"המסמך הלבן" של הביטקוין יוסר בעדכוני התוכנה של ה-MacOS

המניפסט של המטבע הדיגיטלי, פרי עטו של סאטושי נקמוטו המסתורי, שהתגלה בטעות במערכת ההפעלה למחשבים של אפל, יוסר בעדכוני התוכנה הבאים של המערכת

התחבא במערכת ההפעלה למחשבים של אפל.

בתחילת אפריל גילה, לגמרי בטעות, בלוגר הטכנולוגיה בשם אנדי באיו, כי "המסמך הלבן" של הביטקוין חבוי במערכת ההפעלה למחשבים של אפל, וכנראה נשלח עם כל מחשבי אפל מאז 2018. פחות מחודש לאחר מכן הוסר המסמך בגירסת הבטא של macOS Ventura 13.4.

כעת, לדברי באיו, שמצטט מקור בתוך אפל, יוסר המסמך הזה ככל הנראה בעדכוני התוכנה העתידיים. המקור אמר, כי הוגש כרטיס עבודה למפתחים להסרת הנייר, והוא הוקצה לאותו אדם שהכניס את "המסמך הלבן" למערכת התוכנה.

המסמך, שכותרתו "ביטקוין: מערכת מזומנים אלקטרונית עמית לעמית", מהווה מעין מניפסט של המטבע הדיגיטלי, פרי עטו של סאטושי נקמוטו המסתורי, ונחשב למסמך המכונן של הביטקוין, המפרט את מנגנוני העבודה המאפשרים לאסימון הדיגיטלי לפעול כמטבע.

"מכל המסמכים בעולם, מדוע נבחר 'המסמך הלבן' של הביטקוין? האם יש ביטקוין מקסי סודי שעובד באפל?" כתב באיו בפוסט בבלוג בזמנו. "אולי זה היה רק pdf נוח וקל משקל למטרות בדיקה, שמעולם לא נועד להיראות על ידי משתמשי קצה".

התגלית של המסמך הובילה לתיאוריות, שלפיהן אולי המייסד המנוח של אפל, סטיב ג'ובס, היה סאטושי נקמוטו, הממציא הבדוי של הביטקוין, שהסיר את נוכחותו מהאינטרנט בסוף 2010, בערך באותו זמן שג'ובס נפטר. אבל אין סיכוי שג'ובס עצמו הכניס את המסמך למערכת, אומרים משקיפים, שכן מייסד אפל מת ב-2011, שבע שנים לפני שהמסמך הופיע לראשונה במחשבי אפל.

הביטקוין עלה בימים האחרונים לכמעט 30 אלף דולר. ולמרות הצניחה ב-2022 על רקע עליית שיעורי הריבית, המטבע הקריפטוגרפי התאושש בכמעט 80% מתחילת השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים