גוגל מזהירה: לא להתקין אפליקציות ושירותים שלה במכשירי וואווי חדשים

גוגל פרסמה דף הנחיות שבו היא מבהירה, כי היא ממשיכה לעבוד עם וואווי כדי לספק עדכוני אבטחה ועדכונים לאפליקציות ולשירותים שלה בדגמים ישנים, וכי מכשירי וואווי החדשים לא תומכים באפליקציות ובשירותים שלה, ומי שיתקינו אותם בהורדה עקיפה מסתכנים בפגיעה באבטחת המידע ובפרטיות במכשיריהם

במטרה להבהיר את המצב בנוגע ליישומי גוגל במכשירי וואווי, פרסמה גוגל בסוף השבוע באתר Android Help Community דף של "תשובות לשאלות על מכשירי וואווי וושירותי גוגל", ובו היא מציינת כי אי אפשר להוריד למכשירי וואווי חדשים אפליקציות ושירותים של גוגל. אם המשתמשים ינסו להוריד אותם באמצעות "הורדה עקיפה" (Sideloading) או מאתרים שהם לא חנות Play שלה – הם מסתכנים בפגיעה באבטחת המידע ובפרטיות במכשיריהם.

בדף ההסבר שלה מציינת גוגל, כי היא מקבלת פניות רבות בקשר לשירותים שלה על מכשירי וואווי חדשים, ולכן היא מפרסמת את ההנחיות.

גוגל מציינת, כי היא ממשיכה לעבוד עם וואווי כדי לספק עדכוני אבטחה וגם עדכונים לאפליקציות ולשירותים שלה בדגמים שהיו זמינים עד ה-16 במאי 2019, ותמשיך לעשות זאת "כל עוד יותר לה". בתאריך זה צורפה וואווי על ידי ממשל טראמפ ל"רשימה השחורה" של החברות האסורות למסחר עם חברות אמריקניות. הממשל האמריקני נתן לגוגל רישיונות זמניים לשתף פעולה עם וואווי בהקשר לדגמים האלה.

החברה לא יכולה לספק עדכונים למכשירי וואווי שהחלו להימכר לאחר ה-16 במאי 2019, נכתב בדף ההסבר, ודגמים אלה לא נבחנו על ידה כדי לוודא שהם מאובטחים ואף לא כוללים את תוכנת Play Protect, המשולבת מראש במכשירי אנדרואיד לצורך הגנה מרושעות.

החברה מבהירה, כי כל האפליקציות והשירותים שלה זמינים רק למכשירים עם אישור Play Protect, שמבוצע בהם על ידה תהליך של בדיקות אבטחה ותאימות מחמירות.

"בנוסף", מציינת גוגל, "אפליקציות שהורדו בדרך עקיפה לא יפעלו בצורה אמינה משום שאנו לא מאפשרים לשירותים האלה לפעול על מכשירים שאין להם אישור Play Protec, שהאבטחה בהם פגומה. הורדה עקיפה גם נושאת בצידה סיכון גבוה של התקנת אפליקציה שנעשו בה שינויים בצורה שעלולה לפגום באבטחה ובפרטיות של המשתמש".

נראה כי לפחות בטווח הזמן הנראה, משתמשי וואווי ייאלצו להסתגל לחיים בלי גוגל, בייחוד על רקע ההחרפה ביחסי וואווי-ארה"ב. רק באחרונה פרסם הממשל האמריקני כי יש לו הוכחה ל"דלת אחורית" שוואווי התקינה בציוד התשתית שלה, שמאפשרת לרגל אחר משתמשים, ואף הגישה נגדה תביעות בטענות לקשירת קשר לגניבת סודות מסחריים, לביצוע תרמיות  ולסחטנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים