גוגל חיפוש לומד לדבר: ה-AI שבו תתקשר במקומכם לעסקים
הענקית הטק השיקה חידושי AI במנוע החיפוש שלה, כולל יכולת בולטת לאפשר לסייען ה-AI לבצע עבורכם שיחות טלפון לעסקים מקומיים, וזאת לצד שילוב מודל ג'מיני 2.5 פרו ומצב Deep Search מתקדם במנוע הדומיננטי
גוגל ממשיכה להטמיע יכולות בינה מלאכותית מתקדמות במנוע החיפוש שלה, שעל הראשונות שבהן שהתווספו אל כלי החיפוש בישרנו בסוף מאי האחרון. על פי הדיווחים חידושים אלו כוללים תכונה "סוכנותית" פורצת דרך, המאפשרת לחיפוש של גוגל לבצע שיחות טלפון עבור המשתמשים. במקביל דווח כי גוגל משלבת את מודל הבינה המלאכותית החזק שלה, ג'מיני 2.5 פרו, ואת יכולת ה-Deep Search שלה ב-AI Mode – שמו של כלי החיפוש המוטבע במנוע החיפוש Google Search. יכולות אלו זמינות בשלב הראשון למנויי Google AI Pro ו-Google AI Ultra בלבד, לפני שיתגלגלו הלאה לשאר המשתמשים.
Search, now with Gemini 2.5 Pro.
Select our latest, most powerful model right in AI Mode. Gemini 2.5 Pro has advanced reasoning capabilities, excels at math & coding and can help with advanced learning questions, with links to learn more. Rolling out for Google AI Pro and Ultra… pic.twitter.com/oD4anW9MoK
— Google (@Google) July 16, 2025
"שלום, ברצוני להזמין מקום במסעדה"
תכונת השיחות הטלפוניות מבוססות ה-AI מאפשרת לכלי החיפוש של גוגל ליצור קשר עם עסקים מקומיים בשם המשתמש, על מנת לברר מחירים, לבדוק זמינות שירותים, ואף לקבוע תורים או לבצע הזמנות שונות. מטרת יכולת זו היא לחסוך למשתמשים זמן רב ולפשט תהליכים, בכך שהיא מייתרת בשבילם את הצורך בביצוע שיחות טלפון שגרתיות בעצמם.
כדי להפעיל את השימוש ביכולת זו, המשתמשים מחפשים שירות מקומי – לדוגמה "מספרות לחיות מחמד קרוב אליי", ואז תופיע להם אפשרות חדשה בתוצאות: "בקשו מה-AI לבדוק מחירים". לאחר מכן, המשתמשים מזינים פרטים בסיסיים כמו סוג השירות הדרוש וכיצד הם מעוניינים לקבל עדכונים (באמצעות טקסט או דוא"ל), וגוגל מסכמת את הבקשה לאישור סופי, לפני שהיא ממשיכה בפעולה באופן עצמאי.
בהמשך גוגל אוספת מידע מעסקים רלוונטיים ומציגה למשתמש מגוון אפשרויות. לפי החברה המערכת יודעת להימנע מביצוע שיחות בשעות הלילה המאוחרות או הבוקר המוקדמות.
יכולת חדשנית זו מושקת כעת ב-45 מדינות בארה"ב, למעט אינדיאנה, לואיזיאנה, מינסוטה, מונטנה ונברסקה. מנויים לתוכניות Google AI Pro ו-AI Ultra ייהנו ממגבלות שימוש פחותות יותר לתכונה זו. עסקים מצידם, שומרים על שליטה מלאה ויכולים לבחור שלא לקבל שיחות אוטומטיות כאלו, וזאת באמצעות הגדרות הפרופיל העסקי שלהם. גוגל עדכנה גם כי השיחות מנוטרות ומוקלטות למטרות בקרת איכות. כדאי לשים לב כי נכון לעכשיו המשתמשים נדרשים לבחור מבין אפשרויות מוגדרות מראש עבור השירותים, ואינם יכולים להציג שאלות פתוחות, כמו למשל לגבי האווירה במסעדה.
רובי שטיין, סגן נשיא למוצר בגוגל חיפוש, הדגיש את מטרת התכונה החדשה בפוסט שפורסם בבלוג החברה, וקבע: "כדי לעזור לכם להספיק אפילו יותר, אנו מביאים כעת יכולת סוכנותית חדשה ישירות לחיפוש: שיחות מבוססות בינה מלאכותית לעסקים מקומיים. החל מטיפוח חיות מחמד ועד שירותי ניקוי יבש, החיפוש יכול כעת להתקשר לעסקים כדי לקבל מידע על מחירים וזמינות בשמכם — מבלי שתצטרכו להרים את הטלפון".
Go more in-depth with Deep Search.
Deep Search is our most advanced research tool in Search. With Gemini 2.5 Pro, it browses hundreds of sites and reasons across them, crafting a comprehensive, fully-cited report in just minutes. Rolling out for Google AI Pro and Ultra… pic.twitter.com/JyX9sIas3L
— Google (@Google) July 16, 2025
עוד חידושים ותמורות ב-AI Mode
במקביל, גוגל מטמיעה את מודל ה-AI המתקדם ביותר שלה, ג'מיני 2.5 פרו, בתוך מצב ה-AI במנוע החיפוש. לפי החברה, מודל זה מצטיין ביכולות חשיבה מתקדמות, והוא טוב במיוחד בפתרון בעיות מתמטיות ובקידוד. מנויי Google AI Pro ו-AI Ultra יכולים לבחור באופן ספציפי מודל זה מתוך תפריט נגלל בלשונית AI Mode כשהם עוסקים בשאלות מורכבות.
לצד ג'מיני 2.5 פרו, גוגל מציגה את יכולת Deep Search למצב AI Mode. יכולת זו מתוארת כ"כלי המחקר המתקדם ביותר" של גוגל. היא נועדה לחסוך למשתמשים שעות רבות מזמנם, וזאת על ידי ביצוע מאות חיפושים, ניתוח פיסות מידע מגוונות וכינוס דו"חות מקיפים, עם ציטוטים מלאים – בתוך דקות.
כלי זה, כך מעיד עליו הענקית ממאונטיין וויו, שימושי במיוחד למחקר מעמיק הקשור למשימות מקצועיות, תחביבים, לימודים, או החלטות חיים משמעותיות, כמו רכישת בית או ניתוח מצב פיננסי.
התכונות החדשות הללו ב-AI Mode החלו להיפרס למנויי Google AI Pro ו-AI Ultra בארה"ב, שהצטרפו בעבר לניסוי AI Mode שערכה Google Labs.
עתיד החיפוש של גוגל – כבר כאן
השילוב המואץ של יכולות AI בחיפוש מגיע על רקע התחרות הגוברת מצד צ'טבוטים מבוססי AI, כדוגמת ChatGPT או קלוד, אשר גורפים נתח מתעבורת החיפוש שהייתה עד כה בידיה של גוגל כמעט בלעדית.
החברה רואה בפיתוחים אלה את "עתיד החיפוש של גוגל" ומשקיעה בהם רבות כמעט מהרגע שטכנולוגיית הבינה המלאכותית פרצה לחיינו ב-2022.
ה"בעיה" היחידה כרגע היא שהתכונות החדישות האלו מוצעות כעת בגישה מוקדמת רק למנויים ורק בארה"ב- ויקח עוד זמן מה עד שנוכל להתנסות בהן כאן, בישראל. בכל מקרה, יתכן שהאפשור המוגבל של גישת המשתמשים המונהג כעת משקף אסטרטגיה של הצעת היכולות למשתמשי פרימיום בלבד. אך רבים סבורים כי גוגל תרחיב בעתיד את הגישה לתכונות המתקדמות גם למשתמשים שאינם מנויים ותגלגל אותו, מן הסתם, ברחבי כל העולם. זה רק שהציפייה, הכרוכה בסבלנות הרבה שלנו, המשתמשים, לא פשוטה לנו בינתיים.











תגובות
(0)