הרבעון של פרטנר: ירידה בהכנסות, צמיחה ברווחים
ההכנסות ירדו ב-4%, כאשר בנטרול דמי קש"ג הן עלו ב-1% ● הרווח התפעולי גדל ב-9% והרווח הנקי - ב-16% ● כ-93% ממנויי האינטרנט של פרטנר גולשים באמצעות סיבים אופטיים

פרטנר סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה בהכנסות ועליות ברווחים התפעולי והנקי – כך עולה מהתוצאות הכספיות שחברת התקשורת פרסמה היום (ג'). ההכנסות ירדו ב-4% ל-810 מיליון שקלים, הרווח התפעולי גדל ב-9% ל-94 מיליון והרווח הנקי – ב-16% ל-64 מיליון.
הירידה בהכנסות הושפעה בעיקרה מקיטון בהכנסות מדמי הקש"ג, כתוצאה מהרפורמה של משרד התקשורת להפחתת תעריפים אלה, שהחלה ביוני 2023. ההכנסות בנטרול דמי קש"ג (קשרי גומלין) הסתכמו ב-771 מיליון שקלים, לאחר שעלו ב-1%. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-670 מיליון שקלים, לאחר ירידה של 2%. בנטרול דמי קש"ג, הן רשמו עלייה של 4% ל-630 מיליון שקלים. ההכנסות ממכירת ציוד רשמו ירידה של 12% ל-140 מיליון שקלים.
עוד נתונים: ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-286 מיליון שקלים, בעקבות גידול של 2%. פרטנר עברה מתזרים מזומנים שלילי של 24 מיליון שקלים לתזרים חיובי של 104 מיליון. היא אף הורידה את החוב הפיננסי שלה מיותר מחצי מיליארד שקלים – 542 מיליון, ליתר דיוק – ברבעון המקביל אשתקד ל-394 מיליון. מוקדם יותר החודש אישרה מעלות דירוג ilAA- באופק יציב לחברה ולסדרות אגרות החוב שלה.
מה מספר המנויים של פרטנר?
מצבת מנויי הסלולר של פרטנר גדלה ברבעון ב-1,000 מנויים ל-2.632 מיליון, מתוכם 638 אלף מנויי דור 5. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) בנטרול דמי קש"ג הסתכמה ב-42 שקלים – עלייה של שקל אחד. שיעור הנטישה של מנויי הסלולר נותר כמעט כמו ברבעון המקביל ועמד על 4.9%.
מספר מנויי הסיבים האופטיים של החברה עלה ברבעון ב-11 אלף ל-446 אלף. מצבת מנויי האינטרנט (סיבים ונחושת) הסתכמה ב-480 אלף – גידול של 6,000 מנויים. כ-93% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט הסתכמה ב-92 שקלים – גם כאן מדובר בעלייה של שקל אחד.
מצבת מנויי פרטנר TV קטנה ברבעון ב-3,000 ועמדה על 200 אלף. בפרטנר אומרים כי שירות הטלוויזיה ישודרג בחודשים הקרובים עם אפליקציה חדשה והיצע תכנים רחב הרבה יותר.
אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר, אמר בעקבות פרסום התוצאות כי "הדו"חות משקפים את מימוש התוכניות שלנו להשבחת החברה בכל תחומי הפעילות. לאחר שביססנו רשת סלולר מתקדמת ותשתית סיבים רחבה, פנינו לשדרוג משמעותי בשירות הטלוויזיה, שיעניק ללקוחות שלנו חוויה טובה הרבה יותר, ובמודל כלכלי נכון ובריא לחברה".
תגובות
(0)