K4000: לא הכי חתיך – אבל בהחלט יעיל ושווה את המחיר

הכירו מכשיר מבית אוקיטל ● אמנם התצורה שלו לא מלהיבה, אך במצב של עבודה אינטנסיבית ניתן להוציא מהמכשיר לא פחות מיומיים עבודה עם הסוללה שלו ● וכל זאת ב-120 דולר

K4000, אוקיטל. צילום: יח"צ

כשמדברים על יבוא עצמאי של מכשירי טלפון מסין לא מדברים על ייבוא של מכשירי דגל. ברשימת ההזמנות לא תמצאו, בדרך כלל, מכשירים שמפארים את צמרת המחירים כמו המכשירים החדשים ביותר של סמסונג (Samsung), סוני (Sony) או LG. כן תמצאו בה הרבה מאוד מכשירים שעולים, גם אחרי תשלום מכס, פחות מ-1,000 שקלים ואפילו פחות עוד יותר. כמו כן, תמצאו בה שמות של חברות שעבור רבים לא אומרות שום דבר, אבל הן מוכרות ואפילו מוכרות היטב, והן גם מכירות לא רע בכלל את השוק הישראלי, את מה שהוא אוהב, במיוחד כמובן בהיבט של המחיר.

אחת החברות הללו, שמייצגת די טוב את היצרניות הסיניות הקטנות, היא אוקיטל (Oukitel). אחד מאתרי הסחר הסינים, Pandawill, שלח לנו אותו לבדיקה, ומה שהתגלה לנו זה מכשיר טלפון שניתן להגדירו כסיני קלאסי: לא מפואר מדי מבחינת עיצוב, וגם לא מציע את התצורה הכי גבוהה שיש בשוק. אבל, מאוד מוכוון מחיר. במקרה של אוקיטל, עבור מי שקצת מכיר את החברה, מדובר גם במכשירים שמציעים סוללות גדולות.

כך, לדוגמה, המכשיר שבדקנו, K4000, מגיע בדיוק כמו שמו – עם סוללה של 4,000mAh. במצב של עבודה אינטנסיבית למדי ניתן להוציא מהמכשיר לא פחות מיומיים עבודה עם הסוללה הזו. בשימושים קצת פחות מעמיסים, אפשר אפילו להגיע לשלושה ימים עד שצריך לחזור ולחפש שקע חשמלי, וזהו יתרון גדול מאוד עבור מי שזקוק למכשיר בעיקר עבור עבודה מחוץ למשרד עם שימושים עסקיים בעיקר.

תצורה לא מלהיבה

הבעיה היא שסוללה כזו מביאה עמה שני דברים: משקל ועובי. ה-K4000 שוקל לא פחות מ-208 גרם ועוביו לא פחות מ-11 מ"מ, וזה נחשב להרבה במונחי המכשירים של ימינו, גם של כאלה שכבר מגיעים עם סוללות שגדולות מ-3,000mAh. מצד שני, המכשירים הדקיקים לא מתחרים ב-K4000 מבחינת מחיר, וגם אל זה נגיע עוד מעט.

כמו שכבר הוזכר לעיל, מדובר במכשיר מוכוון מחיר שהתצורה שלו לא מלהיבה. הבסיס הוא מערכת על שבב של מדיה-טק (MediaTek), ומדובר ב-MTK6735 שהוא אמנם מציע שמונה ליבות, אבל במהירות מרבית של 1 ג’יגה-הרץ, אם כי הוא תומך ב-64 ביט. זיכרון העבודה הוא 2 ג’יגה-בייט ונפח האחסון הפנימי עומד על 16 ג’יגה-בייט עם אפשרות הרחבה של 32 ג’יגה-בייט נוספים לכל היותר באמצעות כרטיס microSD. יש גם מצלמת 8 מגה-פיקסל מאחור ו-5 מגה-פיקסל מקדימה.

ה-K4000 תומך ברשתות דור רביעי בישראל. הוא גם תומך בסים כפול, כלומר שני קווים פעילים כשאחד מהם בהמתנה עם תמיכה בדור רביעי בישראל, אולם בדור השלישי התמיכה מוגבלת רק לתדרי 900 ו-2,100 מגה-הרץ, מה שיכול להתבטא לעיתים בחוסר קליטה בתוך מבנים ברשתות פלאפון וסלקום זאת במידה ואין קליטה של רשת דור רביעי באזור.

כמכשיר לשוק הביניים, קצת למטה מכך, המסך הוא בגודל 5 אינץ' ברזולוציה של HD בלבד, והמילה בלבד מתייחסת לכך שיש לא מעט מכשירי ביניים שכבר מגיעים עם מסכי FHD. כך או כך מדובר במסך IPS, על כן תצוגת הצבעים טובה ואמינה, וגם מספיק בהירה כדי לעבוד כמעט בכל מקום להוציא באור שמש ישיר – אבל זו בעיה שמוכרת היטב ברוב המכשירים שמוצעים כיום בשוק, וגם במחירים הרבה יותר גבוהים.

לא מעיקות על המכשיר

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 5.1, והממשק נקי כמעט לחלוטין וקרוב מאוד לגרסה הנקייה שמציעה גוגל (Google) כך שמשתמשי מערכת ההפעלה הזו ירגישו מיד בבית. יש כמה תוספות של אוקיטל, אבל הן לא מעיקות על המכשיר. לדוגמה יש אפשרות לבצע גיבוי ושחזור לכרטיס זיכרון חיצוני, לסייר בקבצים עם סייר מובנה, וגם להשתמש במנהל עדכונים מובנה וכמו בהרבה מכשירים, עדכון אחד ירד כמעט מיד עם הפעלת המכשיר לראשונה.

המכשיר תומך גם במחוות, או בשפתה של אוקיטל, ב-TouchLetters. תכונה זו מאפשרת להפעיל יישומים באמצעות ציור אותיות כאשר המסך כבוי. כך בציור האות C ניתן להפעיל את החייגן, באמצעות ציור של האות O להפעיל את יוטיוב (YouTube) או לצייר את M כדי לפתוח את הדפדפן. אפשר גם להשתמש בנקישה כפולה על המסך על מנת להדליק את המכשיר. יש אפשרויות התאמה אישית, וזה עובד היטב. תכונה נוספת נקראת Air Shuffle והיא מאפשרת, כמו במכשירי יצרניות מובילות, לבצע פעולות באמצעות נפנוף מעל המצלמה הקדמית: מעבר בין תמונות בגלריה, צילום תמונה, מעבר לשיר הבא ברשימת השירים ועוד.

לאור התצורה לעיל, התוצאות היחסית חלשות במבחנים השונים לא ממש הפתיעו, אבל למרות זאת, המכשיר עובד בצורה חלקה ונקייה כל עוד לא מנסים להפעיל משחקים קצת כבדים. עם זאת, המצלמות קצת אכזבו, וגם באור יום התמונות לא היו מספיק חדות, שלא לדבר על תנאי צילום קשים בהם הגרעיניות זעקה לשמיים.

אבל כשמוסיפים לתמונה את המחיר, 120 דולר ופחות, ומגלים שגם לאחר מיסים העלות לא חוצה קת קו ה-650 שקלים, מגלים שבעצם יש כאן מכשיר שמציע תמורה מאוד גבוהה לכסף ובעצם מגלם את כל מה שמי שמזמין מכשיר לבד מסין מצפה לו. כמובן שצריך להוסיף לכך גם מעט סבלנות, וזאת למרות השיפור שחל לאחרונה בדואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים