גוגל הופכת את Android Auto לאלחוטי

משתמשי מכשירי Pixel ו-Nexus מסוימים יוכלו להשתמש מעכשיו במערכת האנדרואיד למכוניות, ה-Android Auto, ללא כבל USB ● בינתיים, התמיכה זמינה בארצות הברית בלבד

נסיעה טובה. Android Auto. צילום: דנזין, BigStock

גוגל (Google) השיקה את מערכת Android Auto Wireless עבור מכשירי Pixel ,Pixel XL ,Pixel 2 ,Pixel 2 XL ,Nexus 5X ו-Nexus 6P. התלהבתם? בצדק, אבל בינתיים, השירות זמין רק בצפון אמריקה.

Android Auto היא מערכת שפועלת במכוניות חדשניות והופכת את הפעלתן לחכמה ונוחה, כך לפחות על פי החברה. הבעיה הגדולה ביותר שלה, עם זאת, היא שבשל הכמות העצומה של הנתונים שצריכים להישלח הלוך וחזור בין המכשיר הנייד למנגנון הפועל בכלי הרכב, נדרש חיבור של הטלפון החכם התואם למערכת הבידור של המכונית באמצעות כבל USB.

Android Auto Wireless החדשה נועדה לתקן זאת, על ידי הצגת רשת Wi-Fi שסמארטפונים יכולים להשתמש בה כדי להתחבר ל-Android Auto. כך יוכלו המשתמשים לזכות באפשרות להפעיל את המערכת שלהם מבלי להוציא את הטלפון מהתיק או מהכיס.

לאחר מספר הדלפות שרמזו על התכונה הממשמשת ובאה, כעת מציעה גוגל את התמיכה האלחוטית, אך זו, כאמור, זמינה רק למספר מוגבל של בעלי מכשירים תואמים. בנוסף, בכדי ליהנות מהחידוש – חוץ מהצורך להיות הבעלים של מכשיר Pixel או Nexus ולהתגורר בארצות הברית – המכשירים הרלוונטיים חייבים להיות מבוססי אנדרואיד 8.0 Oreo או מערכת הפעלה מתקדמת יותר וגרסה 3.1 של Android Auto צריכה להיות מותקנת במכונית.

עוד הגבלה היא העובדה שמי שרוצה לנצל את התכונה עדיין יידרש לחבר את הטלפון שלו באמצעות כבל USB בכדי לעבור את תהליך ההתקנה הראשונית.

האם התמיכה בתוכנה תספק גם שיפורי ביצועים אחרים?

נכון לעכשיו, לא ברור אם התמיכה בתכונה החדשה תספק גם שיפורי ביצועים אחרים, מלבד הסרת הטרחה של צורך לחבר את הטלפון החכם באמצעות כבל USB. יש הטוענים כי השינוי צפוי להוריד את טמפרטורות המכשיר – תמורה חיובית, כמובן. נותר גם לגלות איך תשפיע הקישוריות האלחוטית על חיי הסוללה במכשיר לאחר שימוש בנסיעה ארוכה.

הענקית הודיעה כי "המכשירים הראשונים שתומכים ב-Wireless זמינים מ-JVC ומ-Kenwood, ואנחנו מצפים שמוצרים נוספים יצטרפו בהמשך השנה". גוגל הבטיחה כי היא שוקדת על השקת תמיכה במכשירים נוספים, כולל Huawei P20 Pro ו-Samsung Galaxy S9 ו-S9 Plus, בעתיד הקרוב.

יצוין כי המתחרה, אפל (Apple), הוציאה תמיכה אלחוטית ל-CarPlay בחודשים האחרונים, וזו פועלת במכוניות של כמה יצרניות נבחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים