AData HD680: מציע הגנה די יוצאת דופן בעולם הכוננים

הכונן החדש מציע הגנה משולשת, על מנת לשמור עליו מנפילות, זעזועים ורעות חולות אחרות ● הוא לא נותן פייט לכונני ה-SSD מבחינת מהירות העברת הנתונים, אבל בהחלט עומד בסטנדרטים של המחיר

כונן ה-HD680 של AData. צילום: יח"צ

הרבה מאוד עננים ופתרונות אחסון ענניים מסתובבים בשוק. יש שמציעים משהו בחינם, יש כאלה שמציעים הרבה נפח תמורות כמה דולרים בודדים בחודש וכמעט לכל חברה טכנולוגית שמציעה שירותי ענן יש גם שירותי אחסון. שלא לדבר על כך שקיימות חברות שמציעות רק שירותי אחסון.

אבל בענן כמו בענן, השאלה העיקרית הייתה, נשארה ותישאר לעד: האם לבטוח בענן כדי לשמור בו את כל הקבצים שלי, כולל החשובים ביותר ואלה שאני רוצה שרק לי תהיה גישה אליהם? או שאולי לא לסמוך עליו בכלל ולהעדיף אחסון מקומי? ואם כבר ענן – האם בכל זאת כדאי להשתמש בכונן חיצוני עקב שיקול הניידות, ובכך לסגור קצת את הפער ולהבטיח שהנתונים יהיו זמינים בכל מקום?

הרבה מאוד אנשים נופלים בין השאלות הללו, ואין כנראה תשובה מוחלטת. אבל מה שבטוח הוא שבסופו של דבר, כמו בענייני טעם וריח, גם במקרה של אחסון אין מה להתווכח ולכל אחד יש נקודת השקפה משלו. העובדה היא שיש לא מעט יצרניות בשוק שמציעות כונני אחסון חיצוניים.

ולא רק שהם חיצוניים: במקרה של HD680 מבית AData מדובר בכונן מכני, HDD, ולא בכונן SDD, מה שאומר שעוד אגדה אודות מוות מוקדם מתפרקת לה לרסיסים. הבחירה בכונן מכני אולי יכולה להיראות תמוהה בימים אלה, שבהם אין ויכוח בשאלה איזו טכנולוגיה מהירה יותר, אבל היא מבטיחה בדרך כלל מחיר נוח יותר, במיוחד אם בודקים אותו בהיבט של ג'יגה-בייט לשקל.

מכני בהגנה משולשת

כדי להבטיח שהנתונים יישמרו שלמים, ולא לחשוש מכל מכה ומכל נפילה, ה-HD680 עטוף היטב במנגנוני הגנה. המעטפת הזו מורכבת, כמו בצבא, משלושה חלקים: התושבת של הכונן עצמו מרופדת כדי להקטין עוצמת זעזועים; המעטפת הראשית מיוצרת מפלסטיק קנייני, שמטרתו לספוג את מרב הזעזועים; ומעל לכל יש מעטפת סיליקון, שאולי לא מכסה לחלוטין את כל הכונן אבל שומרת על המקומות הרגישים במיוחד בפינות – וגם מוסיפה אלמנט עיצוב בולט וייחודי.

לא סתם הוזכר הצבא בפסקה לעיל: לפי AData, הכונן עבר את בדיקות העמידות הצבאיות בתקן MIL-STD-810G, במטרה לבחון את השכבה התלת הגנתית שלו. החברה מספרת, כמובן, שהוא עבר אותן בהצלחה, והיא טוענת שהכונן יכול להמשיך לפעול גם אחרי נפילות מגובה של 1.22 מטר – הרבה יותר מגובה של שולחן עבודה ממוצע.

מהירות עבודה ועוד…

הכונן, ששוקל כ-270 גרם, מתחבר למחשבים באמצעות מחבר USB 3.2 Gen1, שזה בעצם USB 3.0, והוא מגיע עם כבל ייעודי וחיבור ייחודי בקצה התחתון שלו, מתחת לנורית. עם זאת, לא צריך לחשוש שהכבל יאבד, כל עוד נוהגים בפרקטיקה הנכונה, שאומרת שלאחר השימוש מחזירים אותו למקומו מסביב לכונן, במסלול שמוגדר במעטה הסיליקון.

בבדיקות, ה-HD680 הציג מהירות סבירה ויותר עבור כונני HDD חיצוניים, שהגיעה לכ-122 מגה-ביט לשנייה בעת כתיבה לכונן ולכ-135 מגה-ביט לשנייה בעת קריאה ממנו, כל עוד משתמשים בחיבור USB 3.0 ומעלה. הכונן אמנם תומך גם ב-USB 2.0, אבל אז צריכים כבל מפצל USB, שמאפשר להעביר אליו גם חשמל.

כמו יצרניות אחרות בתחום, AData מציעה עבור HD680 יישומים שונים, כמו הצפנה בתקן AES-256 ואפשרות לגבות ולסנכרן קבצים מתיקייה ייעודית במחשב. יש גם נורית שמהבהבת בצבע כחול בזמן העברת קבצים ובצבע אדום לאחר שהכונן עובר זעזוע קשה. במקרה של תקלת כונן, היא הופכת לנורית אדומה באופן קבוע, עד לתיקונה. בנוסף, החברה מספרת שיש לכונן תקן עמידות IP65/68, אבל זה קצת מוזר, כי הוא לא מגיע עם כיסוי עבור המחבר שלו.

ה-HD680, שבדגם שהגיע לבדיקה הציע 1 טרה-בייט לשמירת קבצים, אולי לא נותן תחרות לכונני ה-SDD מבחינת מהירות העברת הנתונים, אבל הוא מציע רמת מחיר זולה יחסית לכונני SSD דומים, שעומדת במחירי שוק על כ-270 שקלים, או כ-385 שקלים לגרסת השני טרה-בייט. הוא אמנם מעט יקר יותר מכונני HDD חיצוניים, אבל היכולת שלו להגן על הנתונים חיונית למדי עבור כונן שמשנעים אותו ממקום למקום, ובכלל – חשובה מאוד.

כך או כך, כנראה שאי אפשר לשכנע את המשוכנעים – לא לצד הענן ולא לצד הכונן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים