סקירה: עוצמה מחשובית במעטפת של 900 גר'

המחשב הנייד Lifebook U9413 של פוג'יטסו יהיה חבר פרקטי וקל לדרך למי שזקוקים למעט יותר משאבים וכוח מאשר גלישה באינטרנט, ובמשקל קל במיוחד עבור מחשב שמציע מסך בגודל 14 אינץ'

Lifebook U9413 של פוג'יטסו.עוצמתי וקליל.

אם אתם עוקבים אחר מדור הסקירות של אנשים ומחשבים לאורך השנים אתם בטח כבר מכירים את ה"ביקור" השנתי של מחשבי ה-Lifebook U של פוג'יטסו. אולי לא מדובר בחברה הראשונה שעולה במחשבה כשרוצים לרכוש מחשב נייד חדש, אבל המחשב שעומד בצמרת הנוכחית של פורטפוליו הניידים של החברה, Lifebook U9413, מביא אל המשתמשים משהו שהם אמורים לאהוב במיוחד: עוצמה מספקת בהחלט בתוך מעטפת ששוקלת 900 גרם בלבד, וזאת עבור מחשב שמציע מסך מגע בגודל 14 אינץ'.

כאמור, זה לא חדש. זה כבר הדור השלישי ברציפות של משפחת המחשבים הזו של פוג'יטסו שאני בוחן, ואולי אפילו הרביעי, שמציע את המשקל הכי קל עבור מחשבים עם גודל המסך שלו.

מבחינת חיצונית וגם הרגשה נדמה כי המחשב מיוצר כולו פלסטיק, אבל מתחת למעטה מסתתרת שלדת מגנזיום קלה, שגם תורמת לכך שהמחשב ממש לא עדין כמו שאולי אפשר לחשוב. לדוגמה, ציר המסך חזק במיוחד. הוא גם מאפשר לסובב אותו לאחור בזווית של קצת יותר מ-180 מעלות, וכשהוא במנח כלשהו באמצע, התחתית שלו יורדת אל מתחת הגוף המרכזי כדי לספק הקלדה נוחה יותר מצד אחד, ואפשרות להכניס יותר אוויר לקירור מצד שני.

הוא גם לא מוותר על הביצועים. הוא מצויד במעבד Core i7-1370P, מעבד 28 ואט מהדור ה-13 של מעבדי ה-Core של אינטל, שמיועד למחשבים קלים ודקים – אם כי העובי של U9413 עומד על 17.3 מ"מ, שיש יגידו שזה לא לגמרי דקיק – והוא מספק ביצועי ליבה אחת וגם ריבוי ליבות לא רעים בכלל עבור אלו שזקוקים למכונה שתלווה אותם היטב בדרכים עבור עבודות שזקוקות למעט יותר משאבים וכוח מאשר גלישה באינטרנט. עם 16 גיגה-בייט זיכרון LPDDR5 ו-1 טרה-בייט נפח אחסון יש בהחלט עוצמה שאמורה להספיק לרוב השימושים – גם אם רוצים לראות בזמן מנוחה סרטים בזירות הזרמת תוכן כזה או אחר.

הוא גם מספק תכונות שאנשי עסקים בדרכים מצפים לראות במחשבים שלהם: יש חיישן טביעות אצבע מוצלח בכפתור ההפעלה/כיבוי של המחשב; יש מצלמת FHD עם ליווי של חיישן אינפרה-אדום לזיהוי טוב של המשתמש עבור Windows Hello, ויש גם תריס פרטיות – אם כי היישום שלו לא מדהים וקצת קשה לאתר וגם להזיז אותו, אלא אם כבר יודעים ממש טוב היכן הוא ממוקם מצידה השמאלי של המצלמה.

אחד היתרונות הגדולים של Lifebook U9413 הוא, שלמרות משקלו הזעיר, ולמרות שברוב החברות המתחרים שלו לא ממש מציעים עושר של חיבורים, במקרה שלו יש את כל מה שצריך פחות או יותר: יש שני חיבורי USB-C ו-USB-A בצידו השמאלי לצד חיבור אודיו מלא, ובצידו הימני יש עוד חיבור USB-A וחיבור HDMI 2.0b בגודל מלא לחיבור למסך חיצוני, ויש מקום לכרטיסי microSD ויש אפילו חיבור RJ-45 בגודל מלא להתחברות לרשת מקומית, עם פטנט מגניב של מעין שער קטן, שמאפשר להשתמש בו בלי לשנות את העובי של המחשב, וגם חוסם אותו כשאין בו צורך. אפשר גם לשלב כרטיס eSIM לתמיכה בדור סלולרי 4/5, ויש תמיכה ב-WiFi 6E ובבלוטות' 5.2 – ובקיצור, דבר לא חסר.

ויש עוד דבר שהמחשב הזה מציע, והוא סוללה יחסית גדולה של 64Wh, שמספקת זמן עבודה יוצא מן הכלל. בבדיקה הרגילה שאני מבצע למחשבים ניידים, המבוססת על מבחן הזמן של PCMark 10, הוא החזיק מעמד יותר מ-12 שעות עבודה רציפה. מכיוון שרוב המשתמשים לא עובדים עם מחשב נייד באותה אינטנסיביות כמו הבדיקה, אפשר להעריך שבשימוש רגיל הוא יחזיק מעמד גם יותר מיום עבודה ומחצה. ואני אפילו לא מנסה להיות זהיר.

העיצוב של המחשב מתמקד מאוד בפרקטיות. הוא קצת ארוך יותר בהשוואה למחשבים קלים ודקים של המתחרים, אבל לא בהרבה, ויש לו משטח שליטה קטן באופן יחסי, אבל הוא מצויד בשני כפתורי עכבר פיזיים, ופתאום נזכרתי שזה אפילו חסר לי בדרך כלל וזה גם מונע לחיצה בצד הלא נכון.

גם המקלדת לא יותר מדי גדולה, ויש לה עיצוב שונה קצת, עם מעין גלישה יפה ימינה באופן שמוסיף למראה, אבל זה מאפשר להציב את נוריות השליטה למעלה, במקום שנוח להבחין בהן ולהבין אותן – זה אולי קצת "אולד סקול", אבל זה כל כך פרקטי, כאמור.

תג המחיר של Lifebook U9413 עומד על כ-6,500 עבור התצורה שבה הגיע לבדיקה, ואם אתם מחפשים חבר פרקטי וקל לדרך, כדאי לכם לבחון אותו לפני שאתם קונים נייד חדש. אולי תופעתו לטובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים