כרטיס מסך ישן במיוחד נמכר באי-ביי ב-15 אלף דולר

המוכר מציע אב טיפוס של כרטיס מסך Voodoo 5 6000 מבית 3dfx, שנמכרה לאנבידיה ב-2011 ● הכרטיס, שדורש מחשב ישן במיוחד להפעלה, לא הגיע כלל לשוק, אבל אין ספק שהוא פריט יקר ערך - ומחיר - לאספנים

כרטיס המסך המוצע למכירה.

כרטיסי המסך החדשים של אנבידיה, וגם של המתחרה, AMD, עולים אלפי שקלים. עם זאת, מתברר שיש לפחות אחד שהוא יקר יותר: אב טיפוס של כרטיס מסך של 3dfx, שנמכר באי-ביי בלא פחות מ-15 אלף דולר.

3dfx היא חברה שאנבידיה קנתה ב-2011 אחרי שהיא נכנסה לבעיות כלכליות קשות, בחלוף שנים שבהן היא שלטה בענף כרטיסי המסך למשחקים ונחשבה לפורצת דרך בתחום. הכרטיס שנמכר הוא Voodoo 5 6000, שלא הגיע, בסופו של דבר, לשוק – בעקבות המכירה של החברה.

כ-1,000 יחידות בדיקה ברמות שונות של הכרטיס הגיעו בזמנו לידי סוקרים ובוחני בטא, ואב הטיפוס שנמכר הוא מאחת השכבות האחרונות של הבדיקות הללו – וכנראה שכבר הגיע לרמה של מוכנות לצאת לשוק. המוכר, ששומר על אנונימיות, ציין שהוא בדק את הכרטיס, והוא אכן עובד ומציע ביצועים מרשימים – נכון לעשור הראשון של שנות ה-2000, כולל ריצה יציבה עם 8x FSAA, שזו רמה גבוהה מאוד של טכנולוגיה להחלקת אלכסונים מאותה התקופה.

על הכרטיס יש ארבעה מעבדי VSA-100 במהירות של 166 מגה-הרץ – מה שהפך אותו ליקר מאוד בתקופה ההיא מול היצרניות האחרות, שכבר הצליחו אז להציע פתרונות מתחרים על בסיס מעבד אחד. זהו גם כרטיס ארוך במיוחד, עם ארבעה מאווררים מעל המעבדים – מה שהוסיף עוד לעלות שלו. הוא גם מגיע עם 128 מגה-בייט זיכרון.

כך או כך, יש צורך במחשב מאוד ישן כדי להשתמש בכרטיס הזה. הוא דורש תושבת AGP, שכבר לא קיימת בשוק, לאחר ש-PCIe הגיחה לעולם.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדם

    אז הג'אנק שלי עוד מעט יהיה שווה מליון שווה ...

אירועים קרובים