סקירה: לשחק עם מחשב מהקצה העליון

Lenovo Legion Pro 7i Gen 8 הוא המחשב שגיימרים ישמחו עם ערימת החומרה שלו ולא פחות - מהביצועים

Lenovo Legion Pro 7i Gen 8 - הביצועים עמדו בציפיות.

לפעמים הדרך הטובה ביותר לראות כיצד יצרניות המעבדים השונות מקדמות את המוצרים שלהן היא לבדוק מוצרים סופיים של החברות המשתמשים במוצרים הללו. למעשה, במקרה של מעבדים ראשיים למחשבים וכרטיסי גרפיקה מתקדמים, לפעמים אין ממש ברירה, במיוחד בשוק של המחשבים הניידים שהרי החלקים טמונים בתוך המחשב ואין לראותם רק בפני עצמם, אלא כחלק ממקשה אחת.

ואין טוב ממחשב משחקים, כנראה, לבדוק את הקצה העליון של ההיצע החדש בכל דור, ולא בכדי: גיימרים דורשים את הביצועים הגבוהים ביותר, והם בדרך כלל מוכנים להשקיע יותר כסף מכל משתמש ממוצע – ואפילו הרבה יותר – אז החברות בצדק גמור מכוונות קודם כל אליהם את המכונות הכי חזקות שהם יכולים להציע בכל עת ועת, וזה כמובן אומר את הקצה העליון של ערימת החומרה.

ה-Legion Pro 7i Gen 8 של לנובו מתיישר בדיוק עם הכלל הזה. הדור השמיני של המשפחה הזו, שהאות i מסמנת שהוא מבוסס על מעבד של אינטל – האח המקביל שמבוסס על מעבד של AMD לא מסומן באות הקטנה – מביא אל השולחן מעבדי Core מהדור ה-13 של אינטל, ממשפחת ה-HX, שהיא משפחת הביצועים של מעבדי החברה המיועדים לשוק המחשבים הניידים, והיצע של כרטיסי מסך מסדרת ה-GeForce RTX 40 של אנבידיה.

ה-Legion Pro 7i שהגיע אלי לבדיקה צויד במעבד Core i7-13700HX. מעבד זה מצויד ב-8 ליבות יעילות לצד 8 ליבות ביצועים, שתומכות בעבודה בריבוי נימים, כך שהוא יכול להריץ 24 תהליכים בו זמנית לכל היותר. המהירות המרבית של הליבות היעילות היא 3.7 גיגה-הרץ. לעומת זאת, המהירות של ליבות הביצועים יכולה להגיע ל-5.0 גיגה-הרץ – וזאת בהחלט קפיצת מדרגה לעומת המעבדים המקבילים בדור ה-12 של אינטל.

כרטיס המסך ששולב ב-Legion Pro 7i, כמובן בגרסה ניידת, הוא GeForce RTX 4080. הוא עדיין מציע רוחב פס של 16 ערוצי PCIe, והוא מגיע עם כמות יפה מאוד של 12 גיגה-בייט זיכרון GDDR6. המהירות הבסיסית של השבב הגרפי עומדת על כ-3.11 גיגה-הרץ, ואילו מהירות הזיכרון הבסיסית היא כ-9.1 גיגה-הרץ. בשני המקרים לא מדובר במהירות הסופית המוחלטת, כי אפשר קצת להמהיר אותם באמצעות Legion Vantage, תוכנת השליטה המצוינת שלנובו מציעה במחשבי המשחקים שלה – ולא רק בהקשר של השליטה בהמהרה, אלא גם בהיבט של סביבת העבודה כשמשחקים או לא.

היא גם מציעה גישה להגדרות הצבעים של המקלדת, שמקשיה תומכים כולם ב-RGB, וגם לשורת האורות מתחת למחשב, בחלק הקדמי, שמורכבת משש נורות לד. המשתמשים יכולים להגדיר שישה פרופילים שונים, עם שליטה מלאה באפקטים של כל מקש ומקש. מרשים עבור מי שאוהב את המשחקים הללו.

גודלו של מסך ה-IPS עומד על 16 אינץ' עם רזולוציה של 2560×1600 פיקסלים שתומך ב-100% במרחב הצבעים sRGB, שמתאים במיוחד למשחקי מחשב. הבהירות היא 500 ניט וקצב הרענון, בדגם שהגיע לבדיקה שלי, עומד על 240 הרץ. המשתמשים יכולים, בלחיצת מקש – למעשה שניים, Fn+R – לעבור בין קצב הרענון המהיר שיחסית זולל חיי סוללה, לקצב של 60 הרץ בסיסי. בנוסף, טכנולוגיית Optimus שמותקנת במחשב מאפשרת למערכת ההפעלה לבחור באופן אוטומטי האם להשתמש בכרטיס המסך או בשבב הגרפי המובנה במטרה לחסוך בחשמל.

הסוללה מציעה נפח עבודה של 99.9Wh, ואם איני טועה זה הנפח הגדול ביותר של סוללה שמותר להעלות למטוס. באופן לא מפתיע, במבחני הזמן שביצעתי עבור המחשב במצב המשחקים שלו – כלומר ביצועים מרביים, בהירות גבוהה יחסית ומשחקים שרצים בלי הפסקה, המבחן הסתיים אחרי 55 דקות. אבל במבחנים ביצועיים יום יומיים, משרדיים יותר, חיכתה לי הפתעה לטובה.

בלנובו כבר מספרים זמן רב למדי, שמחשבי משחקים ברמה הגבוהה הם למעשה מחשבים ליוצרי תוכן, וכן, בעיקר בגלל עוצמת כרטיס המסך וכמות הזיכרון שמגיעה עם המחשב – ולא רע כמובן שיש מעבד מתקדם במיוחד, אבל אי אפשר באמת לעבוד עם זמן סוללה של שעה. ואכן זה לא כך: ברמת ביצועים שמקדשת זמן סוללה, עם בהירות נמוכה יותר ועם קצב רענון של 60 הרץ, המחשב סיים את מבחן הזמן אחרי 4:55 שעות, וזה כבר באמת מספק.

Legion Pro 7i Back 2

Legion Pro 7i Back 2. צילום: יח"צ

המחשב מגיע עם 32 גיגה-בייט זיכרון DDR5 במהירות 4,800 מגה-הרץ, כרטיס אחסון SSD בתצורת M2.2280 בנפח 1 טרה-בייט, עם אפשרות להוספה של עוד כרטיס דומה, תמיכה ב-WiFi 6E, מצלמת 1080p עם תריס פרטיות שמופעל עם מתג חשמלי, וכן שבב TPM 2.0. יציאות וחיבורים לא חסר ב-Legion Pro 7i, והעיצוב שלו מתיישר עם הקו המוכר כבר היטב של מותג ה-Legion, שהוא אחד המובילים בשוק מחשבי המשחקים – אם כי חורי האוורור הוגדלו ונראים כעת כמו מעוינים גדולים, כדי לאפשר פיזור חום טוב יותר, וזה די מובן עם מעבד עתיר ביצועים שלידו כרטיס מסך עוצמתי.

הביצועים עמדו בציפיות. אני לא אכנס לכל המספרים, לכך יש פלטפורמות אחרות, אבל במבחן אחר מבחן התוצאות שהתקבלו במחשב עבור הביצועים של המעבד הראשי ועבור הכרטיס הגרפי היו הטובות ביותר שאי פעם זכיתי לראות, עד היום, בבדיקות שאני עושה באופן קבוע – ולחשוב שאפשר לעלות עוד רמה אחת גם במעבד וגם בכרטיס המסך.

המחיר כמובן לא זול, אבל תרשו לי לומר גם לא נורא – בהיבט של מחשב נייד שמיועד לספק את הצרכים של מקצועני eSports וגם של יוצרי תוכן, והוא עומד על כ-15,500 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים