תוכן שיווקי

מיקרוסופט תבטל את הגישה ל-API של שירותי רשת האקסצ'יינג' מבוססי הדפדפן שלה

בעוד שלוש שנים משתמשים הרגילים לגשת לחשבונות הדואר ולרשימות אנשי הקשר שלהם באמצעות Exchange Online לא יוכלו עוד לעשות זאת אם הם משתמשים ב-Microsoft 365 או בחבילות תוכנה צד שלישי, שבהן משובץ ה-API

02/10/2023 11:18
מיקרוסופט.

מיקרוסופט הודיעה כי היא תבטל את הגישה ל-API של שירותי רשת האקסצ'יינג' מבוססי הדפדפן שלה (EWS) בעוד שלוש שנים מהיום, כלומר ב-1 באוקטובר 2026. החל מאותו תאריך משתמשים הרגילים לגשת לחשבונות הדואר ולרשימות אנשי הקשר שלהם באמצעות Exchange Online לא יוכלו עוד לעשות זאת אם הם משתמשים ב-Microsoft 365 או בחבילות תוכנה צד שלישי, שבהן משובץ ה-API כיום כדי לאפשר את הגישה המקוונת הזו.

למעשה, ההפתעה היחידה בהודעה הזו היא, שהיא הגיעה אולי מאוחר יחסית. כבר ב-2018 הודיעה מיקרוסופט שהיא לא מפתחת תכונות חדשות ל-EWS. במקום זאת, מיקרוסופט מעודדת את המשתמשים לעבור כבר היום להשתמש ב-Microsoft Graph, שהוא ממשק שמציע יכולות דומות, גם אם לא את כל מה שמציעה כיום מיקרוסופט עם EWS.

את Graph שחררה מיקרוסופט כבר ב-2015, והיתרון העיקרי שלו הוא, שהעברת השאילתות צורכת פחות רוחב פס וכן מבוצעת הרבה יותר מהר, כך לפי החברה.

"למרות ההכרזה של היום, EWS עדיין זמין ונתמך לשימוש בסביבות ייצור, אבל אנחנו ממליצים בחום לעבור ל-Microsoft Graph כדי לגשת לנתוני Exchange Online ולקבל גישה לתכונות ולפונקציונליות העדכניים ביותר", נמסר מטעם מיקרוסופט.

יש לציין, שסגירת ה-API לא תשפיע על השירותים הפנימיים האחרים של מיקרוסופט, כמו אאוטלוק, טימס, שרת האקסצ'יינג' ושירותים אחרים שכיום משתמשים ב-EWS.

אירועים קרובים