים, אמינות גבוהה ותגובה מהירה של הרשת מול מכשירי קצה (שיהוי נמוך) כמו, למשל, רמזורים חכמים, כלי רכב אוטונומיים, שירותי רפואה מרחוק, רשתות סלולר וירטואליות פרטיות, יישומי גיימינג, משקפי AR/VR ועוד. הפרויקט המורכב יארך כשנה וחצי.

אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes.

אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes. צילום: רמי זרנגר

חברת אריקסון היא הספק הנוכחי של פלאפון בליבת דור 4 ונחשבת למובילה העולמית בתחום. ליבת הרשת החדשה מבוססת טכנולוגיית ענן ובהדרגה תשמש כליבה אחודה גם של דור 4 וגם של דור 5. כיום שירותי הדור החמישי בישראל מבוססים על שידורי רדיו בטכנולוגיית דור 5 המעניקים רוחב תדרים גדול ומאפשרים להגיע לקצבי גלישה של מאות מגה ביט לשנייה.

אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי לשוק התקשורת הישראלי… הקמת ליבת רשת דור 5 היא צורך חיוני הנוגע לכל תחומי חיינו ועתידנו, וחשוב שנמשיך להוביל את ההשקעה בטכנולוגיה וחדשנות".

גם סלקום

גם סלקום הודיעה כי תקים ליבת רשת דור 5 עצמאית בישראל, שתאפשר ללקוחותיה את השירותים הסלולריים החדשניים והמתקדמים ביותר.

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים