אינטל יוצאת למלחמה על המעבדים לטלפונים חכמים וטאבלטים: "אפל לא תוכל להתעלם ממה שיש לנו להציע"

בישיבת המשקיעים השנתית שערכה החברה בסוף השבוע, סימנה ענקית המעבדים במדויק את המטרות שלה - להיות ברשימת האפשרויות של כל חברה שמייצרת טאבלט, טלפון חכם או מכשיר משולב ● מנכ"ל אינטל, פול אוטליני: "לפני שנה לא היה אחד, מלבד עובדי אינטל, שחשב שיש לנו סיכוי בעסקים הללו, ואילו היום אתם כבר שואלים אותנו מה המטרות שלנו בשוק"

יצרנית המעבדים אינטל (Intel) עומדת לרכז מאמצים רבים בתחרות על ליבם של יצרניות הטלפונים החכמים והטאבלטים. בישיבת המשקיעים השנתית שערכה החברה בסוף השבוע היא סימנה במדויק את המטרות שלה – להיות ברשימת האפשרויות של כל חברה שמייצרת טאבלט, טלפון חכם או מכשיר משולב. לכן, סימנה אינטל גם את אפל (Apple), שכן כיום מעבדי ה-Core i של החברה נמצאים בלב כל מחשבי המקינטוש שמייצרת אפל, אבל החברה מעוניינת לחדור גם למכשירים שמבוססים כיום על מעבדי ARM.

"העבודה שלנו היא להבטיח שהסיליקון שלנו יהיה כל כך מושך, במונחים של הפעלת מקינטוש טוב יותר או ביכולת להפוך את ה-iPad למכשיר טוב יותר, כך שהם יגיעו ליום בו הם יצטרכו לקבל את ההחלטות האלה. הם לא יוכלו להתעלם ממה שיש לנו להציע", אמר בישיבה מנכ"ל אינטל, פול אוטליני.

הוא הוסיף, כי ההוכחות ליכולת של אינטל כבר נמצאות בשטח. "לפני שנה לא היה אחד, מלבד עובדי אינטל, שחשב שיש לנו סיכוי בעסקים הללו. היום אתם כבר שואלים אותנו מה המטרות שלנו בשוק", אמר אוטליני.

רק בחודש שעבר הושק לראשונה טלפון שמבוסס על מעבד של אינטל, ה-Xolo X900, המבוסס על מעבד חד ליבה במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ. עם זאת, אינטל צפויה להשיק עוד בהמשך 2012 מעבד דו ליבתי, Atom Z2580, אשר יהיה מצויד בשבב 4G LTE שלה עצמה. כמו כן, הצפי הוא כי ב-2013 היא תשיק מעבד חדש המכונה Merrifield, שיהיה מבוסס על טכנולוגיית ייצור של 22 ננו-מטר ויציג שבב תקשורת חזק אף יותר. במקביל, מפתחת אינטל קו למכשירים זולים עם מעבד Atom Z2000, שירוץ במהירות מרבית של 1 ג'יגה-הרץ ולא יהיה מצויד בתקשורת דור רביעי. בנוסף, אינטל צפויה להגיע בתוך זמן קצר לייצור מעבדי אטום לתחום הזה בטכנולוגיה של 14 ננו-מטר.

אירועים קרובים