גיל שויד מסכם 30 שנה: "תקופה מדהימה, יצרנו תעשייה חדשה יש מאין"

"הגענו לכל הישג אפשרי ויצרנו תעשייה חדשה, שמובילה את אבטחת האינטרנט", אמר שויד עם ההודעה על כוונתו לפרוש מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט ולהפוך ליו"ר פעיל ● וגם: מהו הרגע המרגש ביותר בהיסטוריה של החברה?

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

"אלה היו 31 שנים מדהימות", אמר היום (ג') גיל שויד, ממייסדי ומנכ"ל צ'ק פוינט, במסיבת העיתונאים הרבעונית של החברה – רגע אחרי שהודיע שהוא מתעתד לפרוש מתפקיד המנכ"ל ולהפוך ליו"ר פעיל. "הגענו לכל הישג אפשרי ויצרנו תעשייה חדשה יש מאין, שמובילה את אבטחת האינטרנט. האינטרנט הפך להיות מרכז החיים של רבים מאתנו, שלא לומר כולנו, והשנים האחרונות הראו כמה זה חשוב. צ'ק פוינט היא חלק מזה".

הוא ציין כי "צ'ק פוינט מציגה בעקביות תוצאות מצוינות, עם גידול שאין לו כמעט אח ורע בתעשיית הטכנולוגיה. יצרנו מודל שחברות ישראליות אחרות יכולות לפעול לפיו – שהן יכולות לגדול, להצליח, להוביל עולמית, ולמכור ביותר ממיליארד דולר. פעם זה היה נחשב תקרת זכוכית עבור חברות מקומיות".

31 שנה על קצה המזלג

צ'ק פוינט נוסדה ב-1993 על ידי שויד, מריוס נכט ושלמה קרמר. ההשקעה הראשונה של גורם חיצוני בחברה הייתה של 400 אלף דולר, שהיא קיבלה מקבוצת BRM של האחים אלי וניר ברקת, כיום שר הכלכלה, וכן של יובל רכבי ועמרי מן. ההמצאה הידועה ביותר שלה, ואחת המשמעותיות בהיסטוריה של הרשת, היא הפיירוול. שויד אמר כי "בשנים הראשונות לפעילותנו, נאבקנו כדי שאנשים יאמינו שיש פוטנציאל בדבר הזה שנקרא אינטרנט, שלא לומר באבטחת האינטרנט. אני חושב שההיסטוריה מראה שהצלחנו".

במהלך השנים, צ'ק פוינט קנתה לא מעט חברות, בהן את חטיבת האבטחה של נוקיה, NFR סקיוריטי, הייפרווייז ופרימיטר 81. צ'ק פוינט היא החברה שממנה יצא ניר צוק, שבמשך שנים הסתובב בקליפורניה עם רכב שנשא את לוחית הזיהוי Check Point Killer. צוק ייסד בהמשך את פאלו אלטו, וב-2015 עבר שווי השוק שלה את זה של צ'ק פוינט. כיום הפער ביניהן גדול מאוד, לטובת החברה של צוק.

לדברי שויד, משבר הקורונה היה אחד הרגעים המרגשים בהיסטוריה של צ'ק פוינט – עקב השפעתה החיובית על החברה, לאחר שבעקבות הסגרים בעולם, ארגונים נאלצו להסתגל לעבודה מהבית. "הקורונה יצרה שינוי פנימי בתרבות של הארגונים ושינוי דרמטי בעולם. האינטרנט הפך להיות המצע להכול – של העבודה, הפנאי והחיים בכללותם. את כל זה צריך היה לאבטח, וכאן אנחנו נכנסנו", אמר.

מה שויד מחפש במחליף שלו?

בתשובה לשאלה על דמות המנכ"ל החדש, שויד ציין כי "אני לא מחפש העתק שלי. אני נשאר בצ'ק פוינט ואמשיך להביא אליה את הערכים שאני מביא אליה כיום. אני מחפש מישהו שיהיה בעל תשוקה רבה לאבטחה. הרקע שלי הוא של מפתח, אני אוהב את המחשב והמשרד, ואני רוצה מישהו שאוהב לצאת החוצה. מישהו עם ניסיון בארגונים גדולים". הוא אמר כי "אנחנו מחפשים מנכ"ל הן פנימית והן בחוץ, גלובלית, אבל אני מקווה שהוא יהיה ישראלי, וגם אם לא – יש חשיבות לכך שהוא יעבוד מישראל". "המנכ"ל החדש ואני נעבוד בשותפות, וכמו בכל שותפות, נמצא את נקודת האיזון", אמר.

באשר לו אישית, שויד ציין ש-"אני לא מתכוון ללכת לפוליטיקה – המיקוד שלי הוא ויישאר בצ'ק פוינט".

לסיום, מה הוא אומר על מצב התעשייה כיום, בפרספקטיבה של שלושה עשורים? "בהרבה מקרים, תעשייה לא נמצאת בשיאה אחרי 30 שנה. במבט לאחור, לא זה המצב בתעשיית הסייבר. להפך, היא כיום הרבה יותר לוהטת ומעניינת מאשר לפני 10, 15 ו-ודאי 30 שנה", אמר שויד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים