אפל מזהירה: תנודות של אופנועים עלולות לגרום נזק למצלמות ה-iPhone

לדברי ענקית הטק, על אף שתכונות הייצוב האופטי והאוטופוקוס בנויות לתפקוד עמיד וממושך, חשיפה מוגברת לתנודות בעלות משרעת גבוהה בתדירויות מסוימות, כמו אלה של אופנועים עוצמתיים, תוביל בסופו של דבר להפחתת האיכות בצילומי תמונות ווידיאו

סכנה למצלמה ממנועי אופנועים. iPhone 12 Pro Max. צילום: אפל

אם אתם בעלי iPhone ונוהגים לרכוב איתו על אופנוע, מסתבר שיש סיכוי שהמצלמה שלו  תינזק כתוצאה מתנודות המנוע.

אפל פרסמה באחרונה אזהרה על תקלות אפשרויות במערך הצילום ב-iPhone, שעלולות לנבוע מתנודות בעלות משרעת (אמפליטודה) גבוהה, כמו אלה שנובעות ממנוע עוצמתי של אופנוע, המשפיעות בעיקר על דגמי ה-iPhone בעלי טכנולוגיית פוקוס, כמו ייצוב אופטי ואוטופוקוס, המאפשרים לצלם תמונות חדות גם במצבים לא יציבים.

בניגוד לתוכנית התיקונים החינמית שהחברה הציעה לפני שבועות אחדים, הנוגעת לתקלות קול בזמן שיחה, הנובעות מבעיות ברכיב השמע הקדמי (מקלט), במקרה הזה היא לא מציעה תוכנית תיקונים.

לדברי ענקית הטק, על אף שתכונות הייצוב האופטי והאוטופוקוס בנויות לתפקוד עמיד וממושך, חשיפה מוגברת לתנודות בעלות משרעת גבוהה בתדירויות מסוימות תוביל בסופו של דבר להפחתת האיכות בצילומי תמונות ווידיאו.

ההסבר של החברה הוא, כי "מנוע עוצמתי של אופנוע מייצר תנודות בעלות משרעת גבוהה, המועברות באמצעות גוף האופנוע וידיות האחיזה שלו. לא מומלץ לחבר את ה- iPhone לאופנועים עם מנוע חזק או בעל נפח גדול בשל אותן תנודות שהוא מייצר. חיבור ה-iPhone לכלי רכב בעלי נפח מנוע קטן, או חשמליים, כמו קורקינטים או אופנייים חשמליים, יכולים להוביל לתנודות נמוכות יותר יחסית, אבל גם במקרה זה מומלץ לעמעם את הכמות כדי להפחית את הסיכון לגרימת נזק למערכות המושפעות במצלמה. בנוסף, מומלץ להימנע משימוש תדיר ולמשכי זמן ארוכים כדי להפחית עוד יותר את הסיכון לנזק".

אפל ציינה גם, כי הבעיה הזאת דווחה לגבי מוצרים אלקטרוניקה רבים אחרים עם טכנולוגיות הצילום הללו והתקלות האלה לא ייחודיות ל-iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים