אלבניה פותחת את שעריה למיקור-חוץ להיי-טק מישראל

"הדור האלבני הצעיר מחפש להשתלב בהיי-טק והממשלה בטיראנה רוצה לקדם שיתופי פעולה עם יזמים ישראליים", אמר רועי שפושניק, מייסד ומנכ"ל ALIT, שמארגנת משלחת שתצא בחודש הבא מישראל לכנס במדינה

האלבנים רוצים לשתף פעולה עם ההיי-טק הישראלי.

המחסור העולמי בכוח אדם וההאטה הכלכלית, שמשפיעה על חברות טק גדולות וגורמת להן לפטר עובדים, האיצו את הוצאת פרויקטי הפיתוח לחברות מיקור-חוץ, בין אם זה אוף שור או ניר שור. מדינות כמו רומניה ובלארוס משמשות בשנים האחרונות כמאגרי כוח אדם טכנולוגי עבור חברות ישראליות, ואוקראינה שימשה ככזו עד לפריצת המלחמה שם. אולם, על אף ההיצע הקיים, חברות היי-טק ישראליות עדיין חוות מחסור קריטי בכוח אדם. כעת, אלבניה רוצה לעלות על מפת מיקור-החוץ לפרויקטי תוכנה, גם עבור ההיי-טק הישראלי.

בחודש הבא (מרץ) תצא משלחת של אנשי היי-טק וטכנולוגיה מישראל לכנס באלבניה, שם יפגשו האורחים מהארץ יזמים ואנשי ממשל, ובהם את ראש ממשלת אלבניה, אדי ראמה, בכירים בממשלה ואת ראש עיריית טיראנה. אריון וליה. את הכנס מארגנת ALIT, שפועלת בשתי המדינות.

רועי שפושניק, מייסד שותף ומנכ"ל ALIT.

רועי שפושניק, מייסד שותף ומנכ"ל ALIT. צילום: איתי מלכיאור

"יזמנו את הכנס עבור חברות ישראליות. כדי שאנשי עסקים ישראליים יכירו את הפוטנציאל שטמון באלבניה", אמר רועי שפושניק, מייסד שותף ומנכ"ל ALIT.

החברה הוקמה אשתקד ופועלת בארבעה צירים עיקריים: מיקור-חוץ של אנשי פיתוח אלבנים, שירותי IT וסייבר, הקמת חוות שרתים באלבניה ופיתוח חממות טכנולוגיות בשיתוף הממשל בטיראנה.

השקעות רבות כדי להפוך את שוק העבודה האלבני למודרני

אלבניה היא רפובליקה בדרום מזרח אירופה, עם כשלושה מיליון תושבים, שרובם מוסלמים סונים, היא גובלת בצפון מקדוניה, קוסובו ומונטנגרו. הממשלה שם משקיעה בשנים האחרונות תשומות רבות כדי להפוך את שוק העבודה שלה למודרני. כך, למשל, יש באלבניה 40 מוסדות אקדמיים, עם אלפי בוגרים מדי שנה. הממשל האלבני עושה מאמצים רבים ומשקיעה משאבים כדי להכשיר את הדור הצעיר במדינה למקצועות ההיי-טק וככלל, לשוק העבודה העכשווי. בנוסף, מוקמים שם אזורי תעשייה ייעודיים לתעשיית ההיי-טק וניתנות הטבות מס, על מנת למשוך יזמים מכל העולם.

לישראל יש קשרים טובים עם הממשל בטיראנה, והנשיא האלבני אף ביקר בישראל ב-2015 ונפגש עם נשיא המדינה דאז, ראובן ריבלין. לכנס שותפה גם שגרירות ישראל בטיראנה. השגרירה, גלית פלג, אמרה כי "אלבניה היא מדינה מאוד ידידותית לישראל. היא מאוד זקוקה להשקעות, אבל לא רק. אחד האתגרים שעימם מתמודדת מדינה זו הוא הגירה שלילית, בעיקר של צעירים שעוזבים. בשל כך מעודדת ממשלת אלבניה חברות ישראליות, בעיקר בתחום ההיי-טק, לייצר בה מקומות עבודה עבור צעירים מוכשרים בוגרי אוניברסיטאות, כדי שיישארו באלבניה, והיא רואה בכנס יוזמה מבורכת, שתוכל לסייע רבות בנושא הזה ובתחומים נוספים".

מערכת אנשים ומחשבים תלווה את המשלחת הישראלית ותדווח מהכנס.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים