לראשונה: ירידה במכירות העולמיות של השעונים החכמים
לפי קאונטרפוינט, הסיבות העיקריות הן ירידה חדה בפופולריות של מובילת השוק, אפל, כמו גם תחרות גדולה מצד יצרניות סיניות, בהן וואווי, שיאומי ואימו

לראשונה מאז החלו להימכר, פחתו המכירות העולמיות של שעונים חכמים, כך עולה מנתונים חדשים, בעיקר בשל ירידה חדה בפופולריות של מובילת השוק, אפל.
לפי חברת מחקרי השוק קאונטרפוינט (Counterpoint) ,ב-2024 פחתו המשלוחים ב-7% בהשוואה לשנה הקודמת, כשהמשלוחים של שעוני אפל פחתו ב-19% בתקופה המדוברת.
קאונטרפוינט תולה את האשם בירידה של שעוני אפל במחסור של תכונות חדשות בגירסאת האחרונות של השעונים, והעובדה שלא הוצג דגם Ultra 3 יוקרתי. "הגורם הגדול ביותר לירידה היה צפון אמריקה, שבה היעדר ה-Ultra 3 ושדרוגי תכונות מינימליים בליין ה-Series 10 הובילו את הצרכנים לעצור רכישות", אמרה אנשיקה ג'יין, אנליסטית המחקר הבכירה של קאונטרפוינט.
אפל נפגעה גם בשל איסור מכירות וייבוא בארה"ב שהוטל עליה בסוף 2023 ובתחילת 2024 על רקע פטנט שנוי במחלוקת בנוגע לניטור רמת החמצן בדם – שלדברי ג'יין תרם גם הוא לירידת נתוני המכירות במחצית הראשונה של 2024.
נתח השוק של אפל עמד על 22% בשלושת החודשים האחרונים של 2024 – ירידה לעומת 25% שנה קודם לכן.
למרות הירידה הכללית, בשנה שעברה נרשמה דווקא עלייה מרשימה במכירות של שעונים חכמים מתוצרת סין, של מותגים כמו וואווי (Huawei), שיאומי (Xiaomi) ואימו (Imoo).
גם המכירות בסין צמחו מ-19% מהשוק ל-25% בשנה מהרבעון האחרון של 2023. לפי חברת המחקרים, זו הייתה הפעם הראשונה שסין רשמה יותר מכירות של שעונים חכמים מהודו או מצפון אמריקה.
לפי המחקר של קאונטרפוינט, בלטה מגמה נוספת, והיא הפופולריות הגוברת של שעונים חכמים לילדים, הפלח היחיד בשוק שצמח ב-2024. אימו, המכונה בסין "גאון קטן", מתמחה בשעונים חכמים לילדים וראתה עלייה של 22% במשלוחים. "גזרת השעונים החכמים של הילדים צוברת אחיזה מכיוון שהורים דואגים לבטיחות ילדיהם, והם רוצים לעקוב ולהישאר מחוברים כל הזמן עם ילדיהם", אמר בלביר סינג מקאונטפוינט.
אבל גם אימו הואפלה על ידי עלייה של 135% במשלוחים מחברת הטכנולוגיה שיאומי, שרצועות ה-Smart Band שלה נמכרות בשבריר מהמחיר של מתחרים מתוצרת אפל וסמסונג, שלדברי החוקרים לא נוטים להשתתף במלחמת המחירים.
"שיאומי עשתה עבודה ממש טובה במכירת מכשירים, במיוחד באזורים כמו דרום ומזרח אירופה", נכתב בדו"ח.
תורמת גדולה נוספת לצניחה במכירות העולמיות הייתה הודו, שירדה מ-30% מהשוק ל-23%. לדברי החוקרים, זה נובע בחלקו בגלל "בועה" במכשירים זולים במיוחד מיצרנים הודיים שהתפוצצה כעת, עם תלונות רבות של משתמשים שלא מרוצים מהם בשל איכות נמוכה.
קונטרפוינט צופה התאוששות קטנה בשוק העולמי, עם "צמיחה באחוז חד ספרתי ב-2025". העלייה במכירות, היא טוענת, תהיה מונעת מהאימוץ ההולך וגובר של תכונות בינה מלאכותית ודגש גדול יותר על אספקת מגוון רחב יותר של נתוני בריאות.
תגובות
(0)