קוואלקום תשקיע עוד 4.2 מיליארד דולר בייצור מעבדים בגלובלפאונדריז

הסכום יצטרף ל-3.2 מיליארד דולר שקוואלקום כבר התחייבה לשלם לגלובלפאונדריז, יצרנית המעבדים השלישית בגודלה בעולם

מעבד של קוואלקום.

שוק יצרניות המעבדים שמציעות את שירותי קו הייצור שלהן לחברות חיצוניות ללא מפעלים הוא אחד הלוהטים כיום, במיוחד לאחר שאינטל הצטרפה לרשימה ואחרי שסמסונג הודיעה שהיא מתכוונת להשקיע מאמצים על מנת להגדיל את חלקה בשוק זה.

המנצחת התורנית היא גלובלפאונדריז (Globalfoundries). לפי דיווחים, החברה זכתה להגדלה משמעותית של חוזה ייצור הרכיבים שלה מול קוולאקום, שהיא מהמובילות במכירת מעבדים לשוק הטלפונים והטאבלטים, ובשוליים גם מחשבי ה-Windragon.

לפי הדיווחים, קוואלקום התחייבה להוסיף לחוזה שלה מול גלובלפאונדריז עוד 4.2 מיליארד דולר, מעבר ל-3.2 מיליארד הדולרים שהיא כבר התחייבה עליהם בעבר, ומדובר בחוזי ייצור עד 2028. קוולאקום הייתה מהראשונות שחתמו מול גלובלפאנודריז על חוזה ארוך טווח – היא עשתה זאת בשנה שעברה, ושיתוף הפעולה בין השתיים ממשיך.

קוואלקום משתמשת ביצרנית השבבים לטובת רכיבי 5G, רכיבי Wi-Fi וגם לקישוריות של התקני אינטרנט של הדברים.

"החוזה יעזור להרחיב את טביעת הרגל של גלובלפאונדריז בארצות הברית"

"קוואלקום, כלקוחה ארוכת טווח של המפעל שלנו בצפון מדינת ניו-יורק, תעזור, יחד עם מימון פדרלי ומדינתי, להרחיב את טביעת הרגל היצרנית של החברה בארצות הברית", אמר תומס קאולפילד, מנכ"ל גלובלפאונדריז.

גלובלפאנודריז נחשבת ליצרנית השבבים השלישית בגודלה בעולם מבחינת הכנסות, אחרי TSMC וסמסונג. כמו אינטל, יריבתה החדשה בתחום, גם היא מתכננת הקמת מפעל חדש באירופה: מדובר במפעל בצרפת, שיוקם בהשקעה של 5.7 מיליארד דולר, בשיתוף STMicroElectronics האיטלקית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים