מלם תים תנהל את מערך המחשוב בתאגיד המים של ירושלים
ההסכם עם תאגיד הגיחון הוא ל-10 שנים והיקפו עשרות מיליוני שקלים ● איתמר קורנפלד, מנמ"ר הגיחון: "נוצר כאן בסיס להטמעת חדשנות בתחומי ניטור רשתות מים, שירותי שטח ותהליכי גבייה"
מלם תים זכתה באחרונה במכרז מיקור-חוץ לתפעול, פיתוח ותחזוקה של מערך המחשוב של תאגיד המים העירוני של ירושלים, הגיחון. התאגיד מספק שירותי מים, ביוב ותשתיות לכמיליון צרכנים – תושבי הבירה והיישובים הסמוכים, מבשרת ציון ואבו גוש.
ההסכם הוא לתקופה של 10 שנים והיקפו הכולל נאמד בעשרות מיליוני שקלים. הוא כולל אחריות מקיפה לניהול מלא, מקצה לקצה, של כלל תשתיות ה-IT הארגוניות ומערכת הסאפ המרכזית של התאגיד.
איתמר קורנפלד, מנמ"ר הגיחון, יזם את המכרז עם כניסתו לתפקיד ביוני 2024, לאחר שפרש מתפקידו כמנמ"ר עיריית ירושלים. "אחד הדברים שזיהיתי מיד עם כניסתי לתפקיד הוא שבמהלך השנים לא בוצע בתאגיד הגיחון טיפול רוחבי במערכות המידע. המערכת המרכזית הייתה סאפ, שסיפקה את השירותים המרכזיים ותוחזקה על ידי נס, אבל לא היה גורם מרכזי אחד שתכלל ותפעל את יתר המערכות והפעילויות. תמונת המצב הייתה שחלק גדול מרכיבי מערכות המידע סופקו על ידי שורה ארוכה של חברות, כאשר מול כל אחת מהן נדרש ניהול נפרד – מצב שהקשה על היכולת להגיע לרמת שירות ותפעול אופטימלית".
בעקבות זאת הוחלט בגיחון לצאת למכרז כולל של מיקור-חוץ, שיטפל בכל הרכיבים הקשורים בתחזוקת מערך ה-IT של התאגיד. "תפיסת העולם שלי היא ללכת למיקור-חוץ מלא. חיפשתי גוף שמתמחה בעולמות המחשוב ושיהיה הכתובת שלי לכל דבר – במקום כ-40 ספקים וספקי משנה שפעלו כאן", ציין קורנפלד.
המכרז פורסם באפריל השנה, ומלם תים גברה בו על נס וטלדור. לאחר הזכייה במכרז, כל החברות הספקיות שנותנות שירותים לגיחון בתחום ה-IT הוכפפו למלם תים, והן יתנהלו מולה באופן ישיר. קורנפלד הדגיש ש-"לא תהיה כל פגיעה בהיקף וברמת השירות".
טרנספורמציה דיגיטלית במערכות ה-IT שמנהלות את המים של ירושלים
במסגרת המכרז תבצע מלם תים שדרוגים והטמעת תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, כחלק מתוכניות העבודה של הגיחון לשנים הבאות. לדברי קורנפלד, החברה התחייבה לאייש את התפקידים בכוח אדם טכנולוגי ברמה גבוהה, שיוכל להשתלב בפעילות התאגיד. מדובר ב-20 עובדים שהיא תקצה לתאגיד במיקור-חוץ, נוסף על עובדי החברה שייתנו שירותים מרחוק. עובדים אלה יצטרפו לצוות ה-IT של הגיחון, שמונה 80 עובדים.
"בנוסף", ציין קורנפלד, "ביקשנו מנגנון SLA שייתן מענה לרמות שירות פנימיות וחיצוניות, מדידות ואיכותיות – החל מהטיפול בעולמות ה-PC ועד לתחום הסייבר. כמו כן, יופעלו בגיחון שירותים מנוהלים של NOC ושלSOC , שלא היו קיימים קודם לכן".
מלם תים תהיה אחראית גם על מערכת הסאפ
כאמור, סביבת המחשוב המרכזית בגיחון מושתתת בעיקר על מערכת של סאפ, שתחזוקתה תעבור כעת לאחריות מלם תים. לדברי קורנפלד, בגיחון בוחנים בימים אלה את האפשרות לשדרג את מערכת ה-ERP של התאגיד ל-S/4HANA, אף היא של סאפ, ולשדרג את מערכת הבילינג. "כחלק מהשינוי שאני מוביל כאן, אני שואף ליישם תפיסה שלפיה לא חייבים להיות כבולים לספק אחד. במסגרת זו העלינו מערכת CRM של דיינמיקס למוקד התפעולי, וכן מערכת GIS מתקדמת, שמאפשרת ניתוח נתונים מבוסס בינה מלאכותית, בין היתר בעולמות הטפסים המקוונים, כחלק משיפור השירות לאזרח", אמר.
לסיכום ציין קורנפלד כי "ההסכם החדש מהווה בסיס לחיזוק ולפיתוח השירותים הדיגיטליים של הגיחון, ופותח פתח להטמעת חדשנות טכנולוגית בתחומי ניטור רשתות מים, שירותי שטח, תהליכי גבייה, ניהול משאבים ועוד".
שי בסון, מנכ"ל מלם תים, אמר כי "אנחנו מביאים לגיחון ניסיון מוכח בהובלת טרנספורמציות דיגיטליות וטכנולוגיות מורכבות, ידע עמוק בתחום הסאפ ויכולות שירות מנוהל, שמבטיחות תפעול מקצועי ויציב לאורך שנים".











תגובות
(0)