מגמה: פושעים מקוונים שותלים נוזקות במסווה של שירות אנטי-וירוס חינמי

הפושעים, שמתחזים לנציגי מיקרוסופט, שמתקשרים ללקוחות בטענה שנוזקה שמסתובבת ברשת חדרה למחשב שלהם, ומציעים להם להתקין טלאי אבטחה - כך עולה מדו"ח של סופוס ● במקום זאת, הם מחדירים ללקוחות שמתקינים את הטלאי שורה של נוזקות ● יועץ טכנולוגי בכיר בסופוס: "הלקוחות לא משתמשים בשכל הישר: מדוע שמיקרוסופט תצלצל אליך ותציע לך תוכנה חינמית?"

פושעים מקוונים ממשיכים להיות יצירתיים ולשנות טקטיקות: מדו"ח של חברת האבטחה סופוס (Sophos) עולה, כי הם משתמשים במרכזי שירות לקוחות כדי לדחוף נוזקות במסווה של שירות אנטי-וירוס חינמי. הפושעים מציעים את השירות ללקוחות התמימים.

על פי הדו"ח, הפושעים מציעים ללקוחות להטמיע, לתקופת ניסיון, תוכנת אנטי-וירוס המגובה בתמיכה ובשירות לקוחות. המתקינים את התוכנה מוטעים לחשוב שהם מתקנים פרצת אבטחה, בעוד שבפועל, הם מטמיעים בעצמם נוזקות מסוגים שונים, דוגמת רוגלות. הפושעים, שהם אלה שיושבים ב-"מרכזי שירות הלקוחות" הללו, או ששוכרים מרכזים שכאלה, מציגים עצמם כנציגי מיקרוסופט (Microsoft), ומציעים ללקוחות תמיכה בהטלאת טלאי אבטחה או תיקון פרצה. לחילופין, הם מתחזים על ידי צלצול ללקוחות בשם ספקית שירות אינטרנט או הודעה על זכייה בתוכנה מטעם חברת אבטחה והתחזות ליועצים טכנולוגיים בכירים מטעמה.

ארגוני הפשיעה המקוונת שוכרים את שירותיהם של מרכזי שירות לקוחות זולים בהודו, וה-"נציגים" מצלצלים ללקוחות בטענה שהם רוצים לוודא, כי המחשבים שלהם לא נפגעו מהנוזקה החדשה שמופצת בימים אלה ברשת. ה-"נציגים" שותלים ללקוח במחשב מראש שורה של הודעות מאיימות, וכך – הוא נוטה לחשוב שהמחשב שלו אמנם נדבק בנוזקה האמורה.

גראהם קלולי, יועץ טכנולוגי בכיר בסופוס, אמר שלכאורה, "הטכנולוגיה מבוססת הרשת אמורה הייתה למנוע את אותן הונאות עתיקות. אלא שבפועל, הטלפון מהווה מעקף מצוין מעל הטכנולוגיה, ובאמצעותו ניתן להגיע לחוליה החלשה בשרשרת – המשתמש".

"אנחנו סובלים מההצלחה שלנו", הוסיף קלולי, "כי כבר 20 שנים אנחנו משננים ללא הרף ללקוחות להיזהר מבעיות אבטחה ולעדכן בהתמדה את המחשבים שלהם בכל טלאי האבטחה הנדרשים. הפושעים המקוונים פשוט מנצלים פרצה קלה לשימוש זה, כי הלקוחות לא משתמשים בשכל הישר: מדוע שמיקרוסופט תצלצל אליך ותציע לך תוכנה חינמית?"

שוק ההפצה של תוכנות אבטחה מזויפות הוא עסק רווחי ומשגשג, ולהערכת המומחים, המחזור השנתי שלו עומד על יותר מ-100 מיליון דולרים. באופן פרדוקסלי, הצלחת ההונאות מסוג זה גדלה באחרונה, בשל העובדה שחלק מספקיות השירות וארגונים אמנם מציעים שירות שכזה, כאשר הם מבחינים בבעיות אצל הלקוחות.

אנשי סופוס ממליצים למשתמשים לנתק שיחות שכאלה, כאשר הן מגיעות אליהם, וליזום שיחה טלפונית בחזרה. זאת, לאחר אימות המספר שממנו הגיעה השיחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים