אילן ינובסקי, דואר ישראל: "המיחשוב הנייד ישנה את חוויית הדואר"

"הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח מאפשרים לייצר זמינות ויכולים לספק ערך מוסף לשירותים שלנו", אמר ינובסקי, מנמ"ר החברה ● עם זאת, הוא ציין, כי "מחשבי הלוח נמצאים אצלנו בסדר עדיפות נמוך, המהפכה תחל כשנפקיד אותם בידי הדוורים"

"עולם המיחשוב הנייד יביא לכך שחוויות משלוח וקבלת דברי דואר, חוויות שלא השתנו מאות בשנים – תשתנינה", כך אמר אילן ינובסקי, מנמ"ר דואר ישראל.

ינובסקי דיבר בפאנל שנושאו מיחשוב נייד ארגוני, שנערך אתמול (א') במסגרת המפגש החצי שנתי של המנמ"רים, השמיני במספר. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה בהשתתפות כ-500 בני אדם. מנחה הכנס היה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים, ואת הפאנל הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

שלמה שמאי, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת הפניקס. צילום: קובי קנטורלדברי ינובסקי, המכשירים החדשים, הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח, "מאפשרים לייצר זמינות ויכולים לספק ערך מוסף לשירותים שלנו. אנחנו משתעשעים ברעיון שלפיו נוכל להשפיע על ההחלטה להיכן יגיע, לדוגמה, משלוח דואר רשום – לבית הלקוח, למשרד שלו או לעיר אחרת שבה הוא נמצא ביום מסוים, לפי רצונו".

הוא סיים בציינו, כי "מחשבי הלוח נמצאים אצלנו בסדר עדיפות נמוך, המהפכה תחל כשנפקיד אותם בידי הדוורים".

"השאלה – האם ניידים יחדרו לארגונים"

שלמה שמאי, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת הפניקס, הטיל ספק בהצלחת החדירה של מחשבי הלוח לארגונים ואמר ש-"אנחנו אמונים לזמינות המחשבים. השאלה היא האם הניידים יחדרו לארגונים עצמם". לדבריו, "יש להפריד בין אנשי מכירות ואנשי מטה והעורף".

עופר וייסברג, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות. צילום: קובי קנטורשמאי ציטט סקר שלפיו 80% ממכשירי ה-iPad נשארים בבית ואמר, כי "המכשיר מתאים לאנשי מכירות, להצגת נתונים. לנהל מכירה באמצעותו זה דבר מעט יותר מורכב. עולם הביטוח צריך הרבה מידע ושיהיה אמין לסגירת העסקה. המכשיר חווייתי ויש בו אינטימיות של מכירה, אבל יש לו מגבלות לא מעטות".

חדש: יישום מעקב אחר הריון

עופר וייסברג, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות, אמר ש-"זיהינו שהמהפכה האמיתית התרחשה לפני שנתיים. הבנו שיש פוטנציאל רציני מאוד לעשות שינוי". כך, אמר, "פיתחנו יישומים למכשירים הניידים של הלקוחות והם יכולים לקבל מגוון סוגי מידע באמצעותם. באחרונה העלנו יישום מעקב הריון".

יעקב בר-חיים, מנמ"ר אורבוטק. צילום: קובי קנטורהוא הוסיף, כי "המטרה שלנו היא להעלות כל דבר באינטרנט גם לעולם המיחשוב הנייד וליצור רציפות אחת שלמה בקשר עם הלקוח". לדבריו, "המובייל פורץ גבולות. המהפכה העיקרית היא אצל הצרכנים. נביא את הניידות לעובדים, אבל הצרכנים הם העיקר". וייסברג טען, כי "האפשרויות הגלומות במובייל – מציאות רבודה, איכון ושינוע של מידע חזותי – הן אפשרויות מדהימות".

"בחינת שימוש במחשבי לוח כחלופה ל-Notebook"

יעקב בר-חיים, מנמ"ר אורבוטק, ציין שהחברה נמצאת בימים אלה בניסוי VDI עם שני טלפונים חכמים, בקרב החברה בארץ ובחברות בנות בחוץ לארץ. "המטרה שלנו היא לבחון שימוש במחשב לוח כמוצר חלופי ל-Notebook עבור חלק מעובדי החברה", הוסיף.

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור. צילום: קובי קנטורעוד אמר בר-חיים, כי אורבוטק בוחנת שימוש בטלפון כבלקברי (Blackberry) "משופר", עם אפשרות ליישומים נוספים.

"בשבוע הבא נתחיל פרויקט גדול של החלפת מערכת השירות שלנו, שתעבוד מול מכשירי Notebook ואנדרואיד (Android)", אמר בר-חיים. לדבריו, "יותר ממחצית מ-1,700 עובדי החברה הם ניידים".

"המעבר לעולם הנייד לא דורש מהפכה"

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, אמר ש-"תפיסת העולם של הדואר האמריקני, שפיתחנו להם יישומים, היא תפיסת שירות כוללת". עולם המיחשוב הנייד, אמר, "מלווה אותנו בכל מקום, כאשר יש דגש על שימושיות".

רימיני הוסיף, כי "אנחנו נמצאים בארגונים עם הרבה מערכות. לא צריך לעשות מהפכה כדי להעביר את מערכות ה-IT הקיימות לעולם הנייד. יש הרבה כלים לכך ואנחנו מייצגים אחת מהחברות בתחום".

חיים שרגל, מנמ"ר מבני תעשיה. צילום: קובי קנטורהוא סיכם בציינו, כי "יש מודעות ויש דרישה לתחום. אין ספק שנושא המובייל יתפוס, כי זה תחום שבו אנחנו מאמצים את הכלי של הלקוח הארגוני ושל העובדים שלו. זה החיבור בין העבודה והבית".

"בשורה לעולם הנדל"ן"

חיים שרגל, מנמ"ר מבני תעשיה, אמר ש-"עולם המיחשוב הנייד מביא בשורה של מהפכה לענף הנדל"ן". לדבריו, "באמצעות הרכיבים הניידים ניתן לדווח בזמן אמת מהשטח, אפשר לצלם באתרים, לדווח על תקלות".

הוא סיים בציינו, כי "ה-GPS המובנה בתוך המכשירים מאפשר עבודה מול תב"ע (ר"ת תכנון בניין ערים), יצירת תצלומים, קבלת תשריטים והנחיות תפעול. העבודה עם רכיבים ניידים תתפוס תאוצה במהלך הזמן בענף הנדל"ן".

"הדגש – שימושיות"

דורון אמיר, מומחה IT ויושב ראש ועדת תחרות MOBI 2011. צילום: קובי קנטורדורון אמיר, מומחה IT ויושב ראש ועדת תחרות MOBI 2011, אמר שהדגש בשימוש ברכיבים בעולם הנייד צריך להיות על שימושיות. מאז 1995, ציין, "הייתה אינטגרציה בין מערכות הפעלה ויישומים. הגענו למצב שלפיו אם היישום אינו שימושי – לא משתמשים במוצר". דרך התכנים, הוסיף, "נביא לשימושיות, וככה תבוא המהפכה".

אמיר סיים בציינו, כי "ארגונים צריכים להעמיק את הפיתוח בעולם הנייד, כדי שהיישומים יהיו שימושיים וידידותיים".

"יישומים עם יכולות להקלת העבודה"

יוסי פליישמן, מנהל תחום B2B בסמסונג (Samsung), אמר, כי "מה שמנע עד היום את כניסת מחשבי הלוח לארגונים היה מערכת ההפעלה שטרם בשלה עסקית. אנדרואיד 3 כבר בשל".

יוסי פליישמן, מנהל תחום B2B בסמסונג. צילום: קובי קנטורכך, אמר, "החשיבה האסטרטגית של סמסונג יצרה שיתוף פעולה על מנת שזה יקרה".

הוא סיכם בציינו, כי "יש לבנות את היישומים עם יכולות שונות כדי להקל על העבודה ולפשר את חוויית המשתמש העסקי – וזה קורה".

"העולם הנייד מתקרב יותר ויותר לארגונים"

נאור מן, מנכ"ל משותף ב-Real Commerce, אמר, כי "השימושיות היא קריטית בפלטפורמת המיחשוב הנייד והטלפונים החכמים. אני מפציר בלקוחות ארגוניים להשקיע בכך".

הוא ציין, כי "העולם הנייד מתקרב יותר ויותר לארגונים ולמערכות המיחשוב שלהם, וזהו שדה הפעולה של החברה. בעזרת יישומים המצויים על גבי רכיבים ניידים ניתן לשנע פנימה והחוצה מידע ארגוני, וזו מגמה שהולכת ותופסת תאוצה".

נאור מן, מנכ"ל משותף ב-Real Commerce. צילום: קובי קנטור

מן הוסיף, כי Real Commerce מפתחת יישומים ואתרי HTML Mini לטלפונים סלולריים. "אנחנו מיישמים באמצעותם את הטכנולוגיות העדכניות ביותר והמותאמות במיוחד לחוויית משתמש מיטבית בטלפון נייד", אמר.

בסיום דבריו אמר מן, כי "ארגונים רבים החליטו – והמגמה הזו הולכת ומתרחבת – לאמץ את הטלפון הסלולרי החכם ככלי לשיפור העסק וככלי לשיפור הקשר עם הלקוחות. לצורך זה, הם משקיעים בפיתוח יישומים חדשניים. כניסת מחשבי הלוח נותנת יכולת נוספת לנהל את כל מכשירי הסלולר. מתקבלת שכבת תווכה ש-'מדברת' עם כלל הניידים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים