טלפון Nord CE של וואן פלוס –ממשק נקי וקל לתפעול, וגם דור 5

ה-Nord CE הוא מכשיר שוק ביניים שתומך בדור 5 ומציע את כל המאפיינים החשובים עם פשרות סבירות

Nord CE של וואן פלוס. צילום: צבי קצבורג

הרבה מים זרמו בנהר של וואן פלוס בשנה האחרונה וקצת יותר. אחד האירועים החשובים ביותר אירע לאחרונה, ובו היא הפכה מחברה עצמאית לסוג של מותג תחת המטרייה של אופו, חברה שהייתה אחות תחת חברת ההשקעות BBK, והפכה בהחלטתה של זו לחברה האם.

וואן פלוס אמורה להמשיך לפתח את הטלפונים שלה באופן עצמאי לחלוטין, ואם זה יקרה, נראה שהיא תמשיך בדבר המשמעותי השני שהיא עברה בשנה האחרונה, והפעם מבחירה: חזרה למקורות, לטלפונים שהם יחסית זולים. היא שוב רוצה לומר שהיא מייצרת, גם, טלפונים שמציעים תמורה נאה לכסף, זאת לאחר שכמה שנים רצופות הטלפונים העיקריים של החברה הפכו יותר ויותר יקרים והתחרו מקרוב במכשירי הצמרת של היצרניות האחרות.

הטלפונים הזולים, יחסית, כונסו תחת שם משפחה חדש שקוראים לו Nord. גם בו יש מעין חלוקה פנימית למכשירי שוק ביניים ומכשירי שוק כניסה. Nord CE, הטלפון בסקירה הזאת, הוא מעין ממשיך וגם עוד סוג של דירוג בתוך מכשירי שוק הביניים. הוא אמור להיות ממוקם מבחינת יכולות בין ה-Nord הראשון לבין ה-Nord 2 שהושק לאחרונה, וראשי התיבות שלו, שמייצגים את צמד המילים Core Edition, באים לידי ביטוי בתפעול ובתפריט ההגדרות העיקריות של המכשיר, שהם מהנקיים והפשוטים יותר לשימוש שבהם נתקלתי לאורך השנים – אבל לוותר על התפקודים והצרכים של אנדרואיד 11.

מדובר במכשיר שגם מציע את היכולת להתחבר לדור הסלולרי החמישי, וזו תופעה שבאחרונה זולגת יותר ויותר ממכשירי הצמרת למכשירי הביניים ומטה. הוא גם מגיע, שלא כמו שמרשות לעצמן היצרניות הגדולות, עם מטען בקופסה הגי גדולה, התומך בהטענה בהספק של 30 ואט. עבור הסוללה בנפח עבודה של 4,500 מילי-אמפר לשעה שלו זה אומר שב-30 דקות הוא הצליח לעבור במקצת את קו ה-60% בהטענה מאפס.

הסוללה, דרך אגב, הספיקה בבדיקה להגיע לזמן של 15:48 שעות כשהמסך פועל בקצב רענון של 60 הרץ. כשהעליתי את קצב הריענון ל-90 הרץ, הקצב המרבי שבו תומך המכשיר, ירד זמן הבדיקה ל-13:08 שעות, ובכל מקרה זמן מרשים מאוד, שלא לומר מטורף, שמראה שהמכשיר יכול בעבודה שכיחה להגיע ליומיים של עבודה בקלות.

המסך עצמו נהדר ומציע צבעים טובים מאוד, עם צפיפות גבוהה יחסית של 441 פיקסלים לאינץ', ועם תמיכה ב-HDR10. המסך עצמו, שגודלו 6.43 אינץ', מיוצר בטכנולוגיית שהחברה מכנה Fluid AMOLED ברזולוציית +FHD, והעיצוב שלו זורם בסגנון 2.5D מודרני עם מסך שטוח ומעט קימורים מאחור. למסך יש מעט שוליים, במיוחד בחלק התחתון, אבל זה עיצוב שמוכר מעוד הרבה מכשירי ביניים דומים. הוא יחסית קל משקל, 170 גרם, והוא דק ונוח מאוד להחזיקו בכף היד גם בלי כיסוי הסיליקון שמגיע עימו בקופסה.

מצלמת הסלפי ממוקמת מאחורי חריר בצד השמאלי העליון של הטלפון והיא מציעה חיישן סביר בגודל 16 מגה-פיקסל. מאחור יש שלוש מצלמות: הראשית עם חיישן 64 מגה-פיקסל עם מפתח צמצמם של f/1.8, מצלמת הרוחב מצוידת בחיישן 8 מגה-פיקסל והיא מספקת כיסוי ברוחב של 119 מעלות; והשלישית היא מצלמת 2 מגה-פיקסל שכל תפקידה בכוח הוא לזהות את עומק שדה הצילום. רמת הפירוט בהגדרות האוטומטיות באפליקציה הפשוטה והיעילה של Nord CE  סבירה, וטווח הצבעים טוב, אבל באור יום, וגם אז התמונות לא לגמרי אחידות ברמה שלהן. במצבי תאורה פחות טובים האיכות יורדת. המצלמות הן לא החלק הכי חזק של הטלפון.

כטלפון שמיועד לשוק הביניים, ה-Nord CE מגיע עם מעבד שמיועד לשוק הביניים הנוכחי, והוא  Snapdragon 750G של קוואלקום, עם שתי ליבות המבוססות על Cortex-A77 במהירות מרבית של 2.2 גיגה-הרץ, ועוד שש ליבות המבוססות על Cortex-A55, שמציעות מהירות מרבית של 1.8 גיגה-הרץ. השבב הגרפי הוא Adreno 619, וזיכרון המכשיר שהגיע לבדיקה עומד על 12 גיגה-בייט לעבודה ו-256 גיגה-בייט לאחסון – ואין אפשרות להרחיב אותו.

עוד מציע המכשיר חיישן טביעות אצבע שממוקם קצת נמוך מדי מתחת למסך, ויש צורך ללחוץ על כפתור ההפעלה כדי להדליק את המכשיר לפני שהוא מוכן לשימוש. המכשיר תומך ב-WiFi 6 וב-Bluetooth 5, כנדרש, ויש גם חיבור 3.5 מ"מ עבור מי שלא יכולים להיפרד מהאוזניות הישנות שלהם.

המחיר המומלץ לצרכן שדורשת עבורו היבואנית הרשמית סל נאו עומד על כ-1,550 שקלים עבור התצורה הגבוהה שבה הגיע לבדיקה, אבל אפשר כבר להשיג אותו בפחות, ולמרות שתחום מכשירי הביניים שתומכים ב-5G כבר עמוס למדי, מדובר בסופו של דבר בטלפון ממש נחמד, שכדאי מאוד לבדוק מקרוב – במיוחד עבור מי שרוצה ממשק נקי ועוד יותר מערך הגדרות קל לתפעול.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים