מהו עתיד פיתוח התוכנה והאם ה-AI תחליף את המפתחים?

על פי יונתן הראל, מייסד משותף של Fine, זה לא יקרה בשנים הקרובות, אבל מפתחי התוכנה יצטרכו להתרגל לעידן חדש ולרכוש כישורים חדשים

יונתן הראל, מייסד משותף של Fine ויוצר תוכן ב-Dark Mode IL.

הבינה המלאכותית בכלל, וזו היוצרת בפרט, מעלות שאלות רבות, כשאחת המרכזיות שבהן היא: האם היא תחליף את כוח האדם, את הגורם האנושי, לפחות במקצועות מסוימים? יונתן הראל, מייסד משותף של Fine ויוצר תוכן ב-Dark Mode IL, התייחס לאחד מהם – פיתוח התוכנה – בדברים שאמר בכנס Devcon & Security Summit של Lynx מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

המסקנה שלו – לפי הרצאתו, שנשאה את הכותרת "קידוד של שפה טבעית – האם הוא נמצא מעבר לפינה, או שמדובר בחלום רחוק?" – היא שלפחות בשנים הקרובות, אין למפתחי התוכנה מה לדאוג. "עדיין תהיה להם עבודה, עדיין צריך לפתח תוכנה, וייקח המון זמן עד שהמכונות יחליפו אותם לגמרי", ציין.

מה שכן, הוא רואה שינוי בולט בעתיד הקרוב: פציעתו של עידן חדש, שיצריך, ובמידה מסוימת כבר מצריך, ממפתחי התוכנה כישורים חדשים. "הבינה המלאכותית הרבה יותר נפוצה כיום מאשר לפני כשנה וחצי-שנתיים ולפני כן, אנחנו כבר נמצאים כמה צעדים בתוך המסע הזה, העידן הזה. בעידן החדש הזה, של פיתוח בשפה טבעית, מפתחי התוכנה יצטרכו ללמוד כישורים חדשים", ציין.

כדי להבין במה מדובר, הראל הציג תרשים של פירמידה אודות עיסוקו של מפתח התוכנה – או, יותר נכון, שתיים, כאשר האחת מייצגת את העידן הנוכחי, של התוכנה 2.0, והשנייה את העידן המתקרב, לדבריו, של קידוד בשפה טבעית. בפירמידה הראשונה, כתיבת הקוד היא הדבר העיקרי, כשלאחר מכן Code review ו-Specs. לעומת זאת, בפירמידה ההפוכה, של הקידוד בשפה טבעית, כתיבת ה-Specs היא הדבר העיקרי, כשאחריה ה-Code review והקוד. "בעידן הקידוד בשפה טבעית", ציין, "המפתחים ידריכו את ה-AI איך לכתוב את הקוד, ורק בסוף יתקנו את מה שהיא עשתה, במידת הצורך".

לדבריו, "הקידוד בשפה טבעית הוא עידן חדש, עם זרימה חדשה של עבודה, אבל ליבת עבודת הפיתוח היא כמעט אותו הדבר, עם שינויים קלים בלבד – זיהוי ופתרון של בעיות טכניות".

מירי לוי, מפתחת תוכנה בכירה בגארדיום מבית יבמ.

מירי לוי, מפתחת תוכנה בכירה בגארדיום מבית יבמ. צילום: ניב קנטור

דוברת נוספת באירוע הייתה מירי לוי, מפתחת תוכנה בכירה בגארדיום מבית יבמ. היא אמרה כי "גארדיום מטפל באבטחת דאטה ומתמקד בדאטה בייס עצמו – שם נמצא הקניין היקר ביותר של הארגון, והוא כל הזמן פעיל וכל הזמן מתרחשים בו דברים. יש שם תנועה שאנשי הארגון לא יכולים להאט, והם לא יודעים מי נמצא בבסיס הנתונים, מה הכוונות שלו ומה הוא הולך לעשות. אתגרי אבטחת המידע על הדאטה בייס הנגזרים מזה הם: כמויות גדולות מאוד של מידע, הצורך בתפקוד במהירויות גבוהות וצמצום למינימום של תוצאות חיוביות כוזבות (False positive)".

"גארדיום מאפשר לחסום בפני ההאקרים את האפשרות לבצע פעולה זו או אחרת בבסיס הנתונים; הלימה לרגולציות; ניתוח אירועים שכבר קרו וניטור האיומים שנמצאים במערכות הארגון; והוא מאפשר מטה ניתוח של נתונים. המוצר כולל יכולות AI, GenAI ולימוד מכונה", ציינה לוי.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלמה

    אני מאוד מקווה שה ai יחליף את 120 חברי הכנסת

  2. טמבליקו

    הבעיה היא אותה בעיה. לפתור בעיה אמיתית על ידי קוד עובד ויעיל שפותר את הבעיה. רמת האבסטרקציה תעלה. אבל עדיין כדי לקבל תוצאות טובות. צריך לתת הוראות מדוייקות. כן יהיה קל לכולם לכתוב תוכנית פשוטה. פרומפטים יהיו הבייסיק של השנים הבאות. אבל לתוכנה רצינית צריך יותר מזה

  3. צ'ד ג'יפ ביתי

    ג'נרטיב טק לא באמת יכול לכתוב טור טוב, לא שיר טוב, לא תוכנה. הוא מייצר חיקויים אינפנטיליים. בבקשות לשליפת אינפורמציה הוא מזייף אפילו בקונטקסט, שלא נדבר על אמינות ודיוק. האמת שאני לא מוצא שום רמז לבינה במה שנקרא 'בינה המלאכותית'. סתם שם קליט והיסחפות הדעת של המונים.

אירועים קרובים