מחקר: הדרישה למקצועני אבטחת מידע תגדל ב-2012 – וכך גם השכר שלהם

51% ממנהלי אבטחת המידע צפויים לגייס השנה מקצועני אבטחת מידע, לעומת 34% שעשו זאת ב-2011 - כך עולה ממחקר שערך ISC², גוף מקצועני אבטחת מידע בינלאומי, בקרב יותר מ-2,000 מנהלים בתחום ● לעומת זאת, 55% ממנהלי האבטחה צופים ששכרם יגדל השנה, לעומת 70% שקיבלו תוספת למשכורת אשתקד ● נתון אופטימי נוסף מעלה שרק 7% ממקצועני אבטחת המידע היו מובטלים לפחות בשלב כלשהו בשנה שעברה

יותר ממחצית מהארגונים הגדולים בעולם עתידים לשכור השנה עוד אנשי אבטחת מידע – כך עולה ממחחקר חדש שפורסם אתמול (ד'). מדובר בהמשך למגמה האופטימית שהייתה ב-2011, שבה רק 7% ממקצועני אבטחת המידע היו מובטלים, בשלב כלשהו של השנה.

המחקר נערך ביוזמת ISC², גוף מקצועני אבטחת מידע בינלאומי שמאגד את אלה מהם שהוסמכו לתואר CISSP (ר"ת the Certified Information Systems Security Professional). הגוף מונה יותר מ-80 אלף חברים ב-135 מדינות בעולם. הוא בוצע בין דצמבר 2011 לינואר 2012, בקרב 2,256 מנהלי אבטחת מידע בארגונים ברחבי העולם, ממגוון מגזרי שוק – ציבורי-ממשלתי, IT, שירותים מקצועיים, בנקאות ותקשורת. רוב הארגונים שנסקרו מנו יותר מ-1,000 עובדים.

נתוני המחקר מראים, כי מספר העובדים בתחום שיעלה שכרם יהיה מועט יותר מזה שנרשם בשנה שעברה. בעוד שב-2011 דיווחו 70% מהמשיבים על כך שקיבלו תוספת למשכורת, ב-2012 צפויים ליהנות מכך 55% בלבד. 72% מהמשיבים ציינו שהארגון שבו הם מועסקים הוסיף במהלך השנה שעברה כוח אדם מקצועי לתחום האבטחה ו-62% ענו שבכוונתם להגדיל את מצבת כוח האדם שלהם השנה. מתוך אלה שגייסו או יגייסו השנה עובדים, 81% השיבו שהמרכיב החשוב ביותר עבורם אצל המועמדים לגיוס הוא הבנה של תפיסת אבטחת המידע הארגונית. 72% מחפשים ניסיון מקצועי קודם ו-76% מחפשים יכולות טכנולוגיות. ליותר ממחצית מהמשיבים היו חשובים אחד או יותר מתתי התחומים הבאים עבור עובדיהם הפוטנציאליים: אבטחת מידע תפעולית, כישורי ניהול אבטחה, הבנה במערכות בקרת גישה, ארכיטקטורת אבטחה ומודלים, ניהול סיכונים, אבטחת רשתות, אבטחת יישומים ופיתוח מאובטח, ואבטחה בענן ובסביבה וירטואלית.

עוד העלה המחקר, כי 34% ממנהלי האבטחה דיווחו על גיוס יותר עובדים ב-2011, 51% מהם יעשו כך השנה. 62% מהם מתכננים לגייס עובד אחד או שניים ו-22% יגייסו שלושה או ארבעה. כמו כן, 30% מהמשיבים צופים שהתקציב שעומד לרשותם יעלה השנה. 56% דיווחו על גידול בכמות הסיכונים עימם הם התמודדו ב-2011, כאשר 38% ייחסו את הסיבה לכך לחדירה של רכיבים ניידים של עובדים לארגון.

הורד טיפטון, מנהל בכיר ב-ISC², אמר ש-"הנתונים מצביעים על כך שאפילו בזמנים כלכליים קשים, יש ביקוש גבוה למקצועני אבטחת מידע. קיימת מודעות בקרב הנהלות ארגונים לחשיבות ההימצאות שלהם בארגון. יש להניח שהדבר קשור גם לריבוי אירועי אבטחת המידע שקרו ב-2011. המנהלים מבינים שאבטחת מידע ברמה גבוהה היא מרכיב חשוב ביכולת הארגון להצליח מבחינה עסקית ולקבל יתרון תחרותי. ארגונים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, החלו סוף סוף להבין את החשיבות של יישום תוכניות אבטחה ואת הצורך להקשיב לקולם של מקצועני אבטחת מידע מוסמכים".

טיפטון הוסיף, כי "אבטחה היא תחום שמשתנה ודורש אנשי מקצוע שירחיבו כל הזמן את הידע שלהם על האיומים המתקדמים כיום. על אף שהעובדה שהתחום ממשיך לגדול היא סימן חיובי מאוד, הרי שאחד האתגרים הגדולים ביותר הוא למצוא את האנשים הנכונים עם כישורי אבטחה מתאימים, על מנת למלא את פערי כוח האדם הקיימים בארגונים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים