הפספוס של יאהו: רצתה לרכוש את נטפליקס אבל רכשה את טאמבלר

איפה הייתה יאהו היום אילו הייתה רוכשת לפני עשור את נטפליקט או הולו? המנכ"לית לשעבר של יאהו, מריסה מאייר, מספרת על ההחמצה של החברה שהיא עמדה בראשה, שחיפשה רכישה טרנספורמטיבית ובסוף רכשה את טאמבלר

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו לשעבר.

מה היה קורה אם…?

לפני עשר שנים חיפשה יאהו רכישה טרנספורמטיבית, ובין היעדים שנבחנו היו נטפליקס (Netflix) והולו (Hulu), אבל בסופו של דבר קנתה את אתר הבלוגים טאמבלר (Tumblr), כך סיפרה בראיון ל-Tech Brew מריסה מאייר, מי שהייתה מנכ"לית יאהו באותה תקופה. הרכישה, תמורת 1.1 מיליארד דולר, כפי שברור כיום, לא ממש הובילה לטרנספורמציה שיאהו רצתה להשיג, בלשון המעטה.

"בדקנו רכישה טרנספורמטיבית וקנינו את טאמבלר", אמרה מאייר. "במקביל, שקלנו גם אם אפשר לקנות את הולו או, למרבה האירוניה, את נטפליקס. אני חושבת שבאותה תקופה נטפליקס עמדה על ארבעה מיליארד דולר, והולו על 1.3 מיליארד דולר. במבט לאחור, כל אחת מאלה הייתה רכש טוב יותר". (שווי השוק של נטפליקס במאי 2013 היה 12.7 מיליארד דולר, ונכון לסוף השבוע הוא עמד על כ-143.5 מיליארד דולר).

יאהו אכן השיקה שירותי סטרימינג משלה, שכללו עונה חדשה של הסיטקום Community של דן הרמון לאחר ש-NBC הפסיקה אותו אחרי חמש עונות. ואולם זה לא הוביל להצלחה, וב-2016 החברה סגרה את שירות Yahoo Screen, שהכיל את כל תוכני הווידיאו של החברה.

בינתיים, יאהו קיוותה שטאמבלר תשרת אותה ככניסת עוגן לרשתות החברתיות, אבל התקשתה לייצר רווחים מבסיס המשתמשים של טאמבלר, ולבסוף נמכרה יאהו ב-2017 ל-ורייזון (Verizon) תמורת 4.5 מיליארד דולר. בשנת 2019 מכרה ורייזון את טאמבלר לאוטומטיק (Automattic), החברה שמחזיקה ומפעילה את פלטפורמת הפרסום המקוונת וורדפרס, תמורת 3 מיליון דולר. יאהו נמצאת כעת בבעלות חברת ההשקעות הפרטיות Apollo Global Management.

כיום הולו נמצאת בבעלות רוב של דיסני, ומנכ"ל החברה אחר באחרונה שהחברה בוחנת האם לרכוש את שליש המניות שבידי קומקאסט או למכור אותה ואולי להפריד אותה מדיסני. לדבריו, "אנחנו באמת לומדים את העסק בזהירות רבה מאוד". הוא כינה את הולו "פלטפורמה מוצקה" עם תוכניות וספריית תוכן מקוריות וחזקות, אך הוסיף, כי "הסביבה מאוד מאוד מסובכת כרגע ולפני שנקבל החלטות חשובות לגבי רמת ההשקעה שלנו והמחויבות שלנו לעסק הזה, אנחנו רוצים להבין לאן זה יכול להגיע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים